Søgning på: religion c eksamen. Resultater: 17861 til 17880 af 92030
-
perspektivering af fyrtøjet
ForumindlægHej allesammen jeg skal op i dansk mundlig eksamen imorgen. og jeg har om fyrtæjet men, jeg skal perspektivere Fyrtøjet til, en af H.C. Andersens eventyr, "fem fra en ærtebelg". nogen der kan hjælpe mig, hvad jeg skal skrive om det:) -
Dansk-->Engelsk
ForumindlægHej nogen der kan kigge dette igennem for fejl?Det danske står ovenover det engelske.JP Århus 08 februar 2006, 6. sektion side 4JP Aarhus 08 February 2006, 6. section page 4Khaled med baggrund i Afghanistan sagde:>> De sårer ikke mig personligt, for jeg er ikke så religiøs. Tegningen med bo... -
Overvejelser om fremtiden
ForumindlægHej allesammen, Nu har jeg gået på HTX i tre år, og i dag har jeg fået mine årskarakterer samt en liste over de fag jeg skal op til eksamen i. Mine karakterer igennem disse tre år har været nogenlunde, men jeg synes godt jeg kunne have gjort det en del bedre, specielt i de første to år. Derudove... -
DET GYLDNE SNIT
ForumindlægHej ppl. Jeg har et eksempel på det gyldne snit. Hvis I kender linje stykket der plejer at definere det gyldne snit så har jeg et eksempel. Men jeg forstår det ikke rigtig. Kan I prøve at forklare mig hvad der sker: Hvis det gælder at a = 8 og C deler AB linjen i det gyldne snit, vil vi bestemm... -
Fikspunktsligninger
ForumindlægJeg er ved at læse op til eksamen i et kursus, som hedder ComputerStøttet Beregning. I den forbindelse er et af emnerne fikspunktsligninger. Jeg har dog meget svært ved at finde ud af, hvad det helt præcist går ud på. Bogen er ikke særlig god, og mine noter fra forelæsningen giver heller ikke sær... -
Ln til numerisk værdi?
ForumindlægJeg sidder og har problemer med at komme frem til den rigtige værdi i en ligning! Ligningen lyder: ln|(y-a)/(y-b)| = KVAD(D)*(x+c) Hvis jeg tager funktionen i e^x vil jeg mene at det giver: |(y-a)/(y-b)| = e^KVAD(D)*(x+c) Men ifølge min lærebog, så burde jeg komme fra til: |(y-a)/(y-b)| = e^... -
computerskærme
ForumindlægHej,, skal have hjælpe til en opgave.... Peter lejer e forretning til salg af computerskærme. Lejen af forretningen samt alle udgifter til forretningen udgør kr. 16.400 pr. måned. Hver computerskærm koster kr. 600 i indkøb. Peter sælger skærmene til en pris på kr. 1500 pr. styk. 1. Opstil et u... -
elektricitet
ForumindlægDer befinder sig en positiv ion ved den positive plade. Ladningen på den positive ion er 1,602*10^-19 C. Voltmetret måler spændingsforskellen U_AB= 150 V. Vi forestiller os, at ionen bevæger sig uden modstand fra den positive til den negative plade, og at ionen er i hvil ved start fra den positiv... -
Navngivning
ForumindlægA) CH3 - CH - CH2 - CH2 - CH2 - CH3 ! CH2 - CH3 ^^ KAN DET PASSE , DENNE HEDDER: 2-ETHYL HEXANE? B) CH3 - CH - CH -CH3 ! ! CH3 CH3 ^^ KAN DET PASSE , DENNE HEDDER: 2,3 DI-METHYL BUTANE? C) CH3 ! CH3 - CH - CH - CH3 ! CH3 ^^ KAN DET PASSE , DENNE HEDDER: 2,3 DI-METHYL BUTANE ? ... -
Dichlorethansyre
ForumindlægHej, jeg håber at det er nogen der kan hjælpe mig med denne opgave. Har svært med det. Dichlorethansyre har strukturen CHCl2COOH a. Bestem Ks for dichlorethansyre ved opslag. b. Opskriv et reaktionsskema for hydronolyse af dichlorethansyre i vand. c. Beregn [H3O+] og pH for en 0,100 M opløsning... -
Henry konstanten
ForumindlægHej er der nogen der vil hjælpe lidt med denne opgave. Følgende oplsyninger er givet. (CS2, Mw = 76,14 g/mol). En vandig opløsning der indeholder 2,2 g CS2 pr. liter har ved 25 grader et partialtryk på 0,395 atm. - Beregn Henry konstanten (KB) for CS2 ved 25 grader. Henry konstanten opgives of... -
Differentialligninger
ForumindlægEn opgaveformulering lyder således: I en model for udviklingen af antallet af individer i en population betegner N(t) antal individer i populationen til tiden t (målt i døgn). Den hastighed, hvormed N(t) vokser til tiden t, er proportional med produktet af antallet af individer til tiden t og fo... -
Medicinstuderende hjælp
ForumindlægHej Er der nogle, der kan fortælle lidt om hvordan eksamen i Fadls sygeplejevikarkursus foregår? På forhånd tak. -
Matematik opgaver
ForumindlægSidder fast i opgave 15 i følgende eksamenssæt: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120525%201stx121%20MAT%20A.ashx Jeg har fundet f'(x)=0, dette har jeg fået ti... -
Fremtidsmuligheder for International Supersproglig Studieretning
ForumindlægHej alle Jeg sidder og skrive en skoleopgave, og vil skrive noget om mine fremtidsmuligheder fra gymnasiet. Det er svært at finde ud af præcist hvad man kan og hvad man ikke kan, fordi mange steder står der bare, at hvad man kan afhænger af studieretningen. F.eks. på Ug.dk. Jeg skal g... -
Opgaver til bogen "Smil Smilja"
ForumindlægHej allesammen ;-) Jeg har lige nogle opgaverl til bogen "smil Smilja" som jeg slet ikke kan finde ud af, måske i kan hjælpe mig? 1. Miljøkarakteristik – kom ind og beskriv: a. Boligforhold b. Menneskerne (Er det en bestemt type af mennesker?) c. Samfun... -
3.g opgave emne ideer!
ForumindlægHejj! Nu er det sådan at vit skal igang med at tænke om 3.g opgaven. Jeg har tænkt meget om det, men det er så meget at vælge imellem! At skrive en opgave om kriger, civil rights movement, og sådan noget siger mig ikke meget. Jeg har tænkt mig at skrive i historie eller enskt, men jeg ved ikke... -
Hvor mange dage og elevtimer har man?
ForumindlægHej. Jeg sidder og kigger på mit skema fra 3g, og prøver at gennemskue hvor meget jeg realistisk set vil kunne arbejde. Jeg har talt sammen på holdnummer-timerne at jeg har 747 timer fordelt på året, men det er jo ikke meget værd når jeg ikke ved hvor mange dage om året vi faktisk går i skole :b ... -
Down syndrom SRP
ForumindlægHejsa, Jeg står i et stort dilemma. Jeg har valgt og skrive om abort for down syndrom fostre i fagene biologi A og religion C. Jeg har fået af vide af min lærer, at min diskusionsspørgsmål kan være alt for svær og svarer på, da matrialet er for afgrænsede. Jeg sidder virkelig i tidspres, fordi j... -
Hvordan fremstiller man saltsyre og eddikesyre?
ForumindlægHej, jeg er ikke helt stærk til at fremstille syre. Hvordan gør man det? (Når i laver en reaktionsligning så sæt hele navnet op tak) Og hvor lang tid tager det? Og er der gode tips til at komme med smarte kommentar under eksamen?
