Søgning på: et dukkehjem 3. akt. Resultater: 17701 til 17720 af 114887
-
Mekanik opgaver - Hvilke formler?
ForumindlægHvilke formler skal bruges til disse opgaver ? Opgave 1 Hvor lang tid tager et spring fra 10 meter vippen, hvis man ser bort fra luftmodstanden? Med hvilke hastighed rammer udspringeren vandet? Opgave 2 Fra et stilads kaster en murer en mursten 12.0 meter lodret ned. Murstenen starshastigh... -
Økonomien og det frie marked
ForumindlægHerunder er der nogle spørgesmål jeg simpelthen ikke kan komme til nogen konklusion med. Jeg er bevidst om at der ikke er noget rigtig svar, da samfundsfag kan gå til alle retninger, men ingen af mine teorier lader til at give mening!!! Der er 10 spørgesmål, og jeg har selv svaret på de 6, de res... -
HJÆLP! -Forskellige regnestykke s; ..
Forumindlæghej (; her er nogle ting jeg bare lige skal have hjælp med 8D39; .. men her er lige noget ; hvad er det nu at < / > ( større eller mindre tegn ) betyder når der er en steg under? ( Ved ikke lige hvordan man skriver det på computer! 8D39; } .. Skal lige siges at X39;erne er tal kun ta... -
cirkelligning, bestem centrum og radius
ForumindlægJeg håber, der er nogen, der kan fortælle mig, om det resultat jeg er nået frem til er rigtigt. Cirklen er givet ved: x^2+y^2-6X-8y = 0 Jeg er nået frem til at cirklens ligning må være: (x-3)^2 + (y-4)^2 = 25 Og at centrum derfor må ligge i (-3,-4) og radius må være 5. Er dette rigtigt? ... -
Rettelse af sætninger
ForumindlægHejsa. Jeg har her lavet nogle sætninger, for jeg skulle indsætte adverbierne/biordene det rigtige sted.Kan I se om det er rigtigt?(Der er jo nemlig nogle regler for det)Hvis det kan indsættes flere steder må I meget gerne sige til. :)1)Soon they came to a clearing in the forest. (Det er ordet so... -
Iø- gode råd til pensum
Forumindlæghejsa.jeg skal op i IØ på tirsdag, og har et pensum på omkring 500 sider, som jeg ikke har tid til at læse fuldt, da jeg skal op i historie på fredag.ligesom i afsætning er der 3-5 generelle modeller som man bør kunne og kan komme langt med(kan stort set bruges til alt- boston model, general elec... -
sætninger
Forumindlæg-------------------------------------------------------------------------------- Hej. Jeg har 4 sætninger her. Er der en der gider rette dem igennem for mig ? 1)På hvilket tidspunkt i den tyske historie blev kommunister smidt i fængsel? Auf welcher Zeitpunkt in der deutsche Geschichte wurden Komm... -
Nitroglycerin
ForumindlægHej alle. har denne opgave som jeg ikke kan finde ud af: Nitroglycerin eksploderer efter reaktionsskemaet: 4 C3H5(NO3)3 bliver til 12 CO2 + 10 H2O + 6 N2 + O2 Til en given eksplosion har man beregnet at der skal anvendes 4,0 mol nitroglycerin a) beregn massen af den mængde nitroglycerin der ... -
cirkel og linjer og punkter
ForumindlægHej :D Jeg har lige problemer med følgende opgave: I et koordinatsystem er der givet punkterne A(-1,2) B(4,7) C(7,-2). En linje l går igennem midtpunktet af linjestykket AC og står vinkelret på AC. 1) Bestem en ligning for l. Jeg har fået Y= 2x-3.. Er det rigtigt? 2) linjen l skærer linjen me... -
Haster!!
