Søgning på: analyse william. Resultater: 17541 til 17560 af 24034
-
Partiel integration?
ForumindlægJeg har integralet ∫x·exdx, hvoraf f(x)=ex og g(x)=x. Integralet skal løses ved partiel integration. En der kan vise hvordan man gør? Jeg ved at den patielle integration e ropfyldt ved: ∫f(x)·g(x)dx=F(x)·g(x)-∫F(x)·g(x)dx så jeg får at: ex·x- så er d... -
Ideologi
ForumindlægHej,, jeg ville lige spørger om en ting. Hvad er Ideologi? På forhånd tak..:) -
Lille stil færdig - brug for at blive læst igennem
ForumindlægEn ikke så lang stil (ca. 1,2 side) er brug for at blive læst i gennem, HVIS der nu skulle være fejl. Jeg forventer nogle (få) fejl, som jeg gerne vil have rettet. Fejl som fx. kommaer/tegn, forkert ordbrug, afsnit eller sprogelige fejl. Det haster, for jeg skal allerede afleverer stilen i morgen... -
Kortfilm synopse
ForumindlægHej jeg vil rigtig gerne have hjælp med min synopsis. Jeg har trukket kortfilm og er på bar bund. Kortfilmen må højst varer 6 min. Jeg har ikke engang fundet en kortfilm endnu så jeg er åben for muligheder. på forhåd TAK -
Differentialligning II
ForumindlægJeg skal finde den fuldstændige løsning til følgende 2. grads ligning: (diff(x(t), t, t))+2*(diff(x(t), t))+10*x(t) = 40*exp(t)*cos(t)+18*exp(2*t)+50*t Jeg løser først den homogene ligning ved at bruge karakterligningen hvor jeg får c1*exp(-t)*cos(3t)+c2*exp(-t)*sin(3t) Herefter skal jeg løse ... -
bestem x
Forumindlægf(x)80*x^0.4-4x-100 x € (0;130) f(x) er overskuddet ( i tusinde kr.), og x er antal solgte tons bestem x, således at overskudet er størst . hvordan kan jeg gøre det?? -
Metoder - AT, Kunstig befrugtning og designerbørn
ForumindlægHej, jeg har i min synopsis skrevet om teknikker indenfor kunstig befrugtning og om designerbørn.Men problemet er bare at jeg ikke rigtig ved hvilke metoder jeg har brugt. Jeg ved at der i dette fakultet findes en induktiv og deduktiv metode, men som sagt ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal skrive ... -
krise SSO romerriget
ForumindlægJeg er igang med SSO eller burde være det. Jeg har læst og læst min. 200 sider... har masser af noter, men sys det hele er meget forvirrende... Jeg skal lave redegørelse om romerriget fra 100 f.kr. til 100 e.kr. hvilke emner ville i tage fat i og den ville i disponere den?? håber der er nogen der... -
KIg vedlagt billag en sød sjæl som kan hjælpe med de to opgaver
ForumindlægEn sød en der vil hjælpe -
Emner til Ødipus og Odysseen
ForumindlægJeg skal til eksamen inden længe og ville høre om nogle her kunne komme med nogle forslag til relevante problemstillinger, perspektiveringer eller generelt andre emner, der bringer en samtale udover det referende niveau. Er klar over basiske ting som hybris og nemesis. Men kunne godt lidt andre ... -
Engelsk A - Shakespeare (eksamen)
ForumindlægHejsa. Jeg skal, som så mange andre, op til mundtlig engelsk A (stx) eksamen på mandag, og der kan jeg bl.a. trække Shakespeare. Derfor vil jeg høre, om der er nogle der har gode tips og evt. erfaringer om, hvordan man skal gribe det an og hvad man skal komme ind på, hvis man nu f.eks. træk... -
Sociale medier/ Facebook afhængighed
ForumindlægHej, jeg er i gang med en projektopgave om sociale medier/ facebook afhængighed. derfor skal vi interviewe en fagperson som ved meget om facebook og afhængighed. Har i nogle ideer til hvem vi kunne interviewe eller finde et sted? :) ¨Tak;) -
Havfruens Sang, af Henrik Pontopiddan
ForumindlægHej :) Jeg har virkelig brug for noget hjælp, hvis der er en der gider at hjælpe mig, ville det være super .. I teksten Havfruens Sang, af Henrik Pontopiddan; 1. Hvad er budskabet? 2. Hvad er temaerne? 3. Er der noget symbolik, hvis ja, hvilket? -
Integrale
ForumindlægFølgende funktion skal integreres x^3 (1+x^2)^2 Jeg har meget svært ved at se hvordan den skal gribes an. -
RIM hjælp det haster
ForumindlægHey venner, hvad kalder man rimet hvis de rimer sådan her: A B A Men B så ikke rimer på noget igen? Så hedder Strofen vel noget hen af A B A C Men hvad hedder den slags rim? -
Sammenhæng ml. differentialligninger og modeller?
ForumindlægHej, jeg skal til mundtlig eksamen i matematik A i næste uge.. Under differentialligninger skal jeg komme ind på sammenhængen ml. dem og matematiske modeller.. Jeg kan ikke finde ud af det! Hjælp! Det haster -
Hærværk
ForumindlægHej. I romanen "Hærværk" er der på den allerførste side et lille "motto" så at sige: "Frygt sjælen og dyrk den ikke for den ligner en last". Nogen, der kan forklare, hvad der helt præcis menes? Tak på forhånd. ;) -
Svær opgave, hjælp bedes!
ForumindlægGodaften alle sammen! :-) Sidder med opgave 8.008 som kan ses her: http://www.emu.dk/gym/fag/ma/faglige_forening/bogsalg/STX_A_vejl_eks_opg.pdf en der kan hjælpe? -
Emnevalg til dansk/historie opgave
ForumindlægHej :) Jeg sidder med det problem, at jeg ikke kan finde et emne til min dansk/historie opgave. Min klasses overemne er Det moderne gennembrud. Jeg havde tænkt mig at skrive noget om kvindernes vilkår/undertrykkelse/forhold eller arbejderbevægelsen - men jeg har svært med at finde tekster til d... -
Skriftlige eksamen!!
ForumindlægHej!! Jeg skal op til skriftlig dansk eksamen på tirsdag. Jeg kunne godt tænke mig, at høre nogle fif om forberedelse til eksamen!! Jeg kunne godt ønske mig nogle link til udførelse af skriftlig eksamen, hvis det kan lade sig gøre?? På forhånd tak
