Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 17741 til 17760 af 48964
-
Hjælp til bevis
ForumindlægSe vedhæftet fil. Har det noget med A'(x) = f(x) Ellers er jeg rent ud sagt helt blank. På forhånd tusind tusind tak -
Compartmentmodel for IV og oral dosering
ForumindlægHej. Jeg sidder her med et mindre problem til min SRP. Spørgsmålet lyder: Gør rede for 1- og 2-kompartmentmodeller for optagel og udskillese af medicin i kroppen, og opstil matematiske modeller for både IV og oral dosering af et medicinsk præparat. Udled de eksakte løsning til de differentialli... -
Kursus i mat a samtidig med gymnasiet
ForumindlægHej Jeg ville høre om der er nogle der ved om man kan tage et kursus (Nordsjælland/Lyngby) i mat a eller kemi B niveau, samtidig med at jeg går på gymnasiet? Har behov for hjælp i kemiB og MatA men ved ikke hvordan jeg skal få det, samtidig m... -
Bestemmelse af forskrift
ForumindlægHej! Jeg har en opgave for, som jeg simpelthen ikke kan huske hvordan jeg skal kunne løse... Den lyder således: En virksomhed producerer covere til mobiltelefoner. Omkostningerne ved en produktion på x stk. kan beskrives ved en lineær funktion C(x)=ax+b Ved en produktion på 150 stk. er omkostn... -
Matematik hjælp til opg
Forumindlæg1. E n pengeudlåner tilskriver rente hvert kvartal. Han låner 16000 kr. ud og ønsker 2 år efter at få tilbagebetalt 23000 kr. Hvad er den kvartalsvis e rentefod? 2. en kapital på 1500 kr. ønskes forøget til 3500 kr. i løbet af 8 terminer. Hvad er rentefoden pr. termin? -
Bevis løsningsformlen for en selvvalgt differentialligning
ForumindlægJeg er i et af mine eksamensspørgsmål blevet bedt om at 'bevise løsningsformlen for en selvvalgt differentialligning'. Betyder det at jeg f.eks. skal bevise seperation af variable, eller betyder det at jeg skal vælge en tilfældig differentialligning også bare løse den? -
Droppet ud af gymnasium
ForumindlægHJÆLP!! Jeg startede i gymnasiet igår, og jeg kunne mærke på mig selv, at jeg ikke var klar til en stx lige nu. Jeg er nok blevet ret skoletræt, og derfor ikke føler mig klar, til det. Havde ikke lysten til det, og vil ikke gå i skole i 3 år, uden at være motiveret til at lave opgaverne ordentli... -
Opstil model
ForumindlægHej SP brugere! Jeg har fået en opgave for som lyder: En person underskriver en leasingkontrakt på en brugt bil. Personen skal betale et engangsbeløb på 17500kr. Derefter er der en månedlig betaling på 2795kr. a) Indfør passende betegnelser, og opstil en model til beskrivelse af udgifterne t... -
Temperatur
ForumindlægTemperaturen f(t) i en kop kaffe er givet ved [f(t)=75*e-0,08*t+2 hvor t betegner tiden i minutter efter kaffen er hældt op. Bestem kaffens temperatur efter 8 minutter. Bestem det tidspunkt, hvor temperaturen kommer under 45 grader celsius. Bestem den hastighed, hvormed temperaturen aftager ... -
Cosinus og sinus
ForumindlægHar lidt brug for hjælp til at få indtegnet punktet (cos(π/6),sin(π/6)) -
IB, STX eller HTX?
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg har udersøgt flere gymnasier og deres fag - har endda været på brobygning til de tre studievalg. Jeg vil være læge og måske lave universitetet i udlandet. Er der nogle af jer som vil anbefale enten IB, STX eller HTX? Kunne I måske også komme med en GOD argument til hvorf... -
Matematik b, hhx, 17. august 2012
ForumindlægHej alle! Jeg er så frygtelig nervøs for hvordan det er gået mig i den skriftlige eksamen, og har søgt over alt på nettet efter nogen der har løst dette sæt, men uden held. Er der nogen af jer fantastiske matematikere, der kan løse sættet, evt. bare kortfattet, for jeg vil så gerne se hvord... -
Jeres forslag!
ForumindlægHey! Jeg skal til at skrive (jeg burde skrive i skrivende stund) min AT-eksamen-synopsis. Problemet er, at jeg ikke har fundet på et emne, andet end det kryptiske "Musik og Rejser" jeg skrev på blanketten. Jeg valgte fagene musik (B) og historie (A), og forstillede mig at jeg skulle skr... -
Forskel på den Samfundsvidenskabelige og historievidenskabelige metode.
ForumindlægJeg skal op til AT eksamen om 10 dage, og prøver derfor at arbejde på mine metoder og få styr på dem så godt som muligt. Jeg har valgt Engelsk og historie og mit emne er: immigrationen til Amerika. Jeg har godt styr på den hemeneutiske metode, men jeg forstår ikke forskellen på den samfudnsvidens... -
Både historisk kildekritik, diskursanalyse og funktionel forklaring?
ForumindlægHej alle. Jeg sidder med nogle spørgsmål omkring metoderne i historie. I forbindelse med AT eksamen har jeg valgt historie som det ene fag. Af empiri har jeg benyttet mig af en bog der både er forklarende men også tendentiøs. Derudover har jeg brugt forskellige kilder, egentlig bare art... -
Helligånden...
Forumindlæghej skal op til religions eksamen snart.. er der nogen der kan hjælpe mig .. og fortælle mig om følgende er rigtigt? A Er der nogen der kan prøve at forklare hvad helligånden er?.. Er Helligånden det som går ind i mennesket og får denne til at være kristen? Er følgende genre beskrivelser i re... -
Nogle der vil hjælpe mig med at opstille problemstillinger i forhold til 5 historisk kilder
ForumindlægHej allesammen jeg skal lave en opgave i historie, hvor jeg skal opstille 3 eller 4 problemstillinger på baggrund af 5 forskellige tekster. De 5 forskellige tekster hedder: 1. ” Befolkningstal i de to blokke” 2. ”Bruttonationalprodukt i øst og vest 3. ”So... -
Thanksgiving idé
ForumindlægHey du:) Er netop begyndt på mine skrivedage til AT eksamen, hvor hovedemnet som bekendt er mad og mennesker. Derfor har jeg valgt et fokus på thanskgiving i USA i fagene engelsk og historie. Problemet er bare at jeg har svært ved at finde på en god problemformúlering. I engelsk-delen (hv... -
Gyldendals øveprøve VÆK
ForumindlægHej, Jeg håber, at i har det godt. Jeg skriver til jer, fordi jeg har brug for hjælp til at finde øveprøven (internettets historie) på gyldendal. Jeg plejer hele tiden at bruge den øveprøve som hjælp til mine kommende prøver, jeg synes bare at den er god. Jeg har prøvet at lede efter den på gyl... -
HJÆÆÆLP til kildekritik!!!
ForumindlægSkal man lave kildekritik i SRP opgaven? I så fald, hvor og hvordan skal den skrives ind i opgaven? Jeg skriver i Historie og Samfundsfag. Håber i kan hjælpe !!!!
