Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 17861 til 17880 af 158493
-
Eksamen den17/5
Forumindlæghej !Jeg har lige været til eksamen i dag, og du vil jeg høre om jeg kan tage den om næste år selv om jeg ikke er dumpet? altså skriflig? Jeg skal havde høj niveau næste år, så den tækker kun 1/3 men kan man så tage den om? -
Problem i eksponentiel vækst
ForumindlægNår lys trænger ned gennem vandet i en sø, aftager lysintensiteten. Lysintensiteten f(x) er bestemt ved f(x)=100*a^x Hvor x er dybden, målt i meter Grane Langsø i Midtjylland er en af Danmarks reneste og klareste søer. For denne sø gælder, at lysintensiteten er 16 i 5,0 meters dybde. Beregn a ... -
Er eksamens karakter vigtige
ForumindlægHvad kan eksamen karakter bruges til, og hvis jeg måske får dårligt karakter til skriftligt prøve og får gode mundtlige karakter kan jeg stadig komme ind i htx -
Hvad skal jeg dog vælge?
ForumindlægHej Jeg er lidt på bar bund mht. videregående uddannelser. Jeg er naturvidenskabelig student fra i sommers, men hvad jeg skal studere, det har jeg ingen idé om. Måske ingeniør, måske læge, måske økonom eller måske noget fjerde. Hvis der er nogen, der har påbegyndt nogle af de her uddannelser, så ... -
Kan jeg blive billedkunstlærer? (Kunsthistorie)
ForumindlægHej alle, Til åbent hus på Københavns Universitet hørte jeg om kunsthistorie. Her fik jeg oplyst at man med gymnasietilvalg kan gå hen og blive lærer senere, dvs. med kunsthistorie-studiet som jeg har søgt ind på. For nylig bemærkede jeg at der, inde på www.ug.dk, ikke er nævnt noget om hvorled... -
Kloghoveder, har brug for hjælp..
ForumindlægHvad betyder matematisk ræsonnement? Jeg sidder nemlig og læser i en matematik bog, men jeg forstår ikke matematisk rænsonnement betyder? Men jeg forstår godt Pythagoras. Men jeg forstår ikke a3 + b3 = c3 , hvornår kan man bruge det? Site: https://sites.google.com/a/oegnet.dk/oegmat... -
Flot/hurtigt bevis til AT4-forløb
ForumindlægJeg har for øjeblikket AT4-forløb ("Det Gode Argument"), som er et tværfagligt emne imellem dansk og mat. Som slutprøve skal vi lave en synopsisudfoldelse, hvor vi i mat-delen, skal lave et bevis, for en sætning. ..' problemet er at vi kun har 5 min, og derfor har en lille smule... -
Det årlige salg af enfamilieshuse i Region Hovedstaden kan i en model beskrives ved sammenhængen S(x) = 840 * x + 6400
ForumindlægHej, er der nogen der kan forklare mig hvordan denne opgave skal løses? Jeg er helt lost. Hvilket program bruger man, det ser ikke ud til at GeoGebra kan give mig super mig hjælp i dette tilfælde. Hvordan finder jeg ud af hvordan salgene er gået afhængig af året? Hvis du vil foklare hvordan jeg ... -
SRP ...
ForumindlægHej :) Jeg skal snart skrive SRP, og jeg ved ikke helt hvilke fag jeg skal skrive i, eller hvad emne? Har dansk, matematik, historie og fransk på A. Og samf på B. Nogen der har en idé til kombinationer og/eller idéer? -
rettelse
ForumindlægEr der en der har mulighed for at læse denne tekst igennem og give mig nogle råd. "Når man hører taler til hverdagen, F.eks. nytårstaler så er de der altid på håb om at ændre verdenen og gøre det til et bedre sted. Der findes mange emner man kan snakke om, f.eks. Sult, fattigdommen, krig,... -
Hjælp til studieretning :(
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp og vejledning i forhold til min studieretning. Jeg går lige nu i samfundsfag/engelsk-klassen. Jeg elsker engelsk, men jeg trives desværre ikke i min klasse, og jeg har haft det mentalt rigtig dårligt på grund af det. Jeg kan mærke, at jeg ikke kan holde til at bli... -
Binomialfordeling
ForumindlægIfølge dagbladet Metroexpress den 2 oktober 2017 bruger hver femte cyklist mobiltelefon, mens de cykler. Der udvælges tilfældigt 40 cyklister. Den stokastiske variabel X angiver, hvor mange af disse 40 der bruger mobiltelefon, mens de cykler. Det antages at X er binomialfordelt med antalparamet... -
Har jeg samlet set bestået eller dumpet dansk? Jeg bestod årskaraktererne med 7 og 7, men til eksamen 00 i skrifltlig. Har jeg så ikke bestået faget alligevel?
ForumindlægHej Alle, For et par år siddn i I 3.g på STX fik jeg 7 i mundtlig dansk og 7 i skriftlig dansk til årskaraktererne. Desværre dumpede jeg den skriftligd Dansk A eksame med 00. Mit spørgsmål er derfor: jeg fik samlet set bestået dansk A , ikke sandf? For altså 7+7+0 = 14. 14/3= 4.66. Så altså høj... -
Eksemen i fysik B
ForumindlægHej igen allesammen! Jeg har meget svært ved at følge med i fysik timerne, og jeg ved ikke hvordan man forbreder sig til fysik eksame. Der er sikkert nogle her der har haft fysik B som enkeltfag, Hf, gider i lige forklare mig hvad er det relevante kort sagt hvordan skal jeg læse op til eksamen?? ... -
Bog i Kemi B-Niveau og multimedie fag?
ForumindlægHejsa alle sammen (:Jeg har et spørgsmål til jer som har haft kemi på B-niveau og eller har haft multimedie fag. Mit spørgsmål med hensyn til kemi B-niveau:Jeg ved godt at bøger afhænger lidt af hvilken skole man går på, men hvilken bog brugte din lærer til at undervise i? jeg kunne godt tænke mi... -
Trigonometri
ForumindlægHejsa nogle der kan hjælpe med disse 2 opgaver? På forhånd tak! :) -
Optagelsesprøve til HF
ForumindlægHej Jeg skal snart op til en optagelsesprøve til de gymnaielle uddanelse, og vil i den anledning høre, om I kender til nogle hjemmesider, hvor jeg kan øve mig (forbedre mig)? Jeg har selv prøvet at google mig frem til nogle optagelseprøver, men kan ikke rigtig finde nogen. Nogen der har link e... -
OSO, hjælp ang. STX
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder og er i gang med at skrive OSO om dyrlægeuddannelsen. Jeg er så ved at forsøge at beskrive vejen til denne gennem STX, men jeg er meget i tvivl om selve opbygningen af STX. Altså jeg har lidt svært i at finde rundt i alt det med fag på A,B og C-niveau osv.i forhold til... -
Er studieretningsprojektet for svært?
ForumindlægUndervisningsminister Bertel Haarder udtaler i dag til MetroXpress, at ambitionerne for det nye studieretningsprojekt nok har været for høje. "Jeg var selv kritisk (over for studieretningsprojektet), fordi den er meget akademisk, og mange elever ikke kan leve op til de krav. Intentionerne ... -
Hjælp! Jeg er forvirret! :-(
ForumindlægHej alle dejlige hjælpsomme mennesker :-) Jeg er en pige, som lige er startet på STX her i sommers. Jeg troede det var det rigtige valg, da jeg ikke rigtig var klar over hvad jeg ville være, men nu ved jeg at jeg godt vil være eventkordinator. Jeg er ikke den skarpeste kniv i skuffen hvad ...
