Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 17781 til 17800 af 27496
  • 00 i fysik

    Forumindlæg
    Jeg har fået 00 i fysik i min 9'ende klasses eksamen, kan gymnasiet smide mig ud. Jeg er rigtig nervøs for skal aflevere mit adgangsbevis her på mandag, håber i vil svare
  • Drømme-job

    Forumindlæg
    Hej allesammen!Dem der skal på gymnasiet ikk´!Hvad er jeres drømme-job?Er selv i tvivl om hvad jeg skal være i fremtiden! =D
  • Fuldt pensum

    Forumindlæg
    Nogen der har prøvet at være oppe i fuldt pensum? Jeg har lige fået at vide idag at jeg skal nemlig, og er mega ked af det, så tænkte om nogen havde prøvet det??
  • Eksamen - htx

    Forumindlæg
    Nu har jeg fulgt med i hvad dem fra det almene gymnasie ville /ikke ville op i til deres eksamner. Så var det jo jeg tænkte at oprette en tråd specielt for htx-elever. Går ud fra at i andre også får jeres eksamner offentliggjort onsdag!?Hvad håber i så på at komme op i / ikke komme op i? :) - Og ...
  • Kronik

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der kan hjælpe mig med indledning til ligestilling er ren utopi?
  • Eksamen, den der nye regel?

    Forumindlæg
    Er der nogle som kan fortælle mig hvilke fag den regel med at man må tage sine medbragte noter IKKE gælder?
  • AT - Wikipedia

    Forumindlæg
    Kunne det ikke være en god ide at lave en artikel til Wikipedia som et AT-forløb?Eller vil elevernes viden være for mangelfuld? (= artiklen bliver slettet)
  • Endelig Student

    Forumindlæg
    Så blev jeg student kl. 12 idag....Føles mærkeligt...ellers andre der er blevet det?
  • Slankekur

    Forumindlæg
    Her er en opgave jeg bare overhovedet ikke forstå."brug hver dag 50g minarine (fedtfattig magarine) i stedet for 50 g smør på brødet"Anvend følgende oplysninger til besvarelsen af sprgs. a.50g smør indeholder 40 g fedtstof.50g minarine indeholder 15 g fedtstof.1g fedtstof fra føden give...
  • Produkt? hjæælp

    Forumindlæg
    Jeg har projekt uge og vores overemne er "Vendepunkter" Derfor valgte jeg emnet Diabetes Og der skal selvfølgelig også være noget produkt, så som powerpoint har jeg tænkt mig. Men samtidig noget andet ved siden af? Hvad kunne det fx være? Tak på forhånd.
  • enzymet - spytamylase

    Forumindlæg
    Hvilken fordel har pattedyr af spytamylase? Alle andre hvirveldyr mangler det - kunne vi også leve uden det? Ville en fugl eller en slange overhovedet have glæde af spytamylase? hvis i bare kunne hjælpe mig med nogle af dem, ville det være fantastisk (: på forhånd tak!
  • forståelse af tekst

    Forumindlæg
    Ved indsplejsning af et gen i et bakterieplasmid kan man have svært ved at skelne gensplejsede bakterikolonier blandt de bakterier der indeholder plasmider. Dette problem blev løst af Herbert Boyer m. fl. i 1973. Ved at anvende restriktionsenzymer som netop klipper midt i et af plasmidets resiste...
  • Hjælp..jeg forstår det ikke

    Forumindlæg
    Hvad menes der med, " du skal analysere artiklens biologiske indhold" ? Jeg skal jo ikke redegør, hvad der står i teksten om f.eks. evolution? Eller skal jeg? Det er jo ikke det samme som dansk. Hvad er det præcis, man skal? HJÆLP SØGES!!!
  • DNA KOPIERING HJÆLP!

    Forumindlæg
    Hej, jeg har et spørgsmål der lyder således: • Forklare hvornår DNA kopieres. Please help, på forhånd tak!!
  • ligning for asymptote

    Forumindlæg
    Hvorledes bestemmes ligning for asymptoterne til grafen g(x)=1/f(x) ?
  • potensudvikling

    Forumindlæg
    Forslag ønskes. Til mundtlig mat. skal jeg kunne komme rundt om: vurdering af modellens andvendelighed ! Er der nogle der kan give mig nogle fixpunkter at tale ud fra. jeg har svært ved at finde hvad man konkret anvender potensudv. til i dagligdagen. Bare nogle få ord om ikke andet . Tak
  • DNA og generationer

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg sidder her med en biologiaflevering, som bare driller som en i h******! Opgaven lyder: I en bakteriekultur blev bakteriernes DNA mærket med 15N (15 er ophævet) (en bestemt nitrogenisotop), således at alle DNA-molekylerne indeholdt 15N. Derefter blev bakteriecellerne overført til at næri...
  • Hvordan omsættes data til en funktion som kan integreres/differentieres

    Forumindlæg
    Hej alle begavede matematikfolk. Jeg har et grundlæggende spørgsmål, som vedrører infinitesimalregningen. Jeg er fuld fortrolig med at differentiere og integrere abstrakte funktioner, men jeg har svært ved at forstå, hvordan man kan tage et sæt data og omdanne det til en abstrakt funktion, som ...
  • Hvad menes der med det

    Forumindlæg
    Otholitic organer (sacculus og utriculus) fornemmer lineære accelerationer. det med lineære acceelerationer?
  • Hvad er en Matematisk model?

    Forumindlæg
    Hvad er en matematisk model??