Søgning på: kemi b isis. Resultater: 17901 til 17920 af 96602
  • Regneforskrift

    Forumindlæg
    R der nogle som kan hjælpe med følgende: Om den eksponentielle udvikling oplyses, at grafen går gennem punkterne (2,3) og (6,6) Bestem en regneforskrift for funktionen. Den skal give 2,12*1,19^x R der nogle som kan hjælpe?
  • Bestemme ligning for en parabel

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg er gået helt i stå med min opgave. Opgaven lyder bestem Ligningen for parablen der har toppunkt (4,9) og skærer y-aksen i (0,1)
  • Skalarprodukt

    Forumindlæg
    til min matematik eksamen, står der i et af mine spørgsmål, at jeg skal redegøre for skalarproduktet mellem to vektorer. hvordan ville i gøre det?
  • hvad mener man med: anvendelse af logaritmefunktion?

    Forumindlæg
    hej igen. hvad menes der med hvis man skriver: giv eks. på anvendes af logaritmefunktionen.
  • eksponinentiel

    Forumindlæg
    Om en eksponentielt voksende funktion f oplyses, at f(1)=10 og f(4)=80 bestem en forskrift for f.. Skal jeg benytte denne formel f(x)=k*g(x) => f'(x)=k*g'(x). ?
  • Eksponentiel aftagende funktion

    Forumindlæg
    Nogen der kan give en hjælpende hånd til den her? :) Om en eksponentiel aftagende funktion f oplyses, at f(2)=8.421 og halveringskonstanten er 6 bestem regnforskriften for f og løs ligningen f(x)=1,243
  • Vandløb

    Forumindlæg
    Hej! :) I et af mine eksamensspørgsmål skal jeg beskrive et naturligt vandløb, men hvad er et naturligt vandløb?
  • Sunhedsteknologi eller radiograf? ..og kan man have børn og gå på UNI?

    Forumindlæg
    Hej Jeg står her og skal vælge uddannelse her inden den 5. juli, og først havde jeg egentlig planlagt at læse til radiograf i Aalborg, men det tænker jeg lidt er en dårlig idé, efter at jeg har fået en snak med studievejlederen på radiografudd., bl.a. fordi at udsigten til at få job er meget rin...
  • Eksamner for 1. og 2.g

    Forumindlæg
    Jeg tænkte om vi ikke skulle lave en tråd hvor folk kan fortælle hvad de skal til eksamen i? Det er nu meget sjovt at se.Jeg skal op i engelsk, og så årsprøve i historie og dansk, og er matematisk 2.g'er.Hvad med jer andre?
  • Skrifte gymnasium

    Forumindlæg
    Hej jeg har nu gået på stx i en måned, men jeg er meget ked af min klasse og gymnasiet. jeg hat gået og tænkt en del jeg er nu kommet frem til at jeg gerne vil gå på en hhx, da jeg tror de retter sig mere til mig. jeg vil derfor høre om det er mulligt at skifte gymnasium nu, eller om der er nogen...
  • bærbarordning

    Forumindlæg
    På svendborg hhx er der en bærbarordning, hvor alle får mulighed for at købe en bærbar. Mit spørgsmål er sådan set bare, om i skriver notater på jeres computer, eller om i skriver jeres notater i hånden (fysisk)...?? hvad er bedst.
  • Syre og Baser for 7. klasse

    Forumindlæg
    Hej. Er der muligvis nogle der ved noget om syre og baser ? - det skal være på ca. 7. klasses niveau, så derfor ikke for svært. Det ville være super hvis der var nogen der havde nogle noter om det eller sådan noget :p det skal nemlig være til fysik rapport s: på forhånd tak. hilsen rulle & ril...
  • hjælp til brændværdi og nyttevirkning- formler osv

    Forumindlæg
    delta ms * B = E ms er stearinlysets masse * brændværdi = Energi Spørgsmål: Hvad står B for og hvilke måleenheder har den? og isoler "B" og beregn denne størrelse. Jeg ved godt at B er brændværdien, men forstår ikke det med måleenheder og isolering af B?
  • Vektor! HJÆLP!

    Forumindlæg
    Vektor a=(2/-3) Om en vektor b oplyses at: vektorer a·b=4 og vektor a· vektor ahat til b =-19 Bestemt koordiantatsættet for vektoren b??? HJÆLP PLEASE!
  • hf engelsk

    Forumindlæg
    er der ikke nogen der har været op engelsk b på hf.. hvordan var det synes i?
  • Bestem areal af M

    Forumindlæg
    Hej. Jeg ved ikke hvordan man løser både a og b.
  • Fysik A tog

    Forumindlæg
    Det er opgave b jeg mangler og så jeg færdig
  • Forklaring på potensfunktion opg

    Forumindlæg
    Hej, nogle der kan forklare mig svaret på den her opg? Hvorfor er det B ?
  • Raket opsendelse

    Forumindlæg
    hvordan laver man opgave b,c og d i denne vedhæftede fil?
  • Potens funktion

    Forumindlæg
    rammer en potens funktion aldrig y aksen? Og hvad er b så?