Søgning på: religion c noter. Resultater: 17421 til 17440 af 76504
-
Varme
ForumindlægHar en opgave hvor er jeg gået helt fast så mangler noget hjælp. Er i tvivl om hvad formel jeg skal bruge. Skal jeg bruge den til specifik varmekapacitet? Under et gruppearbejde sidder 29 personer i et 200m3 stort fysiklokale. En person i hvile afgiver ca. 100W som varme til omgivelserne. Luften... -
-1 reglen
ForumindlægHej! Er der nogle som kan huske omtalte regl. Det er noget med, at når to linjer i planen står vinkelret på hinanden skal deres produkt være = -1? -
Hjælp hjælp...
ForumindlægJeg skal bestemme en forskrift for g. Det oplyses at koncentrationen af glukose i blodet (målt i miligram pr. 100 milliliter) g er en funktionen af tiden t (målt i minutter). Det oplyses også at g(0) = 60, og at g er en løsning til differentialligningen: dy/dx = 20 - 0,22y. ... Ja? ;) -
ufuldstændig?
Forumindlægfuldstænding afbrænding; CH4 + 2 O2 -> CO2 + 2H2O men hvordan ser ufuldstændig så ud? -
Spektralanalyse
Forumindlæghjælp indsæt en formel hvor du viser hvordan du kan finde bølgelængden udfra denne formel Efoton=Em-En=h*f -
Cirkeligning og tangentligningen
ForumindlægEn cirkel med ligningen (x-7)^2+y^2=25 P(4,4) Bestem en ligning for tangenten i punktet P Tænker at det ikke er noget med tangentligning y=f(xo)+f'(x-xo) da jeg ikke kan diff. ligningen for cirklen Men hvad gør jeg så (og det uden hjælpemidler) -
Tangentplan til kugle
ForumindlægKunne jeg få hjælp til opgave d i dette eksamenssæt: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer06/2006-8-1_UDEN.pdf Hilsen, Liv1988 -
Kommunikation/IT A prøvemappe
ForumindlægEksamerne står for døren og mange af os bliver snart student (held og lykke allesammen) og jeg skal som så mange andre HTX elever der skal til eksamen i Kom/IT A udarbejde en prøvemappe til brug ved mundtlig eksamen. I mappen skal være følgende i grove træk; 1) En fortegnelse over mappens indho... -
carbonhydrider
Forumindlægisomrtiforhold f.eks. cis-trans er der nogen der kan hjælpe, ved ikke hvad det er. -
Differentialligninger
ForumindlægNogen der kan hjælpe med følgende opgave? -
Energi og pære!!?? hjælp
ForumindlægLige et hurtigt spørgsmål? Da 95% er den samlede energi i en pære bliver termiske energi(varme) må en pære også blive varm. Hvorfor bliver pæren ikke varmere og varmere, når den er tændt gennem længere tid??? -
Kemi
Forumindlægsidder og øver på min kemi eksamen som er lige rundt om hjørnet. jeg faldt over ordet stofmængdekocentration som jeg skal kunne noget om, men jeg er lige helt blank.. Så er der nogen der lige kan give nogle informationer om stofmængdekoncentration og hvad der er helt præcis?? -
Led i bevis, jeg ikke forstår
ForumindlægI får lige et lille udsnit af et bevis, hvori der er en omskrivning, jeg ikke forstår... http://img296.imageshack.us/img296/2637/billede27yt9.png Jeg har markeret overgangen. Hvad er det, der sker? Man må da ikke bare gange 4a på? -
Blå toner!!!!
Forumindlæghey hey Er der en vennelig sjæl, som ved hvordan man finder de såkaldte blåtoner i en node. Forklar please. -
5 forskellige spørgsmål, HJÆLP!
Forumindlæg1) Beslutningforslag: Kan man sige, at det er et forslag til et lovforslag? 2) Forvaltningen i den parlamentariske styringskæde, er det embedsmændene? 3) Regionerne har hvert et folkevalgt råd, hvad laver det? 4) EU domstolene kan tvinge et andet land til ændre deres love eller tilføje love. M... -
DNA-strangen
ForumindlægHej... HAr igen glem hvad 3' og 5' betyder i en dna-streng.. hjælp... -
Trekantsberegning ensvinklede trekanter
ForumindlægJeg har et problem med et eksamensspørgsmål. Det lyder sådan her: Du skal redgøre for ensvinklede trekanter, samt udlede formler til beregning af sider og vinkler i en retvinklet trekant. Jeg har gjort rede for ensvinklede trekanter, men resten af opgaven kan jeg ikke finde ud af. Er der en d... -
Graf?
ForumindlægHjælp til denne her opgave -
Mundtlig matematik årsprøve
ForumindlægJeg har fået et oplæg, hvor der står således: "POLYNOMIER. Gør rede for løsningsformlen til andengradsligningen, og benyt resultatet til at diskutere antallet af rødder for et andengradspolynomium." Hvad andet kan jeg sige omkring rødderne, end at et n-te grads polynomium højst har n r... -
hjælp til forståelse?
Forumindlæger der nogen der kan "oversætte" det her: udled formlen for andengradspolynomiets rødder, når de findes? forstår ikke hvad de mener?
