Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 17841 til 17860 af 34042
-
Starter du på gym efter sommerferien?
ForumindlægHvis du starter på gym og skal have matematik på c, b eller a niveau skal du have det der hedder en "Ti-nSpire CAS" lommeregner. Den er temmelig dyr (1600,-) men jeg sælger en for kun 700. Jeg bor i Københanvsområdet, Charlottenlund for at være præcis, og kan egentlig godt aflevere d... -
International Business på CBS
ForumindlægHej alle sammen Jeg er en HHX-studerende, der pt. går i 2.G. Jeg planlægger at fortsætte på en videregående uddannelse fra sommeren 2016, og her har jeg mere specifikt kigget på International Business på CBS og HA-Almen på enten CBS eller Aarhus Universitet (BSS). Mine overvejelser går især på ... -
Studie, som ik lige var mig.. men forældre vil have, jeg fortsætter
ForumindlægHej til jer som læser dette. Sidder i denne ubehagelige situation, at jeg er endt med ikke at bryde mig så meget om min videregående uddannelse, som jeg havde regnet med. Valgte lige efter jeg dimitterede fra 3.g i sommer at starte på videregående uddannelse, da jeg var bange for ik at kunne få... -
Hjælp! Jeg har eksamen i morgen!
ForumindlægHej. Jeg kan ikke svare på alle spørgsmålne om Dansk Supermarked Group og samfundsfag, Svar på nogle af dem hvis I ikke kender svare som mig. Please! Jeg ved godt at der er mange spørgsmål ;( Klassesamfundet: 1. Hvilken betydning kan den viden om klassesamfundet få for Dansk Supermarked Grou... -
Optagelse på Medievidenskab?
ForumindlægHej alle :) Jeg har i år søgt ind på Medievidenskab på SDU igennem kvote 2, og tænker hver dag på hvad jeg mon kan gøre hvis ikke jeg kommer ind, da jeg virkelig ikke har andet jeg hellere vil i livet. Jeg blev student i 2016, og startede på multimediedesigneruddannelsen i håb om at forbedre mi... -
Hvilke politiske personer har gjort størst indtryk efter enevælden og hvilke partier var de medlem af?
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig hvilke af disse politiske personer der er mest relevante for dette sps og hvem der er mindst lige såå vigtige. Hvilke politiske personer har gjort størst indtryk efter enevælden og hvilke partier var de medlem af? Nina Bang 1903- 1928 (Fra de kom ind i politik... -
hjælp til nogle matematikopgaver haster!!!
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til nogle opgaver, opgaverne lyder... opgave 1) En funktion f er bestemt ved f(x)= (x^2-8)*e^-x a) bestem monotoniforholdene for f b) løs ligningen f(x)=-6 opgave 2) For en bestemt æblesort har man målt sammenhørende værdier af æblernes rumfang og overfladeare... -
Sælger komplet bogpakke til hele finansøkonom uddannelsen til halv pris!
