Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 17541 til 17560 af 23489
-
Den største matematiker
ForumindlægVi havde en intens debat i dag: "Hvem har været den største matematiker i historien"? Jeg mener selv, at det er Gauss og Euler. Hvad mener I? -
Postmodernisme: Ligegyldighed?
ForumindlægHej, jeg sidder og læser nogle gamle ark igennem, og jeg kan simpelthen ikke forstå, når min lærer skriver at "de store fortæller er værdiløse i postmodernismen. Det giver ingen mening at skelne i mellem ideologier, underholdning eller andre informationer. Alt er ligegyldigt". Nog... -
Etisk korrekt?
ForumindlægEr det etisk korrekt at bruge restprodukterne (nedfrosne befrugtede æg) af mikro-inseminering til helbredelse af sygdomme og forskning? Kom med din mening og begrund! -
TI-84 Plus Silver Edition Sælges
ForumindlægHey. TI-84 Plus Silver Edition sælges er ikke brugt særlig meget , i fin stand med maual som ny. Skriv hvis I er interesseret. er bedst egnet til matematik B, men kan dog også bruges til Mat A til en grad. -
Hvad har I i jeres unitaske?
ForumindlægSå er det snart tid til at starte op igen, og så skal skoletasken vel pakkes igen. Hvad har I i jeres taske til dagligdagen på universitetet? -
Rettelse af en tekst (jeg har selv prøvet)
ForumindlægHej! Jeg har selv prøvet på at rette denne tekst igennem, men kan umiddelbart ikke finde flere fejl. Kan nogle af jer finde flere fejl? Ein Tourismuskaufmann beratet ihren Kunden über Reisemöglichkeiten und Reiseziele. Der Tourismuskaufmann arbeitet in einem Reisebüro, wo er mit einem Telefon i... -
Ikke låse sit bevis og tage nogle fag om
ForumindlægKan man stadig bruge denne "metode", hvis man vil forbedre nogle karakterer, så man kan komme ind på drømmestudiet "Hvis du VIL tage et/ flere fag om, rækker du den mentale langfinger til dit gymnasium, og lader være med at komme til den/ de sidste eksaminer. (Og lader være med at... -
Kemisk Polaritet - Delta og Ethanol
ForumindlægHej, jeg har simpelthen et stort problem med at forstå Delta + og minus. Tror jeg har haft i noget af rigtige, men vil gerne høre jeres mening. Formelen for Ethanol lyder således CH3CH2OH Den upolære gruppe er CH3CH2 og har ingen delta +/-. Den polære gruppe er OH....... Og det e... -
Statskundskab og udland
ForumindlægJeg starter efter al sandsynlighed på statskundskab (AU) efter sommerferien og har i den anledning et spørgsmål eller 2. Hvis man ser bort fra jobmuligheder på ambassader og i EU som kun meget få er så heldige at kunne komme i nærheden af, er der så mulighed for eventuelt at kunne arbejde i u... -
Ang. formal definition for grænseværdi
ForumindlægLad os lade ε > 0 være givet. Antag at der findes et naturligt N, således at |an - L| < ε for alle n ≥ N. Vil der da gælde, at |an - L| < ε/2 for alle n ≥ 2N? Jeg er lidt i tvivl om denne påstand, specielt ved valget af N i denne sammenhæng. Min intuition ... -
udledning af funktioner
ForumindlægHvordan udleder jeg x^2, kvadratrod af x og x^a ? Jeg kan ikke finde det i min matematikbog. Jeg skal udlede dem mht. et eksamensspørgsmål om integralregning, hvor jeg også skal komme ind på monotoniforhold og lokale ekstremaer. Vil det sige jeg skal bevise dem ?? -
Rente
ForumindlægHej! Jeg mangler en relativ omfattende redegørelse for begrebet 'rente' samt nogen bud på sammenhængen mellem forbrug og rente. Tusind tak :) -
at spise
ForumindlægMan vil sige: Der Mann esst = han spiser - - men Die Katze frisst = katten spiser Frisst - er det det samme som æder (dyr æder) esst - er det samme som spiser (mennesker spiser) Eller kunne man også sige, Die katze esst? Altså, to forskellige ord som betyder det samme og kan benyttes i flæng? -
tærskelværdi
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive en bio-rapport om sansefysiologi. Vi har lavet et forsøg, hvor vi fandt tærskelværdien for, hvornår vi kunne smage saccharose i en opløsning af vand og saccharose. Jeg skal i rapporten forklare fordelingen af holdets tærskelværdier. En havde 0,2% saccharose, 2 havde 0,5% ... -
Grundighed ved læsning af jura?
ForumindlægHejsa! Jeg læser jura på første år. I øjeblikket sidder jeg med familie- og arveret. Mit spørgsmål går på, hvor grundigt man bør læse lærebogen? Er det nødvendigt at huske de specifikke regler etc., eller er det blot nødvendigt at forstå mekanikkerne i juraen? På forhånd, tak. -
"htx" Matematik med ligebenede trekanter
ForumindlægI en ligebenet trekant med højden 16 og grundlinjen 12. indskrives et rektangel med siderne x og y 3) Vis, at rektanglets areal R er bestemt ved R=-4/3x^2+16x ... jae... vi sidder nogle gutter over skype og prøver at løse den... men vi kan ikke helt finde ud af den.... nogen der lige ved hvo... -
Plastic af Mette Thomsen
ForumindlægJeg er en IB studerende (international student) som skal op til den afsluttende eksamen om 2 uger. I dansk skal jeg bl.a. skrive om Plastic, men indtil videre har jeg fundet den meget forvirrende, og jeg ville hører om der var nogle der evt. sad inde med nogle notater der kunne give lidt lys på t... -
Redoxreaktion & Masseprocent
ForumindlægJeg ville sætte stor pris på lidt hjælp med denne opgave: En prøve på 2,300g af en jernmalm behandles, så al jern findes som opløst jern(II). Prøven med det opløste jern(II) titreres i sur væske med dichromat. Der bruges 11,76 mL af en 0,015 mol Na_2Cr_2O_7. Hvor stor er masseprocenten af jern i... -
Hvor mange bindinger skal stoffer have?
Forumindlæg- Kan huske noget om at c-atomet skal have fire binder og H atomet skal have en. Men husker også at der var en slags regl for hvordan man kan vide hvor mange bindinger et grunstof på have. <nogle som kan genopfriske min hukommelse ? -Og hvis man har et carbonhydrid og der skal sidde en sid... -
MAKROØKONOMI REEKSAMEN LAST CHANCE!!!
ForumindlægHEY FOLKS! Jeg har en sidste chance for at bestå prøven og den er rundt om hjørnet!! Går på CBS og har makro på HA(jur) eksamen med lukket bog. Det ser egentlig ikke særlig svært ud - men ville alligevel have lidt hjælp! For eksempel en gammel eksamensopgave, nogen der kunne hjælpe mig ...
