Søgning på: fysik disposition 9 klasse. Resultater: 17941 til 17960 af 52678
-
Fsa Maj 2012
ForumindlægHey gutter, Hvad synes i om Fsa 2012. Var den svær i år? -
Differentialligning kan ikke komme videre
ForumindlægHej allesammen, har en opgave som kan bare ikke gå videre Undersøg om f(x) = x^3 + x^2 . 3 er løsning til differetialligningen dy/dx - 3y = -3x^3 + 2x + 9 Jeg diff f(x) f9;(x) = 3x^2 + 2x så sætter jeg f9;(x) på dy/dx plads og f(x) på y9;s plads dvs.: 3x^2 + 2x - 3 * x^3 + x^2 = ... -
Oversættelse
ForumindlægDet ville være skønt, hvis nogle lige ville hjælpe mig med at rette disse sætninger :) 1. Alligevel håbede mange, at det ville forløbe gnidningsløst - Trotzdem hofften viele Menschen, dass es reibungslos verlaufen würde. 2. I den følgende fortælling møder Edna fra Østberlin og Morit fra Vestber... -
Talrebus
ForumindlægAngiv et bogstav ud for hvert af nedenstående tal: 1: ___ koefficient til x2 i andengradspolynomiet 2: ___ symbol for differentiale 3: ___ grundtal for den naturlige logaritme 4: ___ symbol for funktion 5: ___ √ (- 1) 6: ___ mængden af naturlige tal 7: ___ mængden af re... -
Matematik annuitets hjælp
ForumindlægPer Nielsen har i flere °ar ønsket at starte sin egen virksom- hed. Hans id´e er at korttidsudleje forskellige former for elektronisk udstyr. I forbindelse med etableringen af virksomheden optager Per Nielsen et iværk- sætterl°an p°a 300.000 kr. til en rente p°a 7% p.a. L°... -
hjælp igen
Forumindlægja så er der lidt problemer igen håber nogen kan hjæle 3 * 3 + (-4) * 5 - 2 * (-3) + (-6) * (-3) 4 * 32 - (-2)3 +63 * (-3) -43 * (-3)4 (3 - 6)2 * 2 + 6 *(9 - 2) -32 * (6 + 1)3 -
harmonisk svingning med atom
ForumindlægEt atom i et fast stof udfører harmoniske svingninger omkring en ligevægtsstilling. Svingningernes amplitude er 1,5*10^-9 m, og frekvensen er 1,5*10^12 Hz. Hvor stor er atomets maksimale fart? Hvor stor er atomets maksimale acceleration? Skal jeg bruge en sammenhæng mellem v og lamda eller ... -
Tredjegradspolynomium!
ForumindlægEt tredjegradspolynomium har forskriften: f(x) = x3+bx2+cx+d. Det oplyses, at f(0) = -9, og at grafen for f har vandrette tangenter for x = -2 x = 0. Bestem tallene b, c og d. OPGAVEN SKAL LØSES UDEN HJÆLPEMIDLER!!! NB! Klik på billedet for at se forskriften og grafen! -
2. ordens differentialligning
ForumindlægHej derude, Er der nogle, som kan hjælpe mig med denne ligning: d^2/dx^2 -5*dy/dx+6y=0. Jeg får lambda1 og lambda2 til hhv. 9 og 0, men det er forkert. Jeg har nørklet med den i lang tid nu, kan simpelthen ikke se, hvor det går galt henne. Karakterligningen får jeg til Lambda^2-9*lambda=0. Hv... -
rettelse af tysk "sætninger"
ForumindlægHej, er der nogle der vil rette disse "sætninger" som tilsammen udgør et tekst?Jeg har gjordt hvad jeg kunne, så jeg håber i vil give en hjælpende hånd til at få det sidste på plads.1)Historien handler om en dreng som hedder Roland.•Die gesichte geht um eines Junge er heisst Roland.2)Ro... -
komposition ???
Forumindlæghey.... jeg har læst en bog og skal lave en komposition af bogen, hvad menes der med komposition ? -
Lærerens prioriteringer
ForumindlægSå er det tid til at aflevere den første danske stil, og i den forbindelse spekulerer jeg på, hvad læreren ligger vægt på.Flydende sprog?Vigtige pointer?At overdrive lidt når man fortolker (fantasifulde indslag?)?Grammatik og kommaer?Etcetera -
Hjælp - supplement.
ForumindlægKære brugere. - Jeg håber du/I kan hjælpe! Angående AT eksame i gymnasiet. Hovedområde: Danskernes udvandring fra Danmark til Amerika. Fag: Dansk (humaniora), Historie (samfundsfaglige). Jeg har kort lavet en "metode". Den lyder således: Inde for det samfundsfaglige (historie) fakultet... -
Eksame i spansk
ForumindlægHej der ude, ville hører hvordan det gik til skriftlig spansk, til dem af jer som har været op. :) Og evt. nogle der kan se på min oversættelse. ? MIjavbaby -
Eksamen B
ForumindlægHejsa... Jeg har været så "heldig" at trække engelsk til min mundtlige eksamen... Så jeg ville lige spørge om, hvor lang tid man skal tale selv, før lærer og censor begynder afhøringen...? -
socialisering
ForumindlægJeg har to spørgsmål omkring socialisation. 1. hvordan kan man se at en socialisation er mangelfuld? 2.Hvorfor magter ikke alle forældre socialisering af deres børn? -
søger ideer til opgave om velfærdssystemet
Forumindlæghejsa folkensnu spørger jeg om hjælp igen, og det er den her gang om samfundsfag og velfærdssystemet.jeg skal skrive en eksamens opgave i samfundsfag, men jeg har absolut ingen ide om hvad jeg skal skrive. min lærer vil have vi skal tage udgangspunkt i et problem, men jeg kender ikke noget proble... -
Unge og tro
ForumindlægDavs Jeg har en projektopgave om "Unge & tro". Jeg har selv valgt den emne, da vores grænse for en valgfri opgave alene var at den skulle være under "Ungdomskultur" emnet. Jeg har prøvet at lave en slags "indholdsfortegnelse" men synes sproget har brug for lidt r... -
Lysias9; 1. tale
ForumindlægHej, Er der nogen der kan give nogle gode råd om hvad i vil snakke om hvis i trak et stykke fra "FORSVARSTALE I SAGEN OM DRABET PÅ ERASTOSTHENES" til en old-eksamen? Hvordan vil i analysere/fortolke den? Vil i komme med eksempler på de appelformer der anvendes i talen eller hvordan vil... -
buddhisme
ForumindlægHej Har et hurtigt spørgsmål angående religionen buddhisme.. kom til at tænke på at munke tigger om penge/mad fra folk de kommer hen til, men hvem er det der får en god karma ud af denne handling... dem der giver eller dem der får? håber det lige giver mening! :-)
