Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 17681 til 17700 af 24089
-
2 års opgave
Forumindlægvi har her på 2 år fået en opgave hvor vi mindst skal skrive 8 sider om et emne. men har det problem at jeg ikke ved hvad jeg skal skrive om da jeg ikke gider at skrive om en bog. har haft noget i tankerne med nyeste tid og det moderne menneske. men ved ikke hvordan jeg kan få det til at passe in... -
HJÆLP! HASTER! :(
ForumindlægDavsen. Er der nogen der ville være sød at fortælle mig hvornår man bruger de akkusative kendeord og hvornår man bruger de dative kendeord i en sætning, når man oversætter? Jeg skal til tysk skriftlig termins prøve for første gang i morgen. Er der også nogen der kan fortælle mig hvad man normalt ... -
Brudt akkord?
ForumindlægHej Jeg skal aflæse en brudt akkord. De tidligere takter har været i : D A D D I næste takt er der et : e, a, g, a - hvilken akkord er dette? -
hjælp
ForumindlægNa2CO3 + K3PO4 der er let- og tungtopløselige. -
Laborant
ForumindlægHej alle. Jeg har læst på uddannelsesguiden hvilke industrier en laborant kan arbejde inden for. Jeg vil gerne arbejde inden for forskning, hvor jeg bl.a. undersøger f.eks kræftceller. Kan man det som laborant? Er der nogen der kan skrive eksempler på hvad en laborant kan arbejde som? Tusind ta... -
Deskriptiv statestik
ForumindlægHej SP Jeg har i lang tid haft problemer med at forstå, hvad definitionen på varians, spredning og outlier er. Så mine spørgsmål er: 1. Hvad er en varians? 2. Hvad er en spredning? 3. Hvad er en outlier? 4. Hvad fortæller disse tre størrelser? Tak på forhånd -
er engelsk svært på gym.?
Forumindlægja er det ? -
HJÆLP, ordstilling.
ForumindlægEr lidt usikker på noget, som jeg håber i kan hjælpe mig med. Hvis jeg skal oversætte "Jeg beundrede hende meget" til spansk, hedder det så "La admiraba mucho"? Og hvis jeg skal oversætte "Jeg har slået hende ihjel" til spansk, hedder det så "La he matado"?... -
Fosterdiagnostik??
ForumindlægHej derude :) Jeg sidder og laver AT i fagene biologi/ religion, og har om fosterdiagnostik og etik. I biologidelen skal jeg redegøre for fosterdiagnostik, former for fosterdiagnostik, hvad det kan og dets metoder. Her er mit problem: Jeg skal finde hvilke former for fosterdiagnostik der findes... -
Acceptabel problemformulering?
ForumindlægHej. Jeg har endnu ikke fået godkendt min problemformulering, og jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre. Jeg har nu prøvet i forbindelse med opgaveformuleringen om, at man skal undersøge og diskutere en sag hvor iscenesættelse og/eller overvågning indgår. + diskussion af dens muligheder og begrænsninge... -
Hjælp til oversættelse
ForumindlægHej Jeg er ikke den skarpest kniv i skuffen til tysk, derfor håber jeg en venlig sjæl ville hjælpe mig Jeg skal oversætte følgende: Det er dejligt at være ung. Man tilbringer megen tid med kammeraterne. De unge går på diskotek, hører musik, taler helt åbent med hinanden - og forelsker sig. Naturl... -
SRP om Ludomani
ForumindlægJeg skal i fagene samfundsfag og matematik skrive om Ludomani i SRP. Den samfundsfaglige del skal primært lægge fokus på det sociologiske. Men jeg er ikke sikker på, hvad den matematisk del skal indeholde. De fleste andre, som har haft dette emne, har benyttet sandsynlighedsregning. Af denne gr... -
samf opgave
ForumindlægHej med jer.. Vi har fået følgende opgave stillet af vores lærer "Diskuter, hvad der kan forklare vælgeradfærden i det senmoderne samfund. Besvarelsen skal tage udgangspunkt i vedhæftede bilag. Husk der er tale om en synsvinkeldiskussion. " Som nævnt i opgavebeskrivelsen har vi fået... -
Psykologi eller filosofi?
ForumindlægJeg vil til sommer søge ind på en af disse uddannelser; filosofi eller psykologi. Længe har jeg overvejet og spekuleret i fordele og ulemper ved hvert studie, og jeg er kun blevet mere forvirret. Egentligt er det mest den filosofiske del ved psykologien, som interesserer mig. Her tænkes på de st... -
Hvad vil Du gøre hvis....
Forumindlæghej Hvad vil du gøre hvis du ikke fik udbetalt din løn den dag du burde få den??? + hvad vil du gøre hvis din chef ikke udbetalte din løn fordi hun skulle ud at rejse eller spille et eller andet kortspil hvor hun/han skulle bruge pengene? -
Eksamen - romantikken
ForumindlægHej med jer. Er der nogle der ved om hvad der er relevant at fortælle om til den folkeskolens afgangseksamen i dansk om romantikken? Skal man indblande Platon, eller kommer man ud på et sidespor så? -
Desperat brug for hjælp! Konkurrenceevne
ForumindlægHej Jeg er igang med at skrive en opgave om Danmarks konkurrenceevne i forhold til andre lande Herunder skal jeg beskrive hvordan produktivitetsudviklingen ser ud i Danmark i forhold til andre lande. Men nu hvor der er så mange forskellige måder/metoder at beskrve produktiviteten på, er jeg i tvi... -
Hvordan skriver man historie? - DHO
ForumindlægHalløj, mit navn er Mads. Jeg er lige flyttet til Danmark, jeg har tilbragt 8 år i udelandet så det danske skolesystem er stadig meget nyt for mig. Jeg går i 2.g og skal til at skrive min DHO. Jeg valgte at skrive historie, specifikt om Manhattan-projektet og begyndelesen af den kolde krig. Min p... -
Forventede adgangskvotienter 2021 - Tråd
ForumindlægHej alle brugere på studieportalen Deadlinen nærmer sig, og corona samt fjernundervisningen har gjort det til nogle specielle år på gymnasiet. Tror I så, at det har en speciel effekt på adgangskvotientererne. Hvis I kan svare ja eller nej, så vil jeg meget gerne høre jeres tanker. Personligt tr... -
Kilder: Differentialregning, Leibniz og Newton
Forumindlægjeg skal skrive SRP i historie/matematik om det naturvidenskabelige gennembrud, herunder Leibniz og Newton. Jeg har læst mig til, at de har offentliggjort deres udregninger/opdagelser, men jeg kan simpelthen ikke finde dem nogle steder? Er der nogen der kender nogle gode kilder til emnet?
