Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 17841 til 17860 af 158493
-
Variabelsammenhænge
ForumindlægHvis man ser på en eksponentialfunktion, hvilken betydning har tallene a og b så for grafens forløb? -
Naturvidenskabelig ?!
Forumindlæghej, jeg har valgt en studie retning som hedder: Storbyliv og indeholder Engelsk A, Samfundsfag A og Matematik B. Jeg vil gerne uddanne mig som tandlæge eller børnelæge. Men jeg har hørt, at jeg ikke kan blive optaget på det naturvidenskabelige universitet senere hen, da jeg ikke har haft Mate... -
Fordeling af drenge og piger Århud
ForumindlægEr der nogen der ved hvordan fordelingen af drenge og piger er på matematik-økonomi og sundhedsteknologi i Århus? :-) -
Beviser i folkeskolen
ForumindlægHvorfor laver man beviser i matematik? I mange andre fag benytter man sig jo ikke af beviser for en påstand. Hvordan kan man evaluere om eleverne har forstået et bevis? Jeg blev spurgt om disse spørgsmål og kunne ikke komme med noget fornuftigt svar. Håber I har nogen gode foreslag, tak :). -
differentialkvotient
ForumindlægHej. Jeg skal snart op i matematik eksamen, men har et bevis, som jeg har svært ved at forstå. Beviset er for F(x)=a*x^2. Er der nogen, som kan hjælpe mig med dette? PÅ forhånd tak. -
Dumpet.
ForumindlægHejsa. Jeg var oppe i matematik B, og jeg dumpede desværre. Jeg fik 00. Jeg fik 4 i mundtlig og 4 i skriftlig i mine årskarakter. Nogen siger til mig, at jeg så har fået 4 og 02 nu, dvs jeg har består matematik og behøver derfor ikke at tage det om(hvis jeg skal bruge det). Passer det? -
hjælp
ForumindlægHej alle jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med opgave 9 a og c. Jeg har fundet opgaven på nettet også, men de har gjort det på en måde som jeg ikke kender til. Hilsen Mie -
Determinant metoden
ForumindlægHvis jeg skal løse ligingsystemet for 2 ligninger og at det(a,b) giver 0 må vektorerne være paralelle. Men så behøver jeg ikke at regne videre, men hvordan argumentere jeg for det? -
Hypotenuse
ForumindlægHej matematikere! Jeg er en lost gymnasieelev med matematik på C! jeg har fået stillet denne opgave! I en retviklet trekant er a = 7 og b = 12 Beregn hypotenusen , vinkel A og vinkel B jeg ved godt den er simpel, men jeg er meget ringe! -
formelsamling. Please hjælp!
ForumindlægJeg er på jagt efter en god formelsamling. Ligenu bruger jeg formelsamlingen til A og B niveau fra ventus.dk. Den er på mange måder god, men den har nogle underlige indretninger. Men den mangler en rigtig vigtig ting: formler for rumgeometri! Er der nogen, der har kendskab til en formelsamling, d... -
Udledelse/bevis for ellipsens excentricitet
ForumindlægHej jeg sidder og er ved at skrive SRP i matematikA og fysikA, og jeg har lidt problemer med at finde/finde ud af en udledelse (bevis) for en ellipses excentricitet. Opgave: Udled formler for ellipsens excentricitet og forklar hvordan ellipsens udseende afhænger af excentricitete. Sidste ha... -
Statistik og sandsynlighedsberegning
ForumindlægHejsa kære SP brugere. Jeg har lige nogle enkelte spørgsmål, til sandsynlighedsregning. Nu har jeg set, at der er mange opgaver, hvor der står, at man skal opstille en såkaldt "Nulhypotese". Er der nogen der kan forklare mig, hvad det er? Evt. med et eksempel? Derudover, hvad bety... -
Vis eksempler på et induktionsbevis
ForumindlægSom overskriften siger, vis eksempler på et induktionsbevis - jeg har ingen idé om hvad jeg skal, og hvad et induktionsbevis er.. På forhånd tak -
Er Screening-prøven vigtig???
ForumindlægHej venner Jeg er lige startede på 1.g, altså grundforløbet. Og vi skal have en screening i mat, dansk og engelsk. Mine lærer sagde, at vi ikke ville få karakterer for det, og at det bliver brugt for at se hvis nogen er ordblinde og talblinde. Og så sagde de også at det også bliver brugt for at ... -
grænseværdi
ForumindlægHej, Jeg er i gang med at supplere Matematik A, men jeg har ikke haft matematik i fire uger og kan derfor ikke huske så meget. Det føles som om, jeg starter helt forfra. Lige nu prøver jeg at forstå grænseværdier og differentialregning – kan I hjælpe med at forklare det? Jeg forstår det slet ikk... -
Forkerte fag
ForumindlægHej, Da jeg startede i gymnasiet, vidste jeg ikke, hvad jeg ville, og har derfor valgt en "tilfældig" studieretning. Nu viser det sig så, at jeg har valgt helt forkert. Jeg er ved at være færdig med 2.g, og kan derfor ikke engang skifte linie på skolen. Jeg skal til min uddannelse bl.a.... -
Vektorer
ForumindlægHej jeg vil hører om der er nogen der kan give et hint til denne opgave:\n\nOm to vektorer a og b gælder:\n\n|a| = 2, |b| = 3 og |a + b| = 3\n\nBeregn gradtallet for vinklen mellem vektor a og b.\n\nDet er opg 2002 i eksamensopgavebogen til matematik A-niveau -
Lineær ligningssystem
ForumindlægHej med jer, Jeg er ved at prøve at skrive et lineært ligningssystem i LaTeX, men jeg synes ikke at jeg kan få det helt flot. Jeg har skrevet: \begin{eqnarray*} &a_{11}x_1+a_{12}x_2+\dots+a_{1n}x_n=b_1&\&a_{21}x_1+a_{22}x_2+\dots+a_{2n}x_n=b_2&\\vdots\&a_{m1}x_1+a_{m2}x_2+\dots+a_{mn}x_n=b_m& ... -
1.g igen næste år
ForumindlægHej Jeg går på en htx gymnasium 1.g ligenu og vil gerne skifte til en stx, men min studievejleder siger at jeg først kan skifte til en stx næste år som 1g. Hvis jeg dropper ud fra htx ligenu er det så mine 9.klasse karakter der tæller eller hvordan er det, og ville der ske nogle problemer i forho... -
Trigonometri til i morgen!
ForumindlægJa jeg står med følgende opgave som jeg delvist har løst opg.247 i matematik-grundbogen:En stor trekant, hvor jeg skal finde en linie! Den indeholder 2 små trekanter ABC og DEF.Jeg har e til den store trekant,(hvilket er den samme linie som c i trekanten ABC) jeg har a som skiller de to trekanter...
