Matematik
LOGISTISK VÆKST - HJÆLP
Hej SP!
jeg er igang med en matematik opgave og er simpelthen gået i stå, er der måske en derude der kan hjælpe mig med at løse den vedhæftede opgave?
jeg har løst a jeg manger bare hjælp til b og c.
Jeg håber at der er en der kan hjælpe.
Tak på forhånd :-)
Svar #3
27. oktober 2017 af peter lind
b) når 0<x<120 er y' > 0 så funktionen er voksende men kan ikke komme op på ligevægttilstanden. Nå x>120 er y' negative og funktionen er derfor aftagende men kan ikke komme ned på ligevægttilstanden.
c) brug separation af variable eller et CAS værktøj hvis der er tilladt
Svar #5
27. oktober 2017 af Jpz56cwg (Slettet)
Svar #6
Det er afhængig af hvilken CAS værktøj du har hvordan du skal stille differentialligningen op. Se evt. i hjælpefunktion eller manual hvordan det skal gøres
Svar #7
Ved du hvordan man kan gøre det i TI-NSPIRE?
Jeg håber at du kan hjælpe det er ihvertfald den sidste opgave jeg mangler at løse! :-)
Svar #8
Jeg kender ikke TI-nspire men du kan da skrive præcist hvad du har skrevet på CAS værktøjet: Det er muligt men ikke sikkert at jeg kan opdage nogle fejl
Svar #9
Svar #11
Fordi når jeg skriver y’ siger den også falsk
Svar #12
evt dy/dx. Det kan også være at der en speciel kommando for løsning af differentialligninger. Det er der i geogebra. Der skal man skrive beregnODE()
Svar #13
Svar #14
Svar #15
Du må vænne dig af med at det bare gælder om at levere en løsning. Formålet med opgaverne er at give dig nogen viden og træning og den får du ikke ved at andre giver dig løsningen
Løsningen er givet af mathon i#1 og #4
Svar #19