Søgning på: matematik fp9 2023 December. Resultater: 17941 til 17960 af 32822
-
Kalkulus, integration m.m HJÆLP!
ForumindlægJeg læser biologi på første år og er blevet stillet denne opgave i matematik og jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg skal gribe den an Er der nogen herinde der kan hjælpe? Den skal afleveres på mandag og den SKAL godkendes, så jeg er bare så nervøs. Vi er kun lige startet på kapitlet ... -
Terminsprøver
ForumindlægHEj jeg skal have terminsprøver om 1 uge, og derfor vil jeg spørge om hvor man kunne få fat i Diktaer fra folkeskolens afgangsprøve eller noget lignende. På forhånd tak ! -
terminsprøve
ForumindlægHej..Var der nogle som var oppe samfundsfag skr. sidste år? og kan huske hvad emnet var? -
Spørgsmål om gym og karakterer
ForumindlægHej alle skal snart til at starte på gym. Jeg har lige et bare spørgsmål, som jeg håber, at jeg måske kan få besvaret her. Er det lettere at få en højere karakterer på fag, som man har på C niveua, i forhold til fag man har på f.eks a niveua. Tæller alle fag som det samme. f.eks tæller et nive... -
Antal eksamener til sommer?
ForumindlægHejsa!Jeg er matematisk elev med mat og bio på højniveau. Jeg var til to eksamener sidste år. I alt skal jeg op i 10 eksamener. Betyder det så at jeg skal op i 5 mundtlige i år? -
Én god vittighed
ForumindlægHej! Måske der var nogen der kunne hjælpe mig med en opgave fra "Ivar Heckscher: 1000 Aritmetiske Opgaver, 1912"? Det er #174 og den lyder som følgende."I en trekant er den største vinkel 40 grader større, end den næststørste og denne igen 40 grader større end den mindste. Find vin... -
Hvordan er mundtlig eksamen?
ForumindlægHej, jeg skal snart til eksamen og er lidt nervøs. Nogle der ved hvordan det kommer til at være? Altså er det mening man skal lave det hele på skolen og derefter fremlægge eller får man også tid derhjemme? -
relativitetsteori ?
Forumindlæghey har nogle spørgsmål andgående relativitetsteori. kan nogle evt forklare den, med kortetræk samt også hvad man kan bruge den, og har hørt der er to hvad er forskellen på disse to. Hvad kan man beregne med dem? og hvis nogle også gider så forklare hvordan tvillingparadokset kan lade sig gøre ... -
Filosofi som valgfag C
ForumindlægEr der nogen med filosofi som valgfag på c-niveau, der vil sige nogle generelle ord om faget? Er der meget klassediskussion? Kan man selv bestemme nogle af emnerne? Er der skriftlig arbejde? Læser man originaltekster (oversat?)? Er det generelt et spændende fag, der stiller krav til ens selvstænd... -
Karakterkrav???
ForumindlægHej derude:) Ville gerne spørge om der nogen der kender karakterkravet til stx og HTX i 2017. Jeg er nemlig svag til læseprøven, retskrivningsprøven og skriftlig fremstillingen man ville komme op i, i 9. Klasse. Jeg ville også spørge om hvilke fag man ville komme op i, hvordan de foregår og k... -
Skriftlige eksaminer igen igen :)
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål om de skriftlige eksaminer. Lad os sige, at en elev har fagene (hvor det kun er dem med skriftlige eksaminer, der er nævnt): Dansk A Mat B Eng B Fysik A Spansk A dvs. 4 A-fag. og en anden elev har fagene Dansk A Mat A Eng B Fysik A Spansk A dvs. 5 A-fag. Så skal den a... -
Studieretningsopgave
ForumindlægEr der nogle som har skrevet en studieretningsopgave ? For kunne godt tænke mig og se én, med hvordan de har stillet den op og sådan. -
Elementarpartikel
Forumindlæghvad er en Elementarpartikel? Vær venlig at give et meget beskrevet svar, da jeg ikke er god på dette område. Thanks in advance:) -
a priori
Forumindlæghej jeg har prøvet mig frem og ikke rigtig forstået det er skrivet på: http://da.wikipedia.org/wiki/A_priori nogle der kan forklare det anderledes? mit bud er "på forhånd" -
underlige tal
ForumindlægTænkte om der er en forklaring på Når 0,5+0,3=0,8 hvorfor er 0,8+0,5 så ikke lige med 0,13? Bedes forklaret uden brug af tal. tak //DeciMat -
Skjulte variable
Forumindlæghej, Jeg har søgt så mange steder om at finde ud af hvad skjulte variable er. Bare en kort beskrivelse, men har ikke kunnet finde noget. Så tænkte om jeg kunne få lidt hjælp her indefra.. Hali -
Hjælp til differentialkvotient
ForumindlægHej Studieportalen, Er der en venlig sjæl, der vil hjælpe mig med Mat? :-) Hvor spørgsmålene lyder: 1. Brug 3-trinsreglen til at bestemme differentialkvotienten for funktionen f(x) = 2x2- 3x + 5 2. Bestem ligningen for tangenten til f(x) i x0 = 1.5 UDEN brug af CAS 3. Tegn en graf af f(x)... -
Opgavebesvarelser
ForumindlægKan nogen af dem, der anvender LaTeX til besvarelser af afleveringsopgaver, sige lidt om, hvordan de opsætter deres besvarelser? Jeg har lige afsluttet et såkaldt specialkursus på DTU (dvs. et kursus udenfor den udbudte vifte af kurser), hvor jeg gennemgik bogen Differential Geometry of Curves a... -
Er jeg snotdum?
ForumindlægKanon overskrift til en debat! -
Rødforskydning + opgave
ForumindlægHey, Jeg prøvede at skrive i en gammel tråd, men det virker som om at det nye indlæg ikke dukker op inde på lektieforaet (jeg kan hvert fald ikke se det). Anyway, opgaven går på: En galakse bevæger sig væk fra os med en fart på 1,38*10^5 m/s. Det modtagne lys har bølgelængden 434,2 nm. Be...
