Søgning på: dansk 9 klasse synopsis. Resultater: 17541 til 17560 af 75430
-
Klassebegrebet idag?
ForumindlægHvilke problemer er der forbundet med at bruge klassebegrebet idag? -
968760cm til km
ForumindlægHey allesammen. Jeg sidder og er i gang med at lave en afleverings opgave. Vi skal regne 968760cm til kilometer. Jeg har selvfølgelig prøvet at google men der kun kommet frem til sådan nogle underlige ting osv. Håber at nogen kan hjælpe. (tænker om man ikke kan dividere eller noget i den s... -
Matematik - hjælp!
ForumindlægJeg har et spørgsmål der lyder: År 1 2 3 4 5 6 Antal 250 214 176 141 101 63 Angiv en lineær funktion, der tilnærmelsesvis beskriver antallet af frøer som funktion af tiden. Hvornår må det forventes, at der ingen frøer er i vandet? Jeg har angivet... -
konjunktiv - irrealis
ForumindlægHej :D skal lige høre om jeg har oversat rigtigt? 1. Hvis broen var ustabil, ville den falde sammen. 2. Hvis vi havde en opvaskemaskine, ville vi være glade. 3. Vi kunne bade her, hvis søen ikke var så forurenet. 4. Hvis faderen ikke havde forladt moderen, havde han stadig haft kontakt med barnet... -
Brøker
ForumindlægHej. Jeg har nogen problemer med min matematik aflevering så ville være rart hvis nogen kunne hjælpe. Brøker: 3/12 * 2 - er ikke sikker på hvordan jeg ganger 2 tallet ind i brøkken. 6 - 3/8 - det samme gælder her er ikke sikker på hvad jeg minuser i br... -
Omskrivning a ligning
ForumindlægHej der er et eksempel i vores mat bog jeg ikke helt forstår det ser ud på følgende måde: -18x+9x^2+8y+4y^2=23 Det omskrives til følgende: 9(x-1)^2-9+4(y+1)^2-4=23 Er der en som kan forklare hvad der sker for hvert eneste led. Forstår ikke hvor de -18x og +8y bliver af. Tak -
En hel HF??
ForumindlægHej jeg vil høre om der er nogle der kan svare mig på om jeg har en hel HF, når jeg her den. 13 august skal til eksamen i det sidste fag, Fransk B.. Det ville være en stor hjælp hvis nogle kunne svare mig på det, da de fleste studievejleder jo holder sommerferie lige nu og ikke er til at ... -
At være gymnasielærer
ForumindlægAndre end mig der har overvejet at blive gymnasielærer? Jeg går stadigvæk i 1g, så meget kan ændre sig, men jeg hat altid gerne ville være lærer. Efter gymnasiet har jeg tænkt mig at tage et år som lærervikar på min gamle folkeskole, men jeg tror alligevel hellere jeg vil være gymnasielærer end f... -
rettelse
ForumindlægHey studier :)Dem dér er rigtige gode til dette fag, kunne de ikke rette min opgave. På forhånd mange taka)Hvem er arbejdsmarkedets parter?Det er Dansk Arbejdsgiverforening (DA), Landsorganisationen (LO), FTF,b) Hvor stor en andel af de danskelønmodtagere er medlem af en fagforening. Her vil jeg ... -
Vil du smile til andre?
ForumindlægHej. Jeg er ved at lave en lille undersøgelse omkring dansker og udlændinge. Det vil være meget meget godt hvis både dansker og udlændninge kunne deltage, derfor behøver jeg at I starter med at skrive hvilket nationalitet I tilhøre , og derefter besvare mit spørgsmål. Måske er jeg dårlig til at f... -
tysk, rette sætninger
Forumindlæghejsa, er der nogle har lyst til at hjælpe med rette disse sætninger? pft. :-)---1. Hvem kan løse opgaven hurtigst?2. I går var årets koldeste dag.3. Hovedstaden er ikke nødvendigvis landets største by.4. De fleste pladser var allerede optaget.5. Historierne var sjove. Min kusine grinede mest.6. ... -
HJÆLP!
ForumindlægJeg skal skrive i dansk, men er helt inspirations forladt! jeg har tænkt lidt på at skrive om det moderne gennembrud og inddrage noget med noget kvindeundertrykkelse/ kvindesyn i det moderne gennembrud, men skal jo skrive en problem formulering, og uanset hvad fanden jeg skriver, lyder det underl... -
sagprosa
Forumindlæghej..jeg og en anden har i Dansk (eksamen efter den nye måde - synopse måden) trukket Sagprosa..vi ville høre om nogen havde nogen gode ideer til nogle artikler??? vi kunne opgive, vi skal have en artikel som vi virkelig går i dybten med, og nogle stykker ved siden af vi kan [relatere] til??og no... -
Hvordan oversættes 9;var om nogle symboler9;
ForumindlægHej Jeg er igang med en oversættelse af dansk til engelsk tekst. Jeg støder så på denne sætning "Ægteparret Fitzgerald var om nogle symboler på tidsånden" Hvordan oversættes 9; om nogle 9; i denne sætning ? Jeg vil gerne undgå danismer og har forsøgt at google mig lidt frem til mu... -
Genteknologi
ForumindlægGodaften alle, Som bekendt, er årets AT overemne 9;Kampen for det gode liv9;, og jeg overvejer her at skrive om genteknologi. Det er oplagt at inddrage bioteknologi her, men da jeg ikke har haft faget tænker jeg om jeg kunne skrive i biologi og et andet fag, måske dansk. Hvad mener I om... -
Mod eller dumdristig
ForumindlægHej, jeg er i gang med at skrive et essay i skolen om mod eller dumdristig, her er hvad jeg har skrevet en til nu Hvad er forskellen på mod og dumdristig? det er ligesom 2 sider af samme sag, men der er stor forskel på dem. Mange vil nok mene at dumdristig er et negativ ord, og mod er et positiv... -
invitation...hjælp
Forumindlæghjælp mig til at rette en kort invitation...plz I må desuden også godt indrage nogle nye oplysninger eller fremmedord der gør invitation mere interessant at læse. Jeg skal hermed bekræfte at jeg inviterer min Bror Daniel et 3 ugers besøg hos mig i Danmark. Sommerferien nærmer sig nu med hasti... -
Hjælp til matematik
ForumindlægHej Er der en der kan hjælpe med denne opgave, den med at tolke f´(9). Jeg har beregnet det til at være 0,79, men ved ikke, hvordan det skal tolkes. Jeg har forstået det som om, at 9 timer efter midnat, så vil vanddybden variere med 0,79 m -
Lyrik til eksamen..
ForumindlægHej Jeg har trukket lyrik til eksamen i dansk, min lærer har rådet mig til at tag fat i nogle gamle sange, som fx. Tove Ditlevsen osv. fordi der er mere kød på og mere at arbejde med .. Problemet er bare at det ikke lige er mig, ikke fordi det er svært, men fordi det ville blive kedeligt i længd... -
Antal personer søgt medicin i år?
ForumindlægHvor mange har søgt ind i medicin (lægevidenskab) i år?Antallet af ansøgere for farmaceut er blevet offentligtgjort:451 har i år søgt ind på den farmaceutiske bacheloruddannelse – heraf har 263 lagt billet ind på uddannelsen som første prioritet. Sammenlignet med 2005 er der tale om en tilbagegan...
