Søgning på: matematik noter 10 klasse. Resultater: 17601 til 17620 af 92586
-
karakterer.. -Fair???
ForumindlægJeg har fået to 03 i matematik.. altså mundtlig og skriftlig.. Er det fair..? De sidste afleveringer fik jeg altså 8 i.. :s vil bare lige høre om nogen af jer har noget bedre at sige end: "Han har altid ret" som min rektor så smukt sagde da jeg gik op og snakkede med ham... -
Problemregning
ForumindlægHej mennesker derude. Jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp til denne matematik problemregning. Har lavet alt mangler få opgaver, som jeg ikke kan lave. Nogen søde mennesker, derude som gerne ville hjælpe mig? Linket til problemregningen: http://gu10g201213.skoleblogs.dk/files/2013/09/Matemat... -
Projektion af punkt på plan
ForumindlægHej allesammen Jeg er ved at lave en masse matematik opgaver, men er gået lidt i stå ved denne: Bestem projektionen af P(alfa) af punktet (10,10,5) på planen alfa med ligningen: -x + 2y + 2z - 74 = 0 Jeg vil gerne have en forklaring med, da jeg så får mest ud af det. På forhånd mange tak.. -
Rumfang
ForumindlægJeg mangler noget hjælp til nogle matematik opgaver. De handler om Rumfang. Omsæt følgende rumfangsmål : A) 2,34 m3 = dl B) 52 L = cm3 C) 4,6 dm3 = Cl. Nogen der kan regne dem ud ?. Jeg er selv blank som papir. -
Gabon - 20 sider opgave
ForumindlægHej jeg er en pige i ottende klasse som skal skrive en slags rapport om Gabon. Har en nogle gode råd til hvordan jeg kan få skrevet en som ligger på tiende klasses niveu. Har i nogle gode råd? -
Dimmision Tale
ForumindlægHej...Jeg har valgt at holde en tale for min klasse til min dimmision... Er der nogle der har nogle gode råd til hvordan jeg kan gøre den "spændende" altså så folk ikke sidder og gaber?I må også gerne komme med ideer til hvad jeg evt. kan sige..Freud -
Erfaring med at være selvstuderende??
ForumindlægNogle der har erfaring med at være selvstuderende? (gym.uddannelse)? Jeg har lige været selvstuderende i matematik c HF enkeltfag (det gik rigtig godtjeg fik 2 12 taller ) men er nu selvstuderende i samfundsfag c jeg tænkte på om dette umiddelbart er hårdere/sværere? jeg tænker mere på forkell... -
hjælp til en 8.klasses opgave <:
Forumindlæghej, jeg er ikke så god til matematik.. så er der nogen der vil hjælpe med denne opgave: beregn literprisen på tilbuddet. 1,6 liter vin koster 29,75 håber nogen vil hjælpe :> -
Omskriv graf til lineær funtkion
ForumindlægHejsa. Jeg sidder lige og laver min matematik aflevering, da jeg stødte på en opgave, som jeg har lidt svært ved at løse. Opgaven lyder således: -
Hjææælp!
ForumindlægHej Allesammen! Hvis i sider m. Trip's Matematik Grundbog; vil jeg gerne have hjælp til en opgave - s. 143 Opgave 46.10 Håber der er nogen der vil hjælpe mig (-Tak på forhånd) :D -
Sandsynlighe, kombinatorik - Haster
ForumindlægHej, sandsynlighed er ikke lige mig, derfor har jeg nu meget brug for hjælp til en matematik aflevering. I dette tilfælde statistisk og kombinatorisk sandsynlighed, i forhold til terningspillet "30". Jeg vil gerne regne ud hvad den kombinatoriske sandsynlighed er, for at slå 31,32, 33,... -
Oversættelse.
ForumindlægEr der nogen, der vil læse nedenstående igennem?Dansk: Psykologer siger, at vi bør besvar børns spørgsmål, men de fortæller ikke, hvad vi skal gøre, hvis vi ikke kender svarene.Det er i orden med lette spørgsmål som: ”Er der løver i Danmark? Eller, Kan Bjørne lide honning?” Men hvem kan give et f... -
Harmoniske svingninger
ForumindlægJeg har forsøgt at finde ud af, hvordan det lige er, man udfra en graf kan opskrive funktionen for den harmoniske svingning, men det hjælper mig ikke super meget. Jeg har forsøgt at komme med mit bud på de forskellige værdier, men ja... Er der nogle, de rhar noget super noter til det her, eller n... -
Halveringstid
ForumindlægJeg har aldrig lært om sammehængen mellem aktivitet, halveringstid og antallet nuklider, derfor mangler jeg en lille hjælpende hånd til en opgave. I et eksperiment blev der i 2,6g 82Se registreret 32 dobbelt B- henfald i løbet af 132 døgn. bestem halveringstiden for Se82. Jeg gør således : A = 32... -
Tandplejer
ForumindlægHej! Jeg kunne godt tænke mig, at uddanne mig som tandplejer. Jeg skal begynde på VUC til August 2011 da jeg mangler min 9 klasse, eftersom jeg har boet i udlandet i et par år. Mit spørgsmål er, hvad det kræver at blive tandplejer? Er en 9 klasse nok, eller skal jeg på noget HF eller andet? Hilse... -
HJÆLP
Forumindlæghej 5a 960 kr 5b 1650 kr 5c 1230 kr 6a 1860 kr 6b 640 kr 6c 2840 kr hvilke klasser lå over gennemsnittet? tegn er cirkel-diagra, der viser de 6 klassers resultat. -
Kraftmåler som vægt
ForumindlægHej jeg skal lave et forsøg med 7 klasse imorgen, der handler om hvordan de kan finde en genstands masse når man kender tyngdekraften, der virker på genstanden. Jeg kunne ikke finde vejledningen til opgaven, nogen der kan hjælpe mig videre en besvarelse så jeg er helt sikker. -
Fysiske modeller og størelser
ForumindlægHej.Jeg skal til eksamen i fysik C-niveau på torsdag. I pensummet er der opgivet adskillige emner såsom fysiske modeller og størelser. MIt problem er at jeg ikke kan udfra de papirer og noter jeg har finde ud af hvad det er.Jeg ville blive meget glad hvis jeg kunne få et svar og et eksempel på de... -
Engelsk A-Niveau 3G
ForumindlægNu skal jeg op i engelsk på A-niveau i morgen, og som sagt skal vi skrive et essay som vi normalt gør (: .. Nogen der har nogle gode noter, eller fine opgaver man kunne se igennem? Gode råd & vink evt. Jeg har altid været en dør til at skrive essays, nogen der kan komme med nogle gode råd? ogs... -
HJÆLP PSYKOLOGI STUDIE MIN DRØM
ForumindlægHej alle sammen! Som det nok fremgår af overskriften så er min drøm at læse psykologi! Jeg bliver student her til sommer, men som det ser ud nu så bliver mit gennemsnit ikke højere end 7. Jeg brænder virkelig for det, og er klar til...
