Søgning på: historie noter 9 klasse. Resultater: 17861 til 17880 af 62610
-
Kærlighed... Dansk mundtlig 9.klasse
ForumindlægHej jeg ska op i mundtlig dansk her på torsdag. Min klasse er oppe i B-prøven, som vil sige, at du har trukket på forhånd og har de 3 uger op til at forberede dig. A-prøven, hvor du trækker, når du kommer op og har 40 minutter forberedelse. Jeg har trukket 9;9;Kærlighed og den svære kærlig... -
Dansk mundtlig eksamen... Hjælp
ForumindlægHej jeg skal op i mundtlig dansk her på torsdag. Min klasse er oppe i B-prøven, som vil sige, at du har trukket på forhånd og har de 3 uger op til at forberede dig. A-prøven, hvor du trækker, når du kommer op og har 40 minutter forberedelse. Jeg har trukket 9;9;Kærlighed og den svære kærli... -
Gode fif. Dansk eksamen :-)
ForumindlægHej jeg skal op i mundtlig dansk her på torsdag. Min klasse er oppe i B-prøven, som vil sige, at du har trukket på forhånd og har de 3 uger op til at forberede dig. A-prøven, hvor du trækker, når du kommer op og har 40 minutter forberedelse. Jeg har trukket 9;9;Kærlighed og den svære kærli... -
En russer, der bor i Denmark
ForumindlægHej alle sammen. Mit navn er Valdimar Jenko, og jeg er fra Rusland. Jeg har boede i Denmark for omkring 4-5 år og jeg lærer sprorg normalt hurtigere end andre folk. Jeg kan snakke på Russisk, Islandsk, Engelsk, Dansk, og lidt Tysk. Jeg boede også i Island for 8 år før jeg kom her til Denmar... -
Gratis lektiehjælp eller undervisning - Spansk - Kun seriøse henvendelser.
ForumindlægKære elev, Jeg hedder Marcelo Alejandro og mod al regelmæssighed tillader jeg mig hermed at sende denne nyhed til dig -måske har den interesse for dig eller nogen, du kender og gerne vil have hjælp til spansk. Jeg underviser på gymnasium (hhx og htx); desuden underviser jeg på universitetet, hv... -
Matematik ligning hjælp!
ForumindlægJeg har en opgave hvor jeg skal lave løse ligningen : (4x + 3)2 – (x + 7)2 = (8x – 7)2 – (7x – 3)2. Jeg har gjort: 16x2 + 24x + 9 - x2 - 14x - 49 = 64x2 - 112x + 49 - 49x2 + 42x – 9 ? 15x2 + 10x - 40 = 15x2 - 70x + 40 ved subtraktion af 15x2 fås ? 10x - 40 = - 70x + ... -
retning af eng aflevering!!
ForumindlægHej..Nogen der vil hjælpe mig med at rette min engelsk aflevering, da jeg er kanon dårlig til engelsk..På forhånd tak! -
Gymnasium spørgsmål! :)
ForumindlægJeg skal starte på gymnasium i aarhus efter sommerferien. Jeg vil gerne spørger jer, for at være lidt forberedt, hvor mange timer i bruger på lektier om dagen, og hvor mange afleveringer I har om ugen? Synes I det er/var hårdt at gå på gym, og hvordan prioterer I bedst, når I også fx har sport ... -
Eksponentiel udvikling og logaritmer... :S
ForumindlægNogen med tiden, der gider forklare mig helt igennem hvad logaritmer og eksponentiel udvikling er..? Min bog er virkelig elendig og jeg skal til eksamen på mandag og tirsdag Er der en sammenhæng mellem en eksponentiel udvikling og hvis man tager log til enten x eller y?Jeg har en måling af en tem... -
Karakterer på gymnasiet
ForumindlægHej Jeg er nu en gymnasieelev, men jeg er begyndt med at blive bekymret for de karakterer jeg vil få på 1. standpunktskarakterer. Jeg spørger derfor jer der er erfaringsfulde, om karaktererne falder meget i forhold til folkeskolen, er det nogenlunde ens, eller kan det godt stige med f.eks. +0... -
Digte som genre ( det haster!!!!!!)
Forumindlægjeg har fået at vide jeg skal gøre rede for digte som genre, men jeg ved ikke hvad min lære mener med det. håber i kan hjælpe mig. -
Eksamenskalender skriftlig matematik og fysik, gymnasiale retninger
ForumindlægHer kommer lige en oversigt hentet fra eksamenskalenderen på www.uvm.dk over datoer for skriftlige ekaminer i matematik og fysik i denne eksamenstermin maj/juni 2014: 22. maj kl 09-14 (stx) Mat A 22. maj kl 09-13 (stx) Mat B 23. maj kl 09-14 (hhx) Mat A 23. maj kl 09-13 (hhx) Mat B 27. maj kl 09... -
Engelsk - inden imorgen please
Forumindlægengelsk er ikk lige mine bedste side, så derfor beder jeg jer om noget hjælp, det skal bruges ind imorgen, please..på forhånd tak!San Francisco is a wonderful city, who lay beautiful at San Francisco Bay. Many of the cite´s streets are incredible steep, so you must to be a uncommon good car drive... -
Rette oversættelse
ForumindlægHej... Er der nogen der lige vil hjælpe mig med at rette i denne oversættelse? “JFK” is the title on Oliver Stones movie about the murder at the American president in 1963, a controversial movie, which seems to be the most discussed film in America this year. While historians and other call in ... -
Meget kort rettelse
ForumindlægHej håber nogen har tid til at rette dette igennem. Haster rigtig meget :-//... Culture is a big problem for some people in a relationship, but the biggest question is can a relationship function when there is a different culture in a relationship? The short story “Driving” by Suzanne... -
Oversættelse til engelsk
ForumindlægHej. Nogen, der vil kigge min oversættelse igennem og evt. komme med rettelser? Tak på forhånd. Translation of the summery of The Shining Mountain In Danish: “The Shining Mountain” er et moderne eventyr om en far, der vil have, at hans datter skal være ligeså hårdfør, stolt og stær... -
Nutid eller Datid??
ForumindlægHejsa... Jeg har fået en stil for hvor overskriften er: Myren Ok mit sprøgsmål er så, hvis der står dette her: Overskrift: Myren Her går en myre helt alene på den våde vej. Hvad mon du ville opleve, hvis du var den? Skriv en historie om dine oplevelser som myre – brug ”jeg... -
brøker helpp..
ForumindlægHvordan regner man disse opgaver ud.. vil gerne have gode forståelige forklaringer 1 ) 6 * 2/9 og 1 2/9 * 4 3/4 2) 5/9 :9 og 2 5/7 : 3 5/9 3) 7 1/6 - 5 7/8 og 3/5 - 1 3/7 4) 2 1/2 + 2/7 og 3 3/8 + 2 4/7 -
Irak krigen
ForumindlægHej.. Så er det snart ved at være slut - skønt! Dog har jeg lige en sidste og krævende eksamen tilbage - historie!!! Jeg er helt fortvivlet når det komme til Irak krigen.. Jeg savner især en kronologisk oversigt og hvad der skete og hvem der gjorde hvad. Og hvad er det for noget med mediern... -
Afkøling i lukket system (universet)
ForumindlægJa det jeg har skrevet under emne siger næsten alt, men man mener jo at universet siden Big Bang har været under afkøling. HVIS universet er et lukket system, som ikke er uendeligt, og der ikke findes noget som helst uden for universet (ingen tid, masse, rum) hvordan kan denne varme så afkøles? D...
