Søgning på: historie noter hf. Resultater: 17541 til 17560 af 33009
-
HJÆLP!
ForumindlægHey, har virkelig brug for lidt hjælp til at komme igang med disse opgaver.. Antallet af A-kasse medlemmer i Frederikshavn faldt med god tilnærmelse med 439 personer pr. år i perioden 2000-2010. Der oplyses, at der i år 2000 var 28.262 A-kasse medlemmer i Frederikshavn a) Opstil en model, ... -
IB eller stx
ForumindlægHej! Jeg er i tvivl om hvilken ungdomsuddannelse jeg skal vælge når jeg afslutter 9. klasse. På den ene side vil jeg gerne på IB, fordi jeg gerne vil udfordres. Men jeg har en række skræksenarier pga. "sværhedsforskellen" at det bliver for hårdt, jeg dumper osv. og dermed ikke kan kom... -
studie hjælp
ForumindlægJeg ville altid gerne studere Jura, men mit gennemsnit er desværre for lavt. Nu har jeg fundet ud af at jeg eventuel kunne tage min bachelor i HA Jura, og derefter skifte over til det almindelige jura studie. Nogle der har forstand på om det kan lade sig gøre? For at kunne komme ind på HA jura... -
GSK-hold matematik b-a
ForumindlægHejsa Jeg har lige afsluttet en HHX med matematik på b-niveau. Nu skal jeg til at supplere matematik a på gsk, og det hold jeg kigger på er på er et gsk hold på et almindelig STX gymnasium. Jeg er bare blevet lidt nervøs for det, da pensum på HHX er anderledes fra pensum på STX. Vi har b.la. ikk... -
Navier-Stokes ligningen
ForumindlægHej. Jeg har 3 spørgsmål. 1) Er det rigtigt forstået at Navier - Stokes ligningen bassere sig på 5 ligninger? Mass conservation; The balance of Momentum; The balance of Angular momentum; Energy conservation and The principle of Entropy. 2)Hvilke øvrige forudsætninger skal være tilstede for at ... -
Litterær artikel
ForumindlægSkal man skrive et resumé i en litterær artikel eller kan man nøjes med direkte, at lave analysen/fortolkningen? -
Bestem kontidensintervallet
ForumindlægNogle der kan hjælpe med denne? -
Bestem funktionsforskriften til en linear funktion
ForumindlægJeg har fået spørgsmålet "Om en lineær funktio, f, gælder der, at f(-20) = -11, og at f(6) = 20. Bestem funktionsforskriften" Jeg ved ikke engang hvor jeg skal starte. -
Komplekse tal: Andengradsligning
ForumindlægHejsa, er der evt. nogen som kunne hjælpe med at løse følgende? (2+3i)z2+(2-7i)z-4+4i=0 Jeg får: z=50,892+17,956i og z=-16,892+10,044i -
Undersøg om trekanten ABC er retvinklet
ForumindlægHej. Jeg sidder med spørgsmålet: Undersøg om trekanten ABC er retvinklet na°r A(7;2), B(1;8) , C((1;-4). Jeg starter ud med at beregne afstanden ml. punkterne vha. afstandsformlen, men får AB=0, og ved derfor ikke, hvad jeg skal gøre derfra? skal jeg så bare konkludere, at det slet ikke er en tr... -
Bionomalfordeling søger hjælp hurtigt!
ForumindlægFra opgave 2 og ned er jeg tabt for hvilke formler jeg skal have i spil. Hvis nogen kunne hjælpe ville det være perfekt. :) -
Differentialregning, noget om overskud, afsætning og maksimum
ForumindlægEn virksomhed producerer og sælger en vare til en fast pris på 1200 kr. pr. kubikmeter. Omsætningen R kan derfor beskrives: R(x) = 1200 x -- x ≥ 0 Omkostningerne C ved produktionen af varen er givet ved funktionen: C(x) 15x^2 - 1800x + 76500 a) Bestem overskuddet af varen kaldet P(x), når ... -
finde længde af vektor uden punkter
Forumindlægjeg skal bestemme længden af vektor b, men jeg aner ikke, hvad jeg skal gøre... se vedhæftede fil -
Hvordan finder jeg forskriften for en sinus kurve
ForumindlægJEg har lidt problemer med b'eren, jeg har fundet amplituden og skæringspunktet på y-aksen ved at aflæse grafen, men jeg har svært ved at finde ω. Jeg har prøvet at opstille en ligning, hvor jeg har taget 2 punkter og isoleret ω, men jeg har ikke fået det korrekte svar. Facit s... -
Indledning
ForumindlægHej igen :-) Nøj, det er så dejligt at I er så hjælpsomme herinde! Men nu har jeg brug for jeres hjælp endnu en gang! Er der nogen som har tid/lyst/mulighed for at læse min indledning til min SRP (om Penicillin) igennem? "Bare" for at se om den fanger jeres opmærksomhed og om den indeho... -
Fristil - hjælp til emne
ForumindlægHejsa alle I kloge hoveder!Jeg står i den lidt uheldige situation at jeg skal skrive en FRISTIL. Jeg regner med at jeg vil skrive en novelle - men jeg er totalt BLANK for emner. Er der ikke nogen, der har et par gode forslag til, hvad jeg kan skrive om???Mvh. Stine -
Ændring af karakter?
ForumindlægHej! Jeg går i 1.g, og ved godt at mine karakter ikke rigtig tæller, (som alle altid fortæller mig). Men jeg er ikke tilfreds med min karakter, jeg får nemlig kun 9 og også nogen 8 taller. Men mit spørgsmål lyder så på: Er det muligt at rykke sine karakter fx op fra 9 til 10? Eller har læreren ba... -
Nogle gode råd til at analysere?
ForumindlægHey, har I nogle gode råd til hvordan man kan blive bedre til at analysere (primært engelske tekster..)Jeg er ikke så god til det, og ville gerne blive bedre, men ved ikke hvordan.. -
drageløberen
Forumindlæghej med jer! jeg skal skrive en synopse om drageløberen, jeg vil lige soørge hvad er budskabet med denne roman? på forhånd tak -
Oversættelse fra dansk til tysk... Hjælp bedes!
ForumindlægDa faderen dør, rejser sønnen hjem til begravelsen. Det er hans første besøg derhjemme, siden han flyttede. Faderen er død af druk. Efter at gæsterne er gået, går moderen og sønnen ind i faderens arbejdsværelse. Moderen vil forære sønnen faderens bøger, men han er kun interesseret i billedet af p...
