Søgning på: et dukkehjem 3. akt. Resultater: 17521 til 17540 af 114887
-
Ligninger
ForumindlægHar disse to ligninger som jeg skal løse problemet er at jeg ikke ved hvordan man gør. og -
Reducering
ForumindlægNogle der kna fortælle mig hvilke potensregneregler jeg skal anvende? -
Ret denne tekst! ENGELSK HASTER !!!!!
ForumindlægHeej er der nogen der har tid til at hjælpe mig nu ? Skal aflevere dette kl. 23 i aften og ville lige spørge om der var en der kunne rette den for mig, da jeg ikke jeg den bedste til engelsk. Tak på forhånd! -
At skrive en novelle
ForumindlægHejsa :-D Jeg skal skrive en novelle. Hvad kendetegner helt præcist en novelle? Hvordan skriver man den bedst? Og har i eventuelt nogle gode råd, og gode ideér til emner? :-) Håber i kan give mig hjælpe mig, og ellers rigtig god aften ;-) -
hypotese og udtryk
Forumindlægnogle der kan hjælpe mig med vedhæftet fil?? -
Kinematik - t,s graf
ForumindlægJeg er lidt i tvivl omkring besvarelsen på denne opgave er min besvarelse korrekt? (den virker næsten for ligetil). Der er to besvarelser men hvad for en af dem er den rigtige (hvis nogen af dem er). -
Matematik, grundmængde
ForumindlægHej alle! Sidder her med nogle opgaver om grundmængder, men jeg har lidt svært ved at finde ud af, hvordan jeg skal gøre. Opgaverne lyder: Angiv grundmængde og løs ligningerne 1) 1/(x^2-3x)=1 2) √(x^2-9)=1 Håber, I kan hjælpe og skære det ud i pap for mig :-) -
kemi opgave
ForumindlægHej nogen der kan forklar hvorfor det bliver 0,5 - (1,5-3x) forstår godt at der sker en fortudning for scn og fe(h20) -
omregn g til ml
Forumindlæghey :) hvordan omregner jeg gram til ml af et stof? skal bruge det af: 46 g benzophenon og 40 g brom -
Parameterfremstilling
ForumindlægEn linje har parameterfremstilling Angiv en normalvektor for linjen, et punkt på linjen og bestem endelig en ligning for linjen. Normalvektor: Men ved ikke rigtig hvordan jeg får oversat parameterfremstillingen til et punkt og dermed en ligning . En der ved hvordan? - Tak på forh... -
optimeringsopgave
Forumindlæghjælp med vedhæftede opgave -
Aluminium i konc. salpetersyre
ForumindlægHvordan skal jeg opskrive et reaktionsskema på ionform, hvis jeg putter et stykke aluminium i konc. salpetersyre, der bl.a. danner nitrogendioxid? Af opgaveteksten får jeg, at Al (s) + HNO3 (aq) → NO2 (aq), men hvad skal jeg mere indsætte? Hvordan griber man det an? Jeg ved, at Al ha... -
Hjælp! En kugle i en æske :s
ForumindlægHejsa :) Hvordan finder man ud af disse opgaver? Kan ikke helt finde ud af det, og skal bare have hjælp til hvordan man gør :) Her kommer opgaverne: En kugle kan lige akkurat ligge i en æske. Kuglens radius er 8 cm. 1. Hvor meget er rumfanger af kuglen og af æsken? 2. Hvor mange procent udgør kug... -
Differentiering
ForumindlægHej jeg sidder og øver mig på terminsprøven i morgen, og har fundet den opgave En funktion f er givet ved f8x)=x^3+4x^2-2x-1 bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P(2, f(2)) Jeg bruger tangentligningen: f39;(x_0)*(x-x_0)+f(x_0) Jeg har bestemt f(2) Men nu skal ... -
brøk med tekst
ForumindlægKurt skal ud og løbe 120 km. Han løber turen over flere dage. Dag 1 løber han 1/3 Dag 2 løber han 1/4, af det der er tilbage af turen. Dag 3 løber han 1/2 af turen. , af det er tilbage af turen. a) Hvor langt skal han løbe den 4. dag for, at nå op på de 120 km? Dag 1 Skal man sige 2/3*3/4=1... -
Ligning for tangenten ud fra oplysninger om f
ForumindlægHej. Er der en der kan hjælpe med den her opgave? -
Bestem integralet
ForumindlægHej, er der nogle der kan vise hvordan man bestemmer det her intergrale i hånden? Altså uden bare at regne det ud i ens CAS-værktøj. Integralet er vedhæftet :) -
Tretrinsreglen
ForumindlægHej. Jeg står med en opgave, som hedder qx^3-2. Jeg har ikke prøvet at lave en opgave med en konstant også. Hvad skal jeg gøre med den? Skal dele den op i trin. Håber virkelig I kan hjælpe :) -
Hjælp!
ForumindlægHeej har lige en opgave som jeg ikke kan finde ud af, håber nogen kan hjælpe.. Opgaven: En ret linje l går gennem punkterne P(1,-6) og Q(-2,3) Bestem en ligning for l, og bestem koordinatsættet til hvert af linjens skæringspunkter med akserne. Håber nogen kan hjælpe! :)) -
Sort studenterhue
ForumindlægHejsa... Ville lige høre, hvornår man får sort studenterhue? Ved godt, at alle kan bestille den osv. men der er jo tradition for noget med 3 fag på højt niveau? Vil i denne sammenhæng høre, om man (efter traditionen) plejer at være ligeglad med, hvilke A-niveau fag det er? Har selv 3 valgfrie fa...
