Søgning på: tysk øvehæfte 2. Resultater: 17721 til 17740 af 187712
-
Reducering
ForumindlægReducér følgende udtryk: a) (a+b)^2 - a (a+4b) b) (x+1)^2 + (x - 1)^2 c) 4(a+2)^2 + 4a^2 -
Differentialligning
ForumindlægJeg har differentialligningen dy/dx = (x+2)/y Det ligninger ikke rigtig nogen af de kendte ligninger, er der evt nogen som kan hjælpe mig? Jeg skal finde ligningen for tangenten til grafen for f(x) i punktet P(2,-2) -
hjææælllllp
Forumindlæghej er der nogen der kan hjælpe mig med at reducér ?????? 3(x+1) -0.5(6x+2) 3x -- (6x+2)2+4(0.5x+0.5) -
Ligning
ForumindlægKan ikke få løst denne ligning. Det ska gøres uden hjælpemidler. 2^(2x+1)-2^(x+1)+1=2^x Nogen der kan hjælpe? -
differention
Forumindlæger der nogen der kan sige mig om det er rigtigt at når man differentiere 2^x så bliver det til LN(2)*2^x ? -
Isolering!
ForumindlægHej, jeg skal isoler b, er der måske nogle der kan hjælpe? a^2 + b^2 = c^2 -
Elektronisk ordbog
ForumindlægEr der nogen herinde der har gode/dårlige erfaringer med Politikens Tysk-Dansk, Dansk-Tysk m. cd-rom? Grunden til at jeg er faldet over netop Politikens ordbøger er at der følger cde-rom med og at de koster ca. 1/3 af fx Gyldendals "røde". jeg ved bare ikke helt om de er omfattende nok ... -
Hjælp
ForumindlægJeg har et spørgsmål angående tysk igen. Jeg har prøvet at oversætte en sætning fra tysk til dansk. Dansk: Han sender pigen brevet. Tysk (mit bud): Er schickt der Mädchen einen/das Brief. Er i tvivl om om det er "das" eller "einen" Gerne en forklaring på hvorfor. På for... -
oversættelse
Forumindlæger der en der kan hjælpe mig med at oversætte denne sætning til tysk? Da mine tyske kollegaer og jeg ikke har samme kultur, skal jeg være opmærksom på følgende:og hvordan oversætter man følgende til tysk? 1975 = 1983 = 1986 =2300 =og det sidste der skal oversættes:nej, jeg vil ikke selv være mode... -
Tjek tjek
ForumindlægHeeej alle, Jeg har lavet den her tysk aflevering (oversat fra dansk til tysk) men ingen i min omgangskreds er så gode til tysk, så ville høre om eller eller anden sød sjæl ville læse den efter og lige skrive hvor der er fejl eller lign? Det ville være en KÆMPE hjælp, virkelig. På forhånd m... -
Oversætning af enkelte sætninger
ForumindlægHej jeg skal skrive en tysk disposition, men er helt håbløs til tysk. Så jeg har tænkt mig bare at lære alt uden ad, men har brug for hjælp til oversætning af nogle sætninger til disposition. Hvordan er det tyske skolesystem forskelligt fra det danske Hvordan fungerer de forskellige trin i skol... -
Gyldendals ordbøger til salg
ForumindlægHej alle! I 9.klasse købte jeg Gyldendals tysk-dansk og dansk-tysk ordbøger, men har ikke brugt dem særlig meget efter jeg anskaffede mig den elektroniske version af dem. Og jeg får slet ikke brug for dem mere, eftersom jeg afsluttede tysk sidste år. De er, som sagt, næsten aldrig brugt. Skriv, h... -
Skal verbet personbøjes?
ForumindlægWo möchtest du gern reisen? Jeg blev pludselig i tvivl om, reisen også skal personbøjes, men synes sætningen vil lyde underlig, hvis der stod reist istedet. MIt spørgsmål er: Skal det andet verbum også personbøjes i tyske sætninger? Synes det er så forvirrende med alle de regler i tysk. Vil b... -
vis at;
Forumindlæghey jeg har en opgave der siger: vis; at (ln(16)-ln(4))/(ln(4)-ln(2)) = 2 please hjælp mig, da jeg næsten fatter brik af hvordan jeg skal gøre. -
Funktion
ForumindlægNogen der kan finde ud af den?.. for jeg har nemlig ikke kunnet finde ud af den... En funktion f er givet ved f(x)= 2x^2 + 3x-5 / x+2 Bestem en ligning for hver af asymptoterne til grafen for f. -
omskruvning!
Forumindlægen der vil hjælpe mig igen..med at omskrive 2x^2 + 12x + 18 til formen a(x + b)^2 -
Omskriv Udtrykket
ForumindlægHey hvordan løser man den her.? Omskriv 9x^2+6x+1 til formen (ax+b)^2 Håber der er en der kan hjælpe :) -
Reducering
ForumindlægEr der nogle klogehovede som kan hjælpe mig med at reducere dette: 8*a3*b*a-2/(2*b)2 -
Ellipse, c, a og b
ForumindlægEn ellipse E har ligningen x^2 - 6x + 4y^2 - 16y = 0 Beregn centrum og halvakser for E. :S -
gætte den ?
ForumindlægHej er der nogle der kan regne den her ud ? x^2 +x^2 = 12 ? jeg har tænkt lidt og spekulerer over om man godt må bruge kommatal ?