ForumindlægJeg sælger en komplet brugt bogpakke til alle semestre på Finansøkonom uddannelsen sælges til ½ pris. Bøgerne er i fin stand uden overstregninger eller noter og jeg sender dem gerne på købers regning, men pakken kommer til at veje en del. Prisen er udregnet ud fra nyprisen på polyteknisk bogha... -
Aftaleret
ForumindlægHey! Er der en der vil se på min opgave ang. aftaleret?? Vil helst hvis den kan sendes til en af jer, hvis ikke smider vi den bare herud:P Crimbo greetings:D Dehumanized -
7'er
ForumindlægHej guys. Jeg skal op til skriftlig musik engang i næste uge og jeg har tre spørgsmål jeg ønske svar på: 1. Hvordan er det HELT præcis man kan se om en akkord er en 7'er eller en maj7? Jeg ved godt at det har noget med afstanden fra 7'eren til grundtonen at gøre, men er der ikke nogen de... -
Ændring af studieretning
Forumindlæghej, jeg skal til at starte i 1.g i morgen og er meget spændt på det hele, men glæder mig også rigtig meget. der er bare en ting jeg hele tiden tænker på....! Jeg har valgt en studieretning der hedder Kemi A + Matematik A + Fysik B og jeg ville faktisk have ønsket at jeg havde valgt: Bioteknologi... -
Hjælp til GSK/HF enkeltfag, SU og videregående uddannelse
ForumindlægJeg har et par spørgsmål angående GSK(Gymnasial Supplering) og HF Enkeltfag, som jeg håber nogle kan svare på. 1. Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt jeg har dumpet matematik B eller ej. Jeg fik 7 i skriftlig og 5 i mundtlig(gammel skala). Det giver 6 i gennemsnit og som jeg har forstået det og læst... -
Cirklens ligning
ForumindlægHejsa alle..Jeg er lige ved at lave nogle opgaver, så jeg er bedre forberedt til skriftlig matematik onsdag...men sidder lige nu og prøver at finde skæringer mellem en linie y=3x+1 og cirklen - som jeg har fundet til (x-1)^2 + (y+1)^2 = 5^2Når jeg så har udregnet det, og trækker det sammen giver ... -
klotte søger hjælp
Forumindlægsidder med min datter i 1 g og det er 35 år sidden jeg har haft matematik. Mable kan man ikke skrive i her så jeg kan ikke sende udregneinger på den første,,,,, men den har vi forhåbentligt fået styr på. opgave 4 B I VEDHÆFTET FIL kan vi ikke få hul på....nogle der gider hjælpe klotte med at... -
Det glade vanvid: Pris på udstyr!
ForumindlægJeg har i dag modtaget brev fra mit kommende gymnasium om, at jeg er optaget.Jeg læste med stor interesse og glæde alle de papirer og foldere, der var vedlagt, indtil mine øjne faldt over en oplysning, som jeg synes, lyder helt fra forstanden:Da jeg skal have matematik på mindst b-niveau, er jeg ... -
Lige startet i gymnasiet, svært, er det normalt?
ForumindlægHej, jeg er en dreng på 18 år, og jeg er lige startet på gymnasiet...og jeg synes det er lidt svært...jeg har valgt Mat A, Jeg kom til gymnasiet fra 10. klasse hvor jeg fik 10 i både årskarakter og eksamenskarakterne i de fag jeg havde (engelsk, matematik, dansk) og jeg vil gerne være læge....me... -
Tvungent A-niveau
Forumindlæg"Hvis det står til ministeren, skal alle gymnasieelever i fremtiden have enten matematik, fysik, kemi, fransk eller tysk på højt niveau." - http://politiken.dk/uddannelse/article308155.ece Bertel Haarder vil gøre det obligatorisk at vælge mindst en af de ovenstående fem fag. Iflg. Haa... -
Mat A skr. Eksamen: Hvad synes i?
ForumindlægSå har der været skr. eksamen i Matematik A. Hvad synes i så om opgaverne? Jeg synes de var rimlige nemme, dog kunne jeg ikke huske omkring substitutionsmetoden for integral regninger, så opgave 4 i delen uden hjælpemidler fik jeg slavet forkert. Ellers ser resten rigtigt ud, og håber på 12 we... -
Hjælp med algebraproblemer:
ForumindlægHej alle. Normalt har jeg det ikke så svært med matematik, men for nyligt har jeg haft det ret udfordrende med at forstå noget algebra. Min lærer har sagt alt muligt og forklarede kvadratsætninger, og jeg føler at jeg er nogenlunde godt med, men at jeg ikke helt kan anvende det. Jeg føler især a... -
Orden?
ForumindlægHej allesammen. Jeg ligger ikke så højt oppe indenfor dansk og mat. skriftlig fremstilling i ORDEN !. Og har på INGEN måder nogle anelser om hvordan jeg kan gøre det bedre?. For i dansk, de ting jeg tænker meget på når det indenfor orden. øverst oppe : fag, sidetal, navn etc. Så er det margin (...
