Søgning på: tysk oversættelse øvelse 16. Resultater: 17661 til 17680 af 40404
-
Hjælp, svar søges til imorgen tidlig:( Det er lidt blandet...
Forumindlæg(-6)*(-5) + 16 =_______ 2,5(4x+6) = 45 x=_______ 70% af 26000 kroner =____ 20% af et beløb på 100 kroner. Hvad hele beløbet er: =_______- Med forklaring og på forhånd tak:) -
Talrække!
ForumindlægNogen der kan sige hvad næste tal i talrækken er? 4 6 16 8 36 10 ? 5 9 7 25 9 49 ? -
Potens i Parantes fortegn
ForumindlægHej SP. Hvordan kan det være at: (2*23-22) giver 16-4 og ikke 16+4? Hvilken regneregl er jeg gået glip af? -22 giver da +4 -
Hjælp haster !
ForumindlægJeg har fået denne her opgave og kan slet ikke finde ud af den :s a) Gør rede for, at følgende udsagn er sandt. (x+4)^2 = x^2 + 8x + 16 -
Hastighed - help pls
ForumindlægNogen der kan hjælpe med denne opgave? Betina skal cykle 11 km. Hvor lang tid tager turen, når hun kører 16 km/t? -
fuldstændige løsning til differentialligningen
Forumindlægberegn den fuldstændige løsning til differentialligningen: y''+8y'(t)+16 y=0 hvad skal man gøre ved sådan en sjover her :) -
Beregn energitilførelse
Forumindlæg45,0g is ved -16 grader skal opvarmes til 5,0 grader. Hvor meget energi skal der tilføres? (Husk, at der er tre processer) Jeg kan ikke rigtigt overskue disse processer? -
Dilemma i 2.g :-(
ForumindlægJeg står i det dilemma, at jeg ikke er særlig glad for mit gymnasium. Jeg er blevet kastet rundt mellem skolerne i min kommune, hvorefter jeg er endt i en klasse som jeg ikke hører til i. Jeg har ikke kunnet tage mig mod til at stå frem overfor mine forældre, at jeg er malplaceret. Jeg havde va... -
En generelt sprøgsmål om sprog - Hvordan kan jeg være flydende til en sprog, som jeg er ikke opvokset med da jeg var børn.
ForumindlægHvordan kan jeg være flydende til en sprog, som jeg er ikke opvokset med da jeg var børn? Jeg kan bruge sproget til at tale, men nogen gange kan jeg ikke finde de præcise ord frem - og jeg stopper engang imellem til at formulere en sætning til at sørge for at det er forståeligt og at jeg kan få ... -
MOLLY NEEDS HELP
ForumindlægJeg sidder her og har ingen anelse om hvordan jeg skal besvare disse spørgsmål, for jeg er ret i tvivl… nogen af jer der kan kom med nogle ord, jeg kan bruge…please?? Det kunne være rart… og det ville hjælpe mig meget, så jeg kan kom videre..Hvordan var de politiske forhold i Da... -
Humanisme/Naturvidenskab
ForumindlægEr det nemmere at forholde sig til naturvidenskabelige fag, end det er med humanistiske? Hvor naturvidenskaben har et facit til det meste, er humanismen skruen uden ende - man kan formulere og argumentere, uden at have noget endegyldigt bevis, for en given påstand? - Evidens! - Lad os debattere... -
Eksamensplan
ForumindlægPå ministeriets hjemmeside står der at man ikke kan komme op i en mundtlig prøve før den 16. (på nær eks.projekt). Jeg går på HF enkeltfag, og derfor ligger min eksamen den 13 maj. Jeg skal til skr. mat. d. 14. og skr. engelsk d. 16. Min stidste skoledag er den 7. maj. Jeg har altså kun 5 dage ti... -
Nogen der kan forklarer hvad der sker med Oxygen?
ForumindlægJeg prøver at løse den her opgave: Ved en fuldstændig forbrænding omdannes alt C i oragniske stoffer til CO2 og H til H2O. Et eksempel er forbrænding af octan som indgår i benzin til biler: 2 C8 H18 (l) + 25 O2 (g) ----------16 CO2 (g) + 18 H2O g Er reaktionsskemaet ovenfor korrekt afstemt?... -
Angående eksamen...
ForumindlægHej..Jeg skal op til tysk eksame her til sommer.. er heller ikke SÅ god til at tale tysk..Jeg er ikke så god til at lave lange sætninger, hvilket jeg har svært ved tysk grammatik.. Ville høre om nogle der har bud på hvilken sætninger der er god til at huske netop i dette tilfælde...?Ville være en... -
Ændring af valg af 2. fremmed sprog på gymnasie!
ForumindlægHej! Jeg går i 9. Klasse og skal efter sommerferien på STX almen gymnasium. Jeg har valgt Tysk som 2. sprog har desværre fortrudt det nu. Det hele er blevet sendt til gymnasiet og det er noget pis haha. Har ingen idé om hvad jeg skal gøre. Hvis i har nogle forslag til hvad jeg kunne gøre for at ... -
Fag i studieretningsprojekt
ForumindlægJeg har et spørgsmål, som jeg endnu ikke kan finde et svar på. Er det muligt at skrive sit studieretningsprojekt i to fag, som IKKE er en del af ens studieretning? Det hænger sådan sammen, at jeg opgraderer tysk fortsætter til næste år, og min studieretning er mat. A, fys. B og kemi B. Jeg er ikk... -
hjælp
ForumindlægNår en gletcher bevæger sig ned ad en bjergside, afhænger isens fart bl.a. af dybden under gletscheroverfladen. Jo dybere man kommer ned i gletscheren, jo langsommere bevæger isen sig. I en model for en bestemt gletscher regner man med, at isens fart er givet ved v = 100-0,00046*h^4 hvor v er ... -
Plangeometri
ForumindlægHej! Har ødelagt min lommerengener så har lidt svært ved at regne denne opgave. Nogen der vil tjekker om den er rigtig ?Beskriv den punktmængde der har ligningen:x^2-8x+y^2-6y+25=0(x+4)^2+16+(y+3)^2+9=0(x+4)^2+(y+3)^2=-25Synes ikke det virker rigtigt, men det er lidt svært at tjekke uden lommereg... -
kugle og plans skæring
ForumindlægGodaften Hvordan finder man en kugles skæring med en plan. Det må selvfølgelig give en cirkel. men hvordan finder jeg denne? Hvis vi nu siger vi har kuglen med ligningen x^2+y^2+z^2=16. Og at vi har en plan med ligningen z+2=0 eller parameterfremstillingen (x,y,z)=(0,0,-2)+s(1,0,0)+t(0,1,0) Hva... -
cirkel + linje ?
ForumindlægHej. Trænger lige noget hjælp til denne opgave. I et koordinatsystem er en linje bestemt ved, at den går gennem punkterne A(-1,13) og B(3,10). En cirkel er bestemt ved, at den har centrum i punktet C(3,2) og radius r = 4. Bestem en ligning for linjen og en ligning for cirklen. - Det har jeg s...
