Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 17581 til 17600 af 23766
-
Inspiration til eksamensspørgsmål
ForumindlægJeg har jo fået mine spørgsmål på forhånd, og jeg har forberedt noget til dem alle. Problemet er bare, at der er nogle få af dem, som jeg ikke har så meget til. Det er følgende: Eksponentiel udvikling - Har gjort rede for fordoblings- og halveringskonstant, samt bevist en af dem. - Renteforml... -
"Innovation And Business" eller "Eksportingeniør"?
ForumindlægHej, Jeg har siddet og kigget på forskellige uddannelser og nu er jeg virkelig ude på herrens mark - derfor håber jeg på at få noget hjælp :) Jeg har i meget lang tid været vild med følgende uddannelse, da jeg synes den lyder rimelig genial: http://www.ug.dk/Uddannelse.aspx?article_id=udb-civinn... -
Tilfældighedsgenerator
ForumindlægHvis man skal lave 100 tilfældige cifre, hvordan gør man det så manuelt? Hvis I kan anbefalde nogen bøger på det område, er jeg meget åben. -
Hvordan det er at gå i gymnasiet
ForumindlægJeg skal starte i 1.g efter sommerferien på Espergærde Gymnasium og HF. For at være lidt forberedt kunne jeg godt tænke mig at høre hvor mange timer I bruger på lektier om dagen, hvor mange afleveringer I har om ugen samt om I synes det er hårdt at gå i gymnasiet. -
Optaget eller ej - 2008
ForumindlægHej Alle Så er det i morgen vi får svar :D Men vil høre om man allerede kan se adgangskvotienterne i dag kl24.oo. Hvis ja, på hvilke hjemmesider www.kot.dk eller ug.dk eller de enkelte udd. ins.? -
Eksponentielt
ForumindlægHej plz hjælp mig med den her opgave Af en artikel om computere fremgår det, at antallet af transistorer pr. Chip i perioden fra 1970 til 1996 med tilnærmelse er vokset eksponentielt med tiden. Det oplyses, at der i 1971 var 400 transistorer pr. Chip, og at der i 1992 var 4 millioner transi... -
HHX vs. STX hjælp!
ForumindlægHej håber virkelig i gider at hjælpe mig lidt på vej. Kunne rigtig godt tænke mig at læse på Køge handelsskole, men er bange for at jeg kommer til at udelukke muligheder for fremtiden eller at jeg vil fortryde det, Har været derude til brobygning og synes det virker super fedt, men det er jo svæ... -
Mekanik
ForumindlægHej alle! Er der nogle venlige sjæle derude der kan hjælpe mig med at besvare denne opgave? Forklar begrebet vektorfunktion og forklar parameterfremstilling, hastighed og acceleration for den jævne cirkelbevægelse. På forhånd tak! -
Hvad skal I op i?
ForumindlægHej til alle jer (u)heldige elever der skal til eksamen her snart :) Hvad skal I op i? Jeg har selv lige fået det at vide: Biologi (yeah!) og TYSK?! ('oh skræk, oh ve' hvad sker der?!...lad mig dog lige leve lidt længere endnu) Er I heldigere end mig; lad mig høre og luk endelig jeres f... -
Taylorpolynomiet for relativistisk energi
Forumindlæg2. ordens Taylorpolynomiet for relativistisk energi (E(v)=mc^2/sqrt(1-v^2/c^2)) for v omkring 0 er givet ved T2_E = mc^2 + ½mv^2 Hvis jeg sammenligner det med newtonsk formel E_kin = ½mv^2 ser jeg at der er en forskel på mc^2. Hvis det er ved v =0, så giver T2_E = mc^2 E_kin = ... -
Kosmisk baggrundsstråling
ForumindlægHej. Jeg kunne godt vide lidt om Kosmisk baggrundsstråling .. Jeg har søgt her, men jeg kunne ikke finde noget om det .. Det jeg kunne tænke mig at vide er, hvad Kosmisk baggrundsstråling er .. & bare nogle fakta .. Ved ikke om nogen af jer der har beskæftiget sig med emnet .. Men håber d... -
Bøger om differentialligninger
ForumindlægHej, For efterhånden længe siden har jeg haft om differentialligninger i gymnasiet, men desværre gjorde min lærer aldrig rigtig noget ud af det, så jeg føler aldrig jeg lærte det ordenligt. Jeg har senere haft en lille smule på uni i kurset MatItro, men nu står jeg i dag og vil rigtig gerne læse ... -
Fiktiv kræft
ForumindlægKan nogen forklare enkelt hvad en fiktiv kræft er? Jeg kigget på nettet om det, og er helt blank af at læse det. Jeg har altså et spørgsmål af min gruppe, jeg skal igang med at forklare hvorfor der er en fiktiv kræft i et inertialsystem. Vi skulle lave nogle forsøg (koriolis kræfter); i en dre... -
Differentialligning i punkt
ForumindlægHey allesammen ;D Jeg til prøve imorgen i differentialligninger, men jeg har bar' et lille problem: Det er at jeg har svært ved at regne den fuldstændige løsning til en dfferentialligning, hvis graf går gennem et punkt P. Nogen der kan hjælpe?? altså der hvor det går galt er når jeg skal u... -
Grundstoffer og kemiske forbindelser
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med, hvad forskellen er på at blande to grundstoffer og en kemisk forbindelse bestående af de to grundstoffer? Betyder det bare, at i den kemiske forbindelse mellem to grundstoffer sker der en kemisk reaktion og det gør der nødvendigvis ikke, hvis man bare blander ... -
Ekstra A-fag
ForumindlægHej Jer derude :P Nu er tiden kommet, hvor 2g'erne på min skole skal vælge valgfag (inkl. ekstra A-fag-ansøgning). Jeg har tænkt mig at søge ekstra A-fag - samfundsfag - men ville lige høre hvilke erfaringer I har haft med et ekstra A-fag. Selvom jeg er fast besluttet på at gøre det (og selvo... -
Lektiehjælper
ForumindlægHej En af mine venners søster er ved at supplere fysikB og spørger om jeg kan hjælpe hende (havde fysikA i gymnasiet, som jeg afsluttede for to år siden). Jeg er lidt i tvivl om hvor meget jeg skal tage i løn for det. Hvad er den normale timeløn for en lektiehjælper? Og hvad gør man hvis eleven... -
Inertial system
ForumindlægDav, jeg har et problem med et spørgsmål, og jeg ved ikke hvordan jeg skal formulere det. "Newtons 2. lov gælder kun i et såkaldt inertial system. Giv en forklaring på, om du i følgende situationer vil befinde dig i et inertial system." a) i et tog på den transsibiriske jernbane b) i en... -
Den sdiste opgave i afleveringen!
ForumindlægEn foton har bølgelængden 424 nm. Den rammer en elektron, der er bundet til et atom med en energi på 1.43eV. Hvad er den maksimale hastighed, som elektronen kan få efters ammenstødet med fotonen? Dertil kan jeg oplyse at: Jeg får energien til 2.93 eV er det så bare 2,93-1,43= 1,5 Ekin = h&middo... -
ikke mere
ForumindlægHej, Jeg er en pige, der er træt af livet, skolen, karakter og alt. Jeg vil ikke begå selvmord, men jeg vil gøre et eller andet, så jeg kan få kræft eller sådan noget. Jeg har opgivet alt og jeg kan ikke klare det mere - livet er bare uretfærdigt. Jeg ved godt, det lyder latterligt, men jeg kan ...
