Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 17481 til 17500 af 102572
-
naturvidenskabelige fag??
Forumindlæghej.. :)hvad er det der gør, at fysik er et naturvidenskabeligt fag, og at matematik ikke er ? -
Problemer med cosinus
ForumindlægHej medstuderende. :)Jeg sidder fast i noget matematik omkring cosinus relationen og vil høre om i ikke kunne hjælpe mig. :)De opgaver jeg sidder fast i kommer her:1. Hvor stor er diagonalen i et kvadrat med siden 48 mm?Hvor stor er siden i et kvadrat, hvor diagonalen er 100mm?2. For en retvinkle... -
Leonardo da Vinci spørgsmål ?
ForumindlægJa, jeg ved ikke helt hvilken kategori jeg skulle ligge dette i. Så derfor valgte jeg bare fysik.Men i hvert fald. Jeg er tit faldet over følgende billede:http://da.wikipedia.org/upload/1/17/Vitruvian.jpgOg det skulle jo efter sigende være et eller andet specielt billede som beskriver et eller an... -
formelle koncentration i NaOH
Forumindlæghvordan finder jeg den formelle koncentration i: 2,00 g/liter NaOH ?? -
funktion - ligning
ForumindlægHej. Er gået lidt i stå med følgende: f(x)=3x^5-5x^3 1)Løs ved hjælp af grafregneren ligningen f(x)=1,5 Hvordan løser man sådan en på grafregneren?? 2)For hvilke værdier af tallet k har ligningen f(x)=k tre løsninger.? ¨Håber nogen kan komme med hjælp til hvordan disse gribes an. På forhånd... -
Udregning af karaktergennemsnit
ForumindlægJeg har nu lavet nye versioner af regnearkene til gennemsnitsberegning, som tager højde for bonus A. De er ikke gennemtestet på kryds og tværs, så hvis nogle mener de har fundet fejl, hører jeg meget gerne om dem: http://www.solgym.dk/udregnsnit.htm -
Hvorfor tæller min kemi karakter mere end fysik?
ForumindlægHej. Jeg er lidt forvirret, i sommer, før sommerferien, var jeg oppe i kemi, til eksamen. Det var på B-niveau. Men, er lidt forvirret over, hvorfor min eksamenskarakter står til at tælle, 1,5%, i forhold til min fysik afsluttende karakter. som kun tæller 0,75%, jeg var ikke op i fysik, men de... -
Reducering ÅRSPRØVE
ForumindlægHej folkens. Jeg skal op til årsprøve i matematik nu på mandag (6. juni) og har fået min lærer til at sende mit et 'pensum' hvori der står at vi skal kunne reducere uden hjælpemidler. Jeg har virkelig ikke styr på reducering og vil derfor meget gerne have noget hjælp til, hvordan det ska... -
Uddannelser
ForumindlægHej kender I nogle uddannelser som har primært skriftlige eksamener og har de vinterstart? -
HF eksamensbevis?
ForumindlægJeg ved der er en del spørgsmål omkring dette enme, men synes ikke jeg kan finde det svar jeg skal bruge. Jeg går på HF enkeltfag og har lige modtaget en besked om at hvis jeg skal have et helt HF-eksamensbevis til sommer, så skal jeg give besked inden d. 6. Juni. Men da jeg ikke ved om jeg skal... -
Variable og sammenhænge
ForumindlægSidder med den her matematik aflevering og jeg forstår den simpelthen ikke. -
Komplekse tal hjælp
ForumindlægLøs hvert af nedenstående ligningssystemer inden for C x-y=1 x+iy=4+4i 2x+3y=2+5i (i+1)x-(5-8i)y=-17+21i Ps Jeg vil have forklaringer, ikke løsninger -
Afleveringer på gym.
ForumindlægHej. Vi er to der går på 2. år på Frederiksborg gymnasium og HF i Hillerød. Vi har samf. på B-niveau og undrer os over om det kan passe, at vi på dette to-årige forløb stadig ikke har afleveret én skriftelig opgave. Vi er derfor lidt på bar bund, hvis vi bliver udtrukket til en skriftlig eksame... -
Pensumet til Dansk Mundtlig
ForumindlægHey Folks.. eksamenstid :S! Skal op i dansk her på onsdag og sidder nu og kigger på pensumet.. min dansklærer har aldrig været god til at forklarer sig, så jeg søger hjælp hos os.. Jeg ved man ikke kommer op i en kendt tekst i dansk, men en der ligner noget fra pensummet.. så synes jeg bare det ... -
LOGISTISK VÆKST - HJÆLP
ForumindlægHej SP! jeg er igang med en matematik opgave og er simpelthen gået i stå, er der måske en derude der kan hjælpe mig med at løse den vedhæftede opgave? jeg har løst a jeg manger bare hjælp til b og c. Jeg håber at der er en der kan hjælpe. Tak på forhånd :-) -
Er dette godt nok til at komme på HTX i Aalborg?
ForumindlægHej, jeg har lige fået min karakterer fra terminsprøverne i 9. Klasse. Jeg er så bange for at jeg ikke kommer ind på HTX, her i Aalborg. Her er mine karakterer: Dansk, læsning 7 Dansk, retskrivning 7 Dansk, skriftlig fremstilling 4 Dansk, mundtlig 4 Matematik, matematiske fæ... -
Hjælpemidler under eksaminationen
ForumindlægDer har i den seneste tid gået en del rygter og debatter omkring hvilke hjælpemidler det egentligt er tilladt at have med til forberedelse og eksaminationen. Alle på Viborg Amtsgymnasium modtog for få dage siden et brev fra Rektor, hvori der bla. står følgende:"Mit ærinde med dette brev er, ... -
samfundsfagsstatestik...
Forumindlæger der nogen der ved om man skulle bruge samfundsstatestik bogen sidste år til samfundsfag skriftlig eksamen.... -
afleveringer - grupper/indviduelt?
ForumindlægHej. Ved I om der er flest gruppe eller individuelle skriftlige afleveringer i det almen gymnasium? -
cirkel er givet ved ligningen
ForumindlægEr i gang med en matematik opgave men sidder nu fast med opgave A, billed af opgave er vedhæft mange tak på forhånd
