Søgning på: matematik noter 10 klasse. Resultater: 17581 til 17600 af 92586
-
Det Pyhtagoræiske Komma - hjælp !
ForumindlægHej, Jeg har virkelig brug for noget hjælp. Jeg står og skal til årsprøve i matematik (1. år, B-niveau), og jeg er virkelig lost. Vi har fået opgivet noget om Det Pythagoræiske Komma - er der nogen, der kan forklare, hvad det er? Jeg er virkelig dårlig til matematik og har for længst fortrudt... -
Fusionsprocesser, Vejen til Fysik B2, Opgave 109, Side 123, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 109 Færdiggør for hver af følgende fusionsprocesser reaktionsskemat og beregn Q - værdien. Antag at de anførte nuklider smelter sammen til en kerne. a) 10 4 B + He → 5 2 Jeg kan se at opgaven er blevet st... -
Skoleinspektøren Dukker op til muntlig
ForumindlægHejsa alle sammen jeg ville meget gerne høre om det er lovligt at min Skoleinspektør bare kan komme og kigge med til min muntlige fremlæggelse af mit projekt. Dette var hvad der skete for mig, 30 sekunder før jeg skal op, fortæller min lærer mig at Bente gerne lige vil kigge med, hvilket se... -
Færdighedsprøve
ForumindlægHej - Jeg skal snart op til færdighedsprøve i mat 9 klasse til maj. Jeg skal bare have hjælp til at lave disse opgaver: OBS; Det skal kunne regnes ud på papir 1. En tablet koster 2498 kr. i en telebutik og 1998 kr. i en netbutik. • Hvor mange procent er tabletten dyrere i telebutikke... -
Beregn de manglende sider og vinkler
ForumindlægJeg sidder med aflevering, og håber på der en som kan hjælpe med denne opgave :-) I en retvinklet trekant, ΔABC er siden |AB|=10 , ∠A=30 grader og ∠C=90 grader. Beregn de manglende sider og vinkler. Har brug for en simpel god forklaring på hvordan man gør, meget gerne med en udreg... -
Gymnasie skift
ForumindlægHej.Jeg er lige startet på gymnasiet, og jeg kan mærke det langt fra ikke er mig. Jeg ved det er hurtigt at komme med sådanne en konklusion, men jeg er sikker i min sag, og det er ikke her jeg skal gå. Derimod vil jeg godt på htx på : matematik biologi. ved i om det er muligt med sådanne et skift? -
Klik på mig. Jeg haster :)
ForumindlægHej intelligente matematikere. Jeg har lidt svært ved denne opgave. Er der nogen der ville hjælpe mig med den? så ville jeg være rigtig glad. På forhånd tak. Jeg regner med at jeg skal bruge noget al-la (x-r)*(x-s) a) Bestem rødderne i andengradspolynomiet f(x)=x^2-x-2, og faktoris... -
lektiehjælp i Nordsjælland søges
ForumindlægHej. Jeg er en pige på snart 18 der skal igang med mit sidste år i gymnasiet. Har derfor brug for en der vil hjælpe med matematikken da det primært er der det kniber. Det vil dreje sig om et par gange om ugen, max 3. Selvfølgelig imod betaling :) Håber at høre fra jer! mvh. Louise - LCD-90@h... -
Eksamens spørgsmål ( Infinitesimalregning)
ForumindlægHvordan gør jeg rede for hvordan man bestemmer arealet under en kurve? Har virkelig brug for hjælp her. Har søgt i mine matematik bøger, samt mine notater. Tak! -
Studieretningsopgave i mat og fysik
Forumindlæghej alle sammen. jeg skal skrive studieretningsopgave i matematik og fysik. nogen der har skrevet som vil dele med mig? jeg vil bare se hvordan det skrives :) -
Karakter ?
ForumindlægHej alle !Jeg var til eksamen i skriftlig matematik idag på b-niveau, er der nogle der har nogen idag om, hvad man få af karakter, hvis man har mellem 20-30% rigtige ?MvhBent -
forkortelse
Forumindlægey hvis der er nogen her der gode til matematik, så kom med lidt hjælp Smiley opgaven er: a) Forkort følgende brøk (8x^2-18y^2) / (2x - 3y) -
Blandingsforhold
ForumindlægHej jeg har fået denne opgave i matematik, kan i lige hjælpe( se vedhæftet fil):-) -
Grupperede/ikke-grupperede observationer
ForumindlægHej Jeg skal op til matematik B-niveau mundtligt eksamen på mandag, og er blevet spurgt, hvad forskellen på grupperede og ikke-grupperede observationer er. Er der nogen der kan hjælpe mig med det? -
Hurtig hjælp til Diff. ligning!!!
ForumindlægHej, er i gang med en matematik aflevering, hvor jeg mangler sidste opgave, som lyder sådan: Find den løsning til diff. - ligningen y´+ 4y = X^2 + 6x - 4, Hvis graf går gennem punktet P(-3,10) På Forhånd tak :) -
Lektiehjælper og hjælpelærer
ForumindlægPRIVATUNDERVISNING Jeg ønsker at hjælpe folkeskoleelever. Mit navn er Laura Torkamani og jeg går i 1.g i gymnasiet. Jeg har matematik på A-niveau som jeg får topkarakterer i. Derudover tilbyder jeg også primært undervisning i dansk, tysk, engelsk og samfundsfag (som jeg også får topkarakterer i).... -
Uden for parentesen?
ForumindlægHej, er næsten lige blevet færdig med en matematik opgave, men en af de første giver lidt problemer, da det er noget, jeg ikke rigtigt kan huske og det skulle ellers gerne være lige til. Er der eventuelt nogle der kan hjælpe? Opgave 9 sæt mest muligt uden for parentes: a) 3c 2 - 12ca ... -
HJÆLP
Forumindlæghejsa. jeg er en pige som har gået glip af en masse i skolen pga sygdom. er der nogle der kan skrive de grundlæggende ting man skal kunne i ottende klasse...ville være rigtigt dejligt! -
forstå det ikke
Forumindlæghej alle samme jeg har et problem jeg vil det ikke hhvad faremomenter. er der ikke nogen der kan hjælpe mig. det er fysik, men jeg tror ikke vi har haft i fysik jeg kan ikke huske og er der ikke nogen der kan hjælpe mig med fællestrak hos syre og fællestræl hos baser. hjælp mig pleas (9. klasses ... -
Sidste skoledag . hvad skal jeg klæde mig ud som!?
ForumindlægSidste skoledag nærmer sig .. Og jeg aner seriøst ikke hvad jeg skal være .. >> Har i måske nogle gode sjove ideer :D << Jeg er lidt af en kraftig pige , og er mest kendt for at være "gangstaren" i klassen. Såeh , jeg har iværtifald ikke tænkt mig at rende rundt i en bal...
