Søgning på: lille fedtøre analyse. Resultater: 17541 til 17560 af 45492
-
Gennemsnit for at gå på gym...Hvem ved noget??
ForumindlægEr der nogen, der ved hvad man skal have for at komme på gym? før var det jo noget med 8, men nu har jeg hørt nogle rygter..ved I noget om det? -
HELP needed
Forumindlæghejhvordan ved man om ngt er polært eller upolært???? -
Hvorfor laver magnet strøm?
ForumindlægHej. Hvad er det der gør at en magnet kan lave strøm via en spole? -
Rettelse af MINISTIL!
ForumindlægEr der en der har lyst til at rette min MINISTIL. Punktum, komma osv. -
Bestem tallet a
ForumindlægHåber nogen kan hjælpe mig!I et koordinatsystem er en linje l bestem ved ligningen:x+3y-100=0og en linje m bestemt ved ligningen:ax-5y+1=0hvor a er en konstantBestem tallet a således at l er vinkelret på m -
Vanitassymboler - dansk stil
Forumindlægvanitas = forgængelighedMen hvordan viser musikinstrumenter og paletter/skulpturer forgængelighed...?sys godt nok det er svært...Hvis I vil se billedet jeg arbejder ud fra er det her http://www.museum.cornell.edu/HFJ/permcoll/euro/img_du/bailly_l.jpgMvh M-ria -
Benzinforbrug og fart
ForumindlægHej.. Er der nogle mennsker som ved hvordan det forholder sig mht. benzinforbrug og fart. Jeg tænker specielt på, når nu jeg tager på sommerferie i bilen. Kan man på nogen måde udregne hvordan dette forholder sig - tænker især når man evt. kører 120 istedet for 140. . Ved selvfølgelig godt det ko... -
Bange for at gå i gymnasiet..
ForumindlægHej! Jeg skal til næste år starte på Handelsskole, altså HHX. Jeg har valgt at jeg vil på den internationale linje, hvilket betyder, at jeg skal have Tysk A, Spansk A og Engelsk A. Og så selvfølgelig Dansk A. Jeg vil også gerne have samfundsfag A, men jeg er simpelthen så bange for at jeg ikke... -
pH-værdien
ForumindlægHej, Jeg har en opgave som jeg ikk helt ikke kan finde ud af, jeg vil derfor høre om der er nogel der eventuelt kan hjælpe mig: http://peecee.dk/?id=10654 Det er bare den sidste opgave, jeg har jo lavet alt forarbejdet.... På forhånd tak Malfoy -
Hvilket fag skal jeg vælge?
ForumindlægJeg står og skal til at vælge fag til DHO. Jeg overvejer at vælge dansk, da jeg plejer at få 10 for mine danskafleveringer. På den anden side vil jeg også gerne vise, hvad jeg kan i historie, men det er ikke sikkert at jeg er lige så god. Hvad vil I råde mig til at vælge? -
inertimoment
Forumindlæguled inertimomentet for en stang, der drejer om en akse, der går gennem stangens midtpunkt -
Kombinatorik
ForumindlægJeg skal forbinde alle de 9 prikker (et kvadrat med længden 3) med én streg og stregen må kun "knække" 3 gange. ... ... ... På forhånd tak. -
kemiopg-partialtryk
Forumindlæghej er der nogen der har tid til at hjælpe med denne opgave Ækvimolare mængder af chlor og carbonmonoxid sammenføres i en beholder ved 298 K således at begyndelsespartialtrykket for begge gasser er 2 bar. Beregn partialtrykket for chlor efter at ligevægten har indstillet sig. kp=1,57*10^12 kan i... -
Dansk - Perioder - Postmoderne
ForumindlægHej. Jeg har søgt herinde i noget tid, men synes ikke jeg kan finde noget direkte. Jeg mangler noget til, hvad det postmoderne er. Jeg har fundet frem til, at det er: Den stilsammenblanding eller det stilkaos som præger tidens kunst, betragtes som karakteristisk for det postmoderne. Men hvad elle... -
Evolution - 24 timers eksamen, hjælp!
ForumindlægHej! Jeg er igang med at forberede mig til min biologi eksamen imorgen, og er stødt på flere problemer. Jeg har været så "heldig" at trække emnet evolution og er dertil blevet stillet spørgsmålet: Overvej hvorfor den genetiske variation i en population kan ses som et udtryk for... -
Differentialregning
ForumindlægHej :) Hvad menes der med det, som jeg har markeret på billedet? (uploadet billede) Hvorfor kan grænseværdien for h->0 ikke findes? Jeg kender godt trinene i tretrinsreglen og alt det, men forstår ikke hvorfor grænseværdien for h->0 ikke kan findes. Er det fordi, at vi så ellers skull... -
Tiltrækning (olie)
ForumindlægJeg stillede først følgende spørgsmål i fysikforummet, men blev rådet til at stille det her for en mere fyldestgørende forklaring: Hvorfor er det at hvis man hælder olie i en gryde med vand så samler det sig altid til ET sted? Tak -
Normal hæmoglobin og seglcelle hæmoglobin
ForumindlægHvad er forskellen på de to? :) Det haster! -
Approximation
ForumindlægHej derude. Jeg har lige regnet en opgave, men jeg er helt fovirret over på konklusionen? Vil nogen hjælpe med at forstå konklusionen? Opgaven lyder: For small values of x, how good is the approximation cos(x)≈1. How small must x be to have accuracy? Her opstiller jeg en ligning som: ... -
bestem den ringformede areal
ForumindlægLad der være givet to koncentriske cirkler. Lad ligningen t være tangent til den inderste cirkel. Tangenten t skærer den yderste cirkel i punkterne A og B. Det oplyses at længden AB er 6. bestem den ringformede areal mellem de to cirkler eksakt
