Søgning på: de måske egnede. Resultater: 17741 til 17760 af 29788
-
Matrix (homogent system)
ForumindlægDette skulle være en simpel opgave, men var indlagt da vi havde om det. Hvordan løser jeg nedenstående matrix Ax=0 01122 11234 12356 -
Cand.scient. versus cand.polyt.
ForumindlægHej Jeg går på nuværende tidspunkt i 2.g og skal starte på en bacheloruddannelse i september 2017, hvorfor ansøgningsfristen er d. 5. juli 2017, altså om ca. 15 måneder. Jeg skal således til at spore mig ind på, hvilken bacheloruddannelse jeg gerne vil optages på. Jeg har været ude på DTU fir... -
Lille matematik opgave hjælp
ForumindlægHej Min opgave lyder følg: Isolér g i følgende formel, der angiver svingningstiden T for et pendul med længden L: Skal finde T = Kvadrakroden af L/g i 2pi -
Kemiske reaktioner, hjælp til løsning:
ForumindlægNogen der evt. har styr på hvordan man skal gribe sådanne kemiske reaktioner an? -
hjælp til ligning
ForumindlægHovrdan løser jeg denne ligning 10x^2-1500x=-5x^2-1500x-13650 Jeg ved godt at jeg skal have x^2 på dene ene side af lighedstegnet og de andre tal på den andet side af lighedstegnet... Men efter at have prøvet flere metoder, kan jeg stadige ikke få det korrekte resulltat, min lærer sagde at der ... -
Intertail...?
ForumindlægJeg er ved at planlægge at tage på interrail til sommer! Så ville bare høre om der er nogen der har nogle gode råd eller tip til steder hvor der er godt at tage hen?!! -
SSO Længde?
ForumindlægVil lige høre omkring SSO, jeg skriver i historie. Er 11sider selvskreven tekst for kort? -3 til redegørelse -3 til analyse -3 til diskussion 1 til indledning og 1 til konklusion?? Jeg føler at jeg har besvaret problemstillingen.... Men kan jeg komme ud for at jeg får at vide i bedømmelsen at d... -
Reaktion med svovlsyre
ForumindlægSvovlsyre er en diprot syre. Hvis den reagerer med natriumchlorid, er der så tale om to ligevægtige reaktioner? Hvis ja, hvordan ser reaktionerne så ud? -
Bananfluerne - analyse
ForumindlægHej derude. Jeg har virkelig brug for jeres hjælp!. Jeg skal op til min mundtlige eksamen og har trukket overemnet ''At træffe et valg''. Jeg har valgt en novelle, som jeg vil snakke om, som er ''Bananfluerne''. Er der nogle som har analyseret den, og ved hvor jeg... -
Binomialkoefficient
ForumindlægHej Jeg prøver at bevise formlen for binomialkoefficienten, som ser således ud: Men der er nogle punkter, hvor jeg ikke kan se hvordan det kan reduceres til dette. Altså: Jeg forstår godt, den måde den er opstillet, men jeg kan ikke se, hvordan udtrykket bliver reduceret til de følgende ... -
Danmarks billeder som det kommer til udtryk i lyrik.
ForumindlægHej alle. Jeg har fået trukket Danmarks billeder som det kommer til udtryk i lyrik. Vi har arbejde med H.C Andersen ''I Danmark er jeg født'', Thøger Larsen ''Danmark, nu blunder den lyse nat'', Shu-Bi-Dua ''Danmark'' samt Natasja's ''Gi... -
A-niveau fag
ForumindlægHej allesammen! Jeg vil gerne vide hvad det betyder, når man har et fag på A-niveau? Bliver a-niveauet bygget på i 3.g, eller hvordan? -
Hjælp til Assembly
ForumindlægHej. Jeg skal kunne forstå og forklare noget assembly kode i forbindelse med noget EL, og jeg har mere eller mindre styr på, hvordan programmet fungerer, men jeg er dog lidt i tvivl om noget af det og kunne derfor godt bruge noget hjælp. Jeg vil ikke poste det hele her, medmindrer der faktisk e... -
Samme højde i trekant og pyramide?
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål gældende en opgave fra eksamenssættet fra maj 2015. Er højden i pyramiden denne samme højde som trekanterne, der danner siderne i pyramiden? -
To simple delopgaver, som jeg ikke kan finde ud af
ForumindlægHej SP, Jeg kan ikke finde ud af delopgave c til både opgaven med ballonen og opgaven med voltasøjlen. (Jeg har regnet det andre opgaver ud). Jeg har vedhæftet bilagene, håber virkelig, at I kan hjælpe mig. -
Fysikeksamen omkring Universet (igang nu)
ForumindlægHej. Jeg har lige været oppe at trække i fysik, vi har jo 24-timer med den nye ordning, mit emne blev formulerets således: "Prøvens første del omfatter en præsentation af emnet Universet i dag. Den faglige samtlale vil tage udgangspunkt i dels din indledende præsentation og del i en ønsk... -
computer
Forumindlæghey. Hvad er forskellen på basis og multimedie computere?? Dette er til en opgave, det ville være rart hvis nogen kunne give mig et fornuftigt svar på det. :) på forhånd tak.. -
Funktioner
ForumindlægHejsa er der nogle som vil hjælpe mig med det følgende spørgsmål: en funktion f er bestemt ved f(x)=x^3+6x^2+k, hvor k er et tal. Bestem de værdier af tallet k, for hvilke grafen for f har netop to skæringspunkter med førsteaksen. Tak på forhånd -
Differentier
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med at differentiere f(x)=(2x^2+5x)ln(x) jeg kan slet ikke finde ud af det.. håber der er nogen der kan hjælpe.. -
Er det pengene værd?
ForumindlægHejsa jeg skal til at købe en bærerbar men er bare usikker om den er pengene værd. Jeg er en nørd til computer så derfor vil jeg lige hører jer om en acer bærerbar der kan disse ting er god nok til hjemmebrug, lektier, og spil engang imellem ( spiller kun Football Manager, så der kræver vist ikke...
