Søgning på: tysk øvehæfte 2. Resultater: 17681 til 17700 af 187712
-
Oversættelse - Adjektiv bestemt form
ForumindlægHejsa. Jeg sider med denne sætning De fleste er krøllede og falmede. Jeg har oversat det med: Die meisten sind knittrig und verblichen. Men her har jeg jo ikke bøjet adjektiverne. Jeg har bare lært, at når adjektiver står i omsagnsled til grundled (subjektsprædikat), så skal det ikke bøjes. ... -
Korrekt sætninger?
ForumindlægEr ist wegen Mord verklagt. Han er anklaget for mord Sie klagt ihren Mann wegen Gewalt an. Hun anklager sin mand for vold. Er disse sætninger gramatisk korrekte? Tak på forhånd og god aften -
HJÆLP MIG
Forumindlæger der nogle der kan fortælle mig om Slaget ved verdun på en nem måde ?? -
oversættelse
ForumindlægKan I oversætte dette stykke? "Ja, det er jo dig, der må leve med den, så.." -
Gennemsnit
ForumindlægHej Alle Jeg tænkte på om der er nogen der er indforstået med hvordan ens gennemsnit bliver beregnet? Hvis jeg tager nogle ekstra c-niveau fag ved siden af de fag jeg allerede har på STX, og jeg får en høh karakter i dem bliver de medregnet i min gennemsnit? Selvom jeg har taget dem som enkeltf... -
før nutid hjælp
Forumindlægjeg forstår ikke hvad man skal her, kan ikke komme videre.. Hjælp -
Fagkombination læreruddannelsen hjælp!
ForumindlægHej alle! Jeg skal forhåbentligt starte på læreruddannelsen i Århus efter sommer, men er i tvivl om hvilke fag jeg kan kombinere. Jeg vil gerne have dansk som hovedfag og så natur/teknik og billedkunst hvis det er muligt, Er der nogen, der kan vejlede en smule om hvad der er muligt at kombinere... -
Oversæt kort sætning :)
ForumindlægJeg er i gang med en stil, men er gået i stå. Hvordan oversætter jeg "Det er op til forældrene om deres barn må få facebook eller ej"? -
"Kan det passe, at det er" eller "Kan det passe, det er"
ForumindlægSom overskriften antyder, så ønsker jeg at finde svar på, hvorvidt der er regler for, om man kan sige: "Kan det passe, at det er ..." eller "Kan det passe, det er ..." Tænker på ordet 'at', om hvorvidt der er regler for netop brugen af dette ord. -
ordstilling
ForumindlægKan der være to bi sætninger i en sætning? eller skal der både være en hovedsætning og en bisætning i én sætning? -
bisætninger og udvidet tid
ForumindlægHej. Jeg har skulle omskrive sætninger i vedhæftet billede. Vil nogle tjekke om de er korrekte og evt rette til? tak på forhånd -
Udvide ordforråd
ForumindlægHvad er teknikken bag læring af nye ord? Er det med at læse enkelte ord med forståelse af ordet, eller læse det enkelte ord og forme sætninger med det? Har virkelig dårlig hukommelse (private årsager), så er lidt skeptisk med at jeg glemmer betydningen af ordene, eller ... ved ikke rigtig hvordan... -
Krystalnatten problemstilling
ForumindlægHej jeg er en folkeskole elev der snart skal lave en stor præsentation om krystalnatten Mig og min makker har stort set alt klart men vi mangler en god og velformuleret problemstilling som ikke er for bred, men er fokuseret. Vores lærer gav os en problemstilling men den er ikke ret god hvilke h... -
Folkeskolelærer vs uni
ForumindlægEr det hårdt at uddanne sig som folkeskolelærer? Hvad er hårdest uni eller professionshøjskolen? Og kan nogen fortælle om deres erfaringer med uddannelsen, hvis der er nogen? -
Historie 1. Verdenskrig
ForumindlægHej jeg har en historie fremlæggelse og jeg er to emner Danmarks økonomi efter 1. Verdenskrig og hvordan de danske soldater havde det efter krigen Jeg kan virkelig ikke finde noget om det. Kan nogle af jer godt svare på to af mine spørgsmål? Ville være en kæmpe hjælp!! -
Ideer til projektopgave?? :)
ForumindlægHej,vi er to søde piger der går i 9. klasse. Vi mangler et produkt til vores projektuge. Vi har om søvn og søvnmangel. Vores problemformulering lyder sådan: Hvad er søvnmangel og hvad skyldes det? Hvordan påvirker søvn og søvnløshed den menneskelige udvikling og kan søvnløshed have betydning for... -
Dativ/akkusativ
ForumindlægHvis man f.eks. vil skrive: Han vil ønske sig en telefon vil det så hedde: Er will sich einem Telefon wünschen eller skal det hedde "ein"? -
Implicit differention
ForumindlægHvordan differentierer man denne implicit (gerne med udregninger):3*(x^2)+(y^2)=28 -
Kvadratsætninger
ForumindlægNogen der kan regne dem ud (3x-2y)^2 (7a+12)^2 -
HJÆLP!
ForumindlægBevis formlen: sin^2(v)+cos^2(v) = 1 Hvordan???
