Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 17601 til 17620 af 119569
-
En som er rigtig god til math??
ForumindlægEn som er rigtig god til math?? -
Er man bestået?
ForumindlægHej jeg har lige været til optagelsesprøve (STX) Jeg skulle op i engelsk, dansk & matematik. Jeg bestod i engelsk og matematik men ikke i dansk. Så jeg vil spørge om man stadig kunne komme ind hvis man bestod i 2 af prøverne? -
Stikprøver..
ForumindlægHej alle. Jeg har noget matematik for indenfor stikprøver - ordnede stikprøver uden tilbagelægning, for at være helt præcis. Der er så tre opgaver, som jeg virkelig ikke kan finde ud af. De lyder således: En terning kastes to gange, og man noterer resultatet af de to kast som et tocifret tal. V... -
cosh(x)
ForumindlægHej alle jeg har en opgave der lyder således: Det oplyses at længden af grafen for f fra (a,f(a)) til (b,f(b)) er givet ved: a∫b(1+f'(x)2 dx Beregn en formel for længden af grafen for cosh(x) fra (a,f(a)) til (b,f(b)). Jeg håber, at der er en der vil hjælpe. Jeg brugt et stykk... -
Reducering
ForumindlægHej jeg har glemt de grunlæggende matematik regneregler: hvordan reducere jeg: (2*x-1)^2 Gerne med en regne regel til :) god dag -
Ideer til SSO opgaven emne
ForumindlægHej jeg er igang med at finde ud hvad jeg skal skrive om i min sso opgave. Mine tanker: Tænker den skal handle noget omkring unge og så tænker at skrive i dansk A eller matematik B eller begge dele -
Hvad skal jeg blive ?
ForumindlægHmm jeg er ret forvirret. Jeg færdig med 3.g her til sommer og aner ikke havd jeg skal bagefter. Vil gerne tage en uddannelse som kun kræver STX og ikke noget specielt gennemsnit. Jeg aner virkelig ikke hvad det skulle være. ? -
Kompetencegivende fag??
ForumindlægFor næstre årgang af studenter er der en lille ændring af gymnasiestrukturen: http://www.uvm.dk/07/aendring_gymnasiereform.htm?menuid=6410 Jeg undrer mig meget over punkt 1. Her hedder det sig: "Obligatorisk valg af mindst ét blandt en række særligt kompetencegivende fag på A-niveau i stx. ... -
Beregning af vektor længde
ForumindlægHej derude. Har brug for lidt hjælp med lidt matematik opgaver:Bestem længden af vektor a og længden af vektor b, ydermere vinklen mellem vektor a og vektor bJeg har flg. oplysninger:vektor a * (2*vektor a + vektor b) = 13vektor a * (vektor a + 2 * vektor b) = 1 (vektor a + vektor b) * vektor b =... -
bestemt integral.
ForumindlægHej, jeg sidder med noget matematik som jeg er lidt i tvivl om. skal regne det bestemte integrale med en øvre og nedre grænse værdi, på hhv. 3 og 0. jeg ved godt at det lyder F(b)-F(a). min funktion er givet ved f(x)=x^2+3x. men det jeg er i tvivl om, er hvorledes om stamfunktion(F) skal inte... -
Variabelsammenhæng
ForumindlægSidder her og skal til Matematik eksamen imorgen og er kørt fast i disse to opgaver så ville høre om der er nogle som kan hjælpe mig med at løse mit problem ?! - Mange tak :) 11) Redegør for eksponentielle sammenhænge (y=b⋅a^x), herunder betydningen af a og b. Beskriv to ... -
Ret linje skærer graf i punkt. Skæring på y-akse sam bestemmelse af omvendt proportionalitet.
ForumindlægHej. Jeg går i 2g på STX og har matematik på A-niveau. Jeg har fået udleveret et opgavesæt, som skal besvares og afleveres. Det er et sæt, som skildrer delen uden opgaver til eksamen, vi må derfor ikke bruge lommeregner. Der er i afleveringen to opgaver, jeg er i tvivl om og jeg håber, at jeg kan... -
GYMNASIE SKIFT - PLS HJÆLP :(
ForumindlægHej folkens Jeg står i et meget STORT problem lige nu. Det her har gået mig på i længere tid. Det starter fra grundforløbet på min nye skole efter 9.klasse, som er Aalborghus Gymnasium. Hver dag indtil nu har været et helvede for mig. Jeg har aldrig ønsket hverken den retning jeg har lige nu som... -
Naturvidenskabelig ?!
Forumindlæghej, jeg har valgt en studie retning som hedder: Storbyliv og indeholder Engelsk A, Samfundsfag A og Matematik B. Jeg vil gerne uddanne mig som tandlæge eller børnelæge. Men jeg har hørt, at jeg ikke kan blive optaget på det naturvidenskabelige universitet senere hen, da jeg ikke har haft Mate... -
polymiunet
Forumindlæghvilken betydning a, b og c i polynomiet p(x) = ax^2 + bx + c ? -
Eksponentiel udvikling
ForumindlægHej derude :) Jeg skal til mundtligt matematik på mandag, og jeg er gået lidt i stå. Det ene spørgsmål lyder: Gør rede for den eksponentielle udvikling y=b·ax Du skal bl.a. komme ind på betydningen af tallene a og b og på hvordan a og b kan bestemmes. Jeg er bl.a. lidt i tvivl om hvad gør ... -
24 timers
ForumindlægHej, jeg har fundet ud af at jeg skal op i engelsk 24 timer og tysk 24 timer.. Hvordan er det lige det er /foregår ?? Skal man selv søge materiale eller hvordan hvornår trækker man et emne hvor er forberedelsestiden?? -
Eksamen A-niveau
ForumindlægHej alle. Lige et spørgsmål til den skriftlige eksamen i går. Hvordan løste i den underopgave i opgave 4, hvor man skulle indtegne en restriktionsanalyse af en hhv. ikke resistent, heterozygot resistent og homozygot resistens på et bilag?? Brugte i begge bilag, eller kun det ene?! Og hvordan indt... -
- ekstra valgfag??
ForumindlægHey:) Er der nogen der ved om et ekstra valgfag tæller med i ens gennemsnit, hvis man nu har det? Eller kommer det bare til at stå på beviset uden at tælle med? -
Opgaver 2. gradspolynomier
ForumindlægHey, håber på lidt hjælp til de her opgaver, som jeg har lidt problemer med. 1) Antag, at f har to rødder - Find summen af de to røødder og produktet af de to rødder. 2) Antag, at f har to rødder r og s. Find ligningen for de to tangenter i hhv. (s,f(s)) og (r,f(r)). 3) Angiv 3 forskellig...