ForumindlægHej allesammen. jeg er ved at skrive tysk stil som skal afleveres imorgen. Jeg ahr lige et par ord jeg ikke er sikker på eller ved hvad det er på tysk. det kunne være dejligt hvis nogen kunne hjælpe mig! 1. Zu ein/e Zeitpinkt Ich wollen einer Sangerin werden.. på et tidspunkt vill jeg gerne... -
Pythagoræisk talsæt
ForumindlægOpgaven lyder: hvis p og q er to hele tal, som ikke har nogen fælles faktorer og ikke begge er ulige, da er ((p i anden) - (q i anden), 2pq, (p i anden + q i anden)) et uforkorteligt pythagoræisk talsæt. a )Prøv med forskellige tal for p og q, som opfylder de to krav (ingen fælles faktorer og ik... -
Rettelse
ForumindlægHej, nogle der vil rette dette ? Jeg vil gerne fortælle om min fritid. I min fritid spiller jeg meget håndbold. Det har jeg gjort lige siden jeg var tre. Jeg tror jeg begyndte at spille fordi begge mine brødre gjorde det og fordi hele min familie går meget op i det. Min mor er dog en undtagelse.... -
Integral og diffraction
ForumindlægEn bil kører med 72 km/t konstant i 5 min. Herefter accelerer den med 0.5 m/s^2 indtil den kører med 90 km/t. Herefter kører den konstant med denne hastighed i 5 minutter mere. 2) Beregn den tilbagelagte strækning Jeg kan beregne tilbagelagte strækning de første fem og de sidste fem minnuter, me... -
Simpel isolering i differentialligning
ForumindlægHåber I kan hjælpe med et let lille spørgsmål. Jeg har ligningen dy/dx=3y+ke^(-x) og skal finde ud af for hvilke værdier af k, f(x)=2e^(-x) er et gyldigt svar. Jeg differentierer f(x) så f39;(x)=-2e^(-x) Nu får jeg ligningen -2e^(-x)=3(2e^(-x) )+ke^(-x) hvor jeg skal isolere k hvilket jeg får t... -
Spørgsmål til Elektra!
ForumindlægHej! Jeg skal til eksamen i old i morgen, men mangler lige at få styr på disse ting i Elektra: 1. Hvem er personerne (hun og de to) i følgende sætning s. 76 l. 1401 - 1402: "Hun gør urnen klar til jordefærden, mens de to står ganske nær" ? 2. S. 78 l. 1422: Dér er de! Ares39; offerg... -
Så har jeg igen problemer!
ForumindlægHej allesammen.. Jeg ved at de fleste har ferie, men jeg håber alligevel at folk vil hjælpe mig lidt med lektierne.. Her er nogle opgaver som jeg ville blive super glad for hvis folk ville hjælpe mig med: 1.Spørgsmål: Et polynomium p er givet ved p(x)=x^3+x^2-2x-2 Bestem de eksakte løsninger t... -
super kort oversættelse. rettes
Forumindlæghar brug for at få nogle til at kigge mine spg. igennem da jeg er 100% på at der er nogle fejl og ville være dejligt, hvis de var fejlfrie da vi skal læse dem op :) 1) Cuándo recibió el pueblo luz y teléfonos. 2) Por qué dejan la gente joven el pueblo 3) Cuántas los habitantes están allí en el p... -
Matematik formler - gennemsnitsfart og tid
ForumindlægHej. Jeg er kørt fast i en opgave, fordi jeg desværre har glemt min formelsamling på skolen. Jeg skal regne disse to opgaver: Jens er vild med at cykle. En dag cykler han fra Vinderup til Skive og tilbage. Turen er 48 km lang, og Jens kører med en gennemsnitsfart på 32 km/t. a) Hvor lang tid ... -
Fejlsætninger hjælp!
ForumindlægHejsa jeg er meget i tvivl om fejlene og begrundelserne i disse sætninger: 1. There is generally a lot of lip fillers, fake eyelashes, and hair extensions in the Kardashian households. 2. On the internet, there is written a lot about Rob and Chyna39;s endless relationship drama 3. It appea... -
lineær algebra
ForumindlægJeg har et problem med en opgave der lyder således: I R2 er givet 20 baser: (a1,a2) og (b1,b2), hvor a1=(1,2), a2=(1,1), b1=(2,3) , b2=(5,8) Lad endvidere f:R2->R2 være en lineær afbildning fastlagt ved at: f(a1)=4*a1 + 2*a2 og f(a2)=-12*a1-7*a2 1) Angiv afbildningsmatricen aFa for f mht. ba...
