Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 17561 til 17580 af 102572
-
Geometrisk bevis af andengradsligning
ForumindlægHej alle, Jeg sidder og er ved at læse op til mundtlig eksamen i matematik B. Et af et spørgsmål lyder under emnet "Andengradspolynomier og geometriske løsninger": Gør rede for nogle geometriske beviser for nogle andengradsligninger. (har bevist kvadratsætningerne) Jeg forstår godt... -
Opg. 1
ForumindlægHej folkens. Jeg sidder med en matematik opgave, som jeg er i tvivl om. Opgaven lyder: I et k-system er A(0,0) og B(6,4). a) Bestem en ligning for midtnormalen m til linjestykket AB. Det har jeg fået til at give, y=-5/3x+4, jeg ved ikke, om det er rigtigt? Så står der oplyst, at midtnormalen skær... -
f(x)=3190/1+29.5*e^−0.113*x,≥ 10
ForumindlægHej Jeg har lidt problemer med den her opgave som lyder: Vægten af en industrikylling af en bestemt race kan med god tilnærmelse beskrives ved modellen f(x)=3190/1+29.5*e^−0.113*x,≥ 10 Hvor f(x) angiver vægten i gram, og x angiver antal dage efter udklækningen. b) Kyllin... -
sandsynlighed og poissonfordeling
ForumindlægHej, jeg vil spørge om er der nogen som kan hjælpe mig med min SRO. Øvelsen er "kast 20 terninger 50 gange" - hvor jeg skal notere hver gang jeg får en sekser. dette har jeg også gjort. men problemet er bare hvordan jeg skal inddrage poissonfordelingen. kan nogle hjælpe mig med det? -
Kemi - haster
ForumindlægHej :) Er der en, der kan hjælpe mig med følgende kemi opgave: Consider an aqueous 1.00 mol kg-1 solution of Na3PO4, a compound with useful detergent properties. Calculate the boiling point of the solution assuming that: (a) it does not ionise at all in solution (b) the van't Hoff fac... -
Vektorrum
ForumindlægSidder fast i opgave b og c.... -
Hvor mange procent øges?
ForumindlægHej jeg har siddet fast i denne opgave i noget tid nu: Jeg har fået a til at være 1,99 og b til at være 0,0065 så manger bare opgave b,c og d, jeg vil ikke have at "I" løser opgaverne, men ligesom hjælper til at jeg fatter hvad det er jeg skal :) mange tak -
Determinant. 4 orden
ForumindlægHejsa har lidt problemer med en matriks jeg skal finde determinanten for: Kan ikke rigtig overskue det (synes matriks regning er uoverskueligt) Håber nogen kan hjælpe. Matriksen ser sådan ud: | 1 2 3 4 | | 0 -1 0 11| | 2 -1 0 3 | |-2 0 -1 3 | På forhånd tak. -
Matematisk Analyse
ForumindlægJeg har problemer med min afleverings opgave som er vedhæftet som billedfil. Det er alle delopgaver jeg ikke kan løse, Alex -
Formel for optimalt rumfang
ForumindlægHej allesammen... Jeg har gang i en opgave med rumfang, hvor jeg skal lave nogle choklade-æsker af et stykke a4 papir. Så skal jeg finde det optimale rumfang man kan lave af sådan et papir. Er der en formel til at finde det optimale rumfang af en æske? -
Reducere til et simplere udtryk
ForumindlægJeg skal reducere to et simplere udtryk. -
TI-82
ForumindlægJeg er ved at undersøge, hvad den konkrete forskel på TI82 og TI83/84 er, men kan ikke rigtigt finde et godt link, der beskriver TI82.Hvis nogen enten kender et link eller er i stand til at ridse forskellene op, vil jeg være taknemmelig.Ideen er naturligvist at spare penge ved at bruge TI82 isted... -
Er der nogle som kan hjælpe
ForumindlægHar svært ved opgaverne -
STX
ForumindlægHej Jeg er snart færdig med 10 klasse og jeg skal snart valg en videregående uddannelse og jeg er sikker på at jeg gerne ville være bygningsingeniør og jeg ville gerne gå på STX. Nogle der kan fortælle mig hvilken linje jeg skal tage ? :) -
abtraks gruppe
Forumindlægnogle der kan hjælpe med følegende bevis: for et hvert element i en abtrakt gruppe findes præcis et omvendt element .... håber I kan hjælpe.... -
Statistik
ForumindlægHej folkens håber i kan hjælpe mig med statistik. Forstår ingenting af det. 12. Statistik Du skal redegøre for de statistikredskaber (deskriptorer), der anvendes til at beskrive et grupperet observationssæt. Desuden skal du redegøre for ”Chi i anden testen”. • Vis et eks... -
Faktoriser
ForumindlægHej, jeg har et lille problem. jeg ved ikke hvordan jeg skal faktoriser denne lille lette funktion; f(x)=x^2-x-2 Håber nogen kan hjælpe mig! På forhånd tak :) -
Funktion
ForumindlægHej jeg forstår ikke hvordan man finder en funktionsforskrift for en linje på et kordinatsystem... er der nogle der evt. kunne hjælpe med en youtube-video eller noget? mangler lige at få strammet lidt op på det:) -
retvinklet trekant
ForumindlægHej, jeg har virkelig brug for hjælp med den første opgave i dette dokument, kan nogen please hjælpe mig?? har ingen anelse om hvordan man laver den. -
Hvad betyder dette tegn? ({)
ForumindlægHej alle! .. Har et lidt.. MEGET mærkeligt spørgsmål. Jeg vil godt vide om der er nogle af jer derude der ved hvad man kalder dette tegn samt hvad det bruges til/hvilken sammenhæng?. Tegnet er = { & lad vær med at spørg hvad jeg skal bruge det til. ;s
