Matematik

Det årlige salg af enfamilieshuse i Region Hovedstaden kan i en model beskrives ved sammenhængen

 S(x) = 840 * x + 6400

30. september 2021 af oliverstenfors - Niveau: B-niveau

Hej, er der nogen der kan forklare mig hvordan denne opgave skal løses? Jeg er helt lost.
Hvilket program bruger man, det ser ikke ud til at GeoGebra kan give mig super mig hjælp i dette tilfælde.
Hvordan finder jeg ud af hvordan salgene er gået afhængig af året?

Hvis du vil foklare hvordan jeg udregner og også gerne smide svaret, ville det være rart. 
- Så jeg ved om jeg regner forkert eller rigtigt.
Tak på forhånd.



Opgave: Det årlige salg af enfamilieshuse i Region Hovedstaden kan i en model beskrives ved sammenhængen

    S(x) = 840 * x + 6400

A) Hvad fortæller tallene 840 og 6400 om salget af enfamilieshuse i perioden?

B) Bestem antal solgte enfamilieshuse i år 2017 ifølge modellen.

C) Hvilket år overstiger salget 15.000 stk. ifølge modellen.


Brugbart svar (0)

Svar #1
30. september 2021 af mathon

Hvilket begyndelsesår indbefatter modellen?


Svar #2
30. september 2021 af oliverstenfors

#1

Hvilket begyndelsesår indbefatter modellen?

Der er ikke andre informationer i opgavebeskrivelsen.


Svar #3
30. september 2021 af oliverstenfors

Hov undskyld, jeg har glemt at inkludere denne information:

Opgave: Det årlige salg af enfamilieshuse i Region Hovedstaden kan i en model beskrives ved sammenhængen

    S(x) = 840 * x + 6400

hvor S(x) er det årlige antal solgte enfamilieshuse, og x er tiden (målt i antal år efter 2010)


Brugbart svar (1)

Svar #4
30. september 2021 af mathon

\small \begin{array}{llllll} \textbf{A)}\\& 840\textup{ er den \aa rlige stigning i antal solgte enfamiliehuse}\\\\& 6400\textup{ er salget af enfamiliehuse i \aa r 2010} \end{array}


Brugbart svar (1)

Svar #5
01. oktober 2021 af mathon

             \begin{array}{lllll} \small\textbf{B)}\\&\textup{Beregn}& S(7)\\\\ \small\textbf{C)}\\& \textup{L\o s}\\&& 840x+6400>15000 \end{array}


Skriv et svar til: Det årlige salg af enfamilieshuse i Region Hovedstaden kan i en model beskrives ved sammenhængen

 S(x) = 840 * x + 6400

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.