Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 17501 til 17520 af 23609
-
HHX, HTX, STX
ForumindlægHvad er forskellen egentligt på disse tre gymnasiale uddannelser? (Hhx, htx og stx). Jeg er selv (nærmest) helt overbevist om, at jeg vil tage på det almene gymnasium - men jeg er stadig nysgerrig efter hvad der foregår på de to andre. :-) -
A, B og C niveau?
ForumindlægHej. hvad vil det helt præcis siger, det der niveauer på gymnasiet? Ved ikke om jeg har forstået det helt? xD Tak på forhånd. -
Gør skolen lettere?
ForumindlægHej Nogen der kende nogen programmer som gøre studielivet lettere? Tak på forhånd :) -
Fysikeksamen om radioaktivitet - hjææælp!
ForumindlægHej alle - lige et hurtigt spørgsmål: Hvad hedder formlen man bruger for at finde ud af hvor mange elektorner man max bruger i en skal? Jeg skal op til mundtlig eksamen i emnet i morgen tidlig så jeg ville sætte stor pris på lidt hjælp! Hilsen Signe. -
Hvad søger jeg.. ?
ForumindlægNu hvor man er student har jeg jo ferie.. men tror at jeg nok har tænkt formeget på eksamen, og helt har glemt tiden derefter.. Så nu skal jeg finde ud af hvad jeg skal være.. Jeg tænkte noget i ingeniør retning, men har svært ved at definere helt præcist hvilken slags.. Jeg vil gerne være nog... -
Audiologi
ForumindlægHej. Ved I hvor højt snit man skal have for at komme ind på audiolog uddannelsen? Jeg er stadig gym-elev. Men har tænkt mig at tage audiolog uddannelsen efter. På ug.dk der kan man ikke se hvor højt snit man skal have for at komme ind. Håber nogen der kan hjælpe. MVH -
hvor bliver energien af?
ForumindlægNår et lyn slår ned til jord overfladen, hvor bliver den mængde energi den medfører af ? bliver det omdannet til termisk energi ?. -
Søde flere uddannelser via kvote 2?
ForumindlægSom overskriften lyder; kan man søge flere end én uddannelse gennem kvote 2? -
HTX ELLER STX!?!?
ForumindlægHej. Jeg skal snart blive afklaret med hvilket gymnasie jeg skal på efter 9.klasse. Som mange, er jeg en som gerne ville have viden ift: Er det sværere at have et godt gennemsnit på HTX End STX!? Hvilke fordele og ulemper, er det ved at vælge enten HTX, eller STX? (Det er udelukkende gennemsni... -
Hvordan tager I noter? tak!
Forumindlæghej:D Mit spørgsmål er simpelthen, om hvordan I tager jeres noter? bulletpoints? På Computeren? I hæftet osv. :D Alle svar er velkomne mvh. -
Spilteori og steroider
ForumindlægHejsa Jeg skriver SRP i idræt og matematik, hvor jeg skal skrive om steroider og spilteori. Jeg skal opstille en spilteoretiskmodel om unges overvejelser til at tage steroider. Jeg er i tvivl om hvordan det skal se ud og hvilke værdier jeg skal indrage. Hvis der er nogle der har eksempler vil de... -
Nv
ForumindlægHvad sker der hvis man ikke møder op til nv eksamen ? -
vinkelacceleration, cylinder
ForumindlægVille sætte stor pris på hjælp til følgende spørgsmål: "En massiv cylinder med massen M=300 kg og radius R=0,50 m anbringes på en bakke, hvis hældning med vandret er Θ=30 grader (se billede). Når cylinderen slippes, begynder den at rulle uden at glide ned ad bakken. Cylinderens akse f... -
Kemi - grænseværdi
ForumindlægHejsa jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig med den vedhæftede opgave. Det drejer sig om b) i opgaven. Her er hvad jeg har fundet ud af indtil videre: Rumfang af kemilokale: 12 m * 9 m * 3 m = 324 m3 Densiteten af Hexan = 0,659 g/ml Tak på forhånd! :-) -
eksem :-(
ForumindlægHejsa nogen der ved hvilken forsøg man kan lave til fedttoffer og kulhydrater og proteiner ? -
Psykologi i gymnasium?
ForumindlægHej allesammen. Jeg går i 9. klasse og skal til at vælge studieretning i gymnasium. Jeg overvejer mellem en naturvidenskabelig- og en samfundsvidenskablig studieretning hvor psykologi er med. Men hvad laver man i psykologi? På forhånd tak. :) -
Hvad betyder det når e er opløftet i et (minus)tal i en ekspotentielgraf?
ForumindlægHvis man skulle forklare det med ord eller et bevis. Laver en opgave om halveringstid og ved formlen jeg skal bruge for at løse det men undre mig over hvorfor e er opløftet i et tal og så i minus fordi i matematik med ekspotentielle ligninger plejer ''a'' at være opløftet i x. -
Skifte fra HF til STX eller HTX
ForumindlægJeg undrede mig over om at det var muligt at skifte fra HF til STX efter 6 måneder - eller mindre? Lidt ligesom i STX og HTX, hvor man kan vælge at skifte studieretning efter grundforløbet. Er det overhovedet muligt at skifte fra en HF uddannelse til HTX efter enkelte måneder? en anden ting.. K... -
Roterende maskindel 2
Forumindlægsender her hele opgaven men har løst spørgsmål 1. men tjek endelig efter hvis i har lyst. PÅ FORHÅND TAK -
Batteri som spændingskilde
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe til opgave 2 og 3
