Søgning på: matematik fp9 2024. Resultater: 17941 til 17960 af 31756
-
Hvem ville denne vælger stemme på?
ForumindlægHvem ville denne vælger stemme på? Der tages udgangspunkt i at Enhedslisten, Kristendemokraterne og Ny Alliance ikke kommer i Folketinget: Skatter og afgifter bør bruges til at bekæmpe uligheden i samfundet Enig Skattestoppet skal bevares også i næste valgperiode Uenig Skatten på arbejde ska... -
Dilemma
ForumindlægJeg står i et dilemma og håber I kan jeg hjælpe mig lidt på vej.Nu på onsdag skal jeg vælge valgfag. Jeg går på matematisk gymnasium.Jeg er helt sikker på at jeg vil have 2-årigt højniveau i matematik, men jeg ved ikke med de andre fag.Her står valget mellem fysik, kemi eller datalogi. Kemi som e... -
Potenser
ForumindlægEr i dag startet på et nyt emne i matematik, Potenser og Rødder ( Går kun i 1.G ). Vi har dog kun haft om det i en enkelt lektion, men jeg må sige, at dertilhørende opgaver, som vi skal løse til næste matematik time, finder jeg enormt svære. I hvert fald, er der en stor skillelinje mellem den teo... -
Opgave med richterskala
ForumindlægHej alle sammen, er igang med en matematik aflevering og har lidt svært med denne opgave: I mange år har man registreret det årlige antal jordskælv og deres styrke. Styrken måles på Richterskalaen og betegnes med M. Det har vist sig, at der gælder sammenhængen log (N) = 7,5 ? 0,9·M , h... -
Ln og Log
ForumindlægHej Studieportalen Jeg skal til eksamen her om et par dage i matematik b. Jeg er meget i tvivl om hvornår jeg ´ bruger ln (den naturlige logaritme) og log(titalslogaritmen). Jeg skal blandt andet bruge dem til at løse følgende opgaver: 1) 2,3*1,7^x = 19,2 Til denne opgave har jeg løst den v... -
Statistik og sandsynlighed
Forumindlæghej allesammen! mine matematik lærer har valgt at vi skla haver prøveform B hvilket vil sige at vi skal selv lave opgaverne til de forskellige emner og at de så laver spørgsmål til vores opgaver. det første emne vi så skal igang med er statistik og sandsynlighed og det er ikke lige det emne j... -
Skrig hjælper barn med lektier men har glemt ligninger kordinat systemer o lign
ForumindlægHej Er der en hjælpsom sjæl derude der vil hjælpe mig.Min søn er kørt fast i afl. i matematik og jeg har glemt alt om ligninger reduktioner kordiatssystemerne osv. sidder med feks Beregn talværdi for når a=8 b=5 -2(3b+3a)+4(2b+2a) 8b-3a+2(a-2b) 50-5(4a+b)+10a 8b-3a+2(a-2b) ... -
Bøvlet optimeringsopgave
ForumindlægJeg har fundet denne opgave i en matematik B bog. Man skal finde de værdier for længde og bredde af rektangel delen, som giver det største areal, hvis omkredsen af hele grunden er 8 m. Mit løsningsforslag : 2*l + b + pi * (b/2) = 8 - > l = 4- 9b/7 dette indsætter jeg så i en funktion for a... -
Vektorer og omskreven cirkel for en trekant
ForumindlægHejsa, jeg har brug for hjælp til en opgave. Det drejer sig om en opgave, der lyder: Find koordinaterne til centrum for den omskrevne cirkel for trekant ABC. Her er de relevante oplysninger til at løse opgaven: Koordinater til A: (6,6,7) Koordinater til B: (2,6,9) Koordinater til C: (0,0,11) ... -
Privat-Undervisning Søges
ForumindlægHejJeg er en 18 årig gymnasieelev fra Birkerød som søger noget hurtigt privat undervisning i matematik. Jeg har i dette år haft matematik på B-niveau. jeg skal desværre op i fuld pensum, og jeg er derfor sikker på at komme op i matematik både mundtligt og skriftligt.Nu er det desværre sådan at je... -
undervisning/kurser?
ForumindlægI år har jeg valgt at læse matematik op på A-niveau på VUC, og for at være ærlig går dette ad helvede til. Og jeg er bestemt ikke den eneste, der har det på denne måde. Der er en bred enighed om i klassen, at undervisningen er utroligt ringe. Men det er der desværre ikke noget at gøre ved, så j... -
Matematikbog med opgaver
ForumindlægDa jeg har opgraderet matematik fra c til b, kunne jeg godt tænke mig en matematikbog med opgaver i og løsninger. Dels pga. at min tidligere matlærer ikke var særlig god til at lære fra sig, og pga. at jeg afsluttede mat c i 1.g, og jeg skal nu op i 3.g, og jeg har derved ikke haft matematik i ... -
hjælpe med abstract?
ForumindlægHej. Er der nogen som godt kan hjælpe mig med at oversætte min abstract fra dansk til engelsk? Jeg skrevet det ned på dansk først og har også selv prøvet at oversætte det til engelsk, men jeg er så dårlig til at formulere sætninger på engelsk. På forhånd tak. Formålet med denne opgave er at g... -
oversættelse..
ForumindlægHey. Er der nogen som kan hjælpe mig med at oversætte min abstract? Har lidt svært ved engelsk.. men har dog selv prøvet at oversætte det. Den lyder således på dansk: Formålet med denne opgave er at give læseren et indblik i den ægyptiske matematik – hovedsagelig hvad ægypterne benyttede matem... -
Spørgsmål angående studievalg. AU: Bachlor Fysik
ForumindlægHej, mit navn er Thomas. Jeg har nogle spørgsmål angående uddannelsen ”Fysik” på Århus Universitet, men først lidt om mig. Jeg skal til at afslutte 3 år på HTX. Mine akademiske styrker samt mine personlige interesser, ligger udelukkende i fysik og matematik. Jeg læser ofte om kvanteme... -
karakterer
Forumindlæghej alle kloge mennesker. jeg har et problem som jeg håber nogen lige kan smide en kommentar på. jeg føler mig meget klog, og jeg er den bedste i klassen til næsten alle fag. alligevel er jeg langt fra den der får de bedste karakterer, de er da rimelig gode, men topkaraktererne tilhører dem der (... -
Valg af Valgfag.
ForumindlægHejsa, nu er det snart tid til at vælge valg til 2g og 3g. Nu er jeg så selv kommet i tvivl om et spørgsmål, jeg vil nemlig gerne have Samfundsfag Høj niveau og Biologi Høj Niveau begge fag er desværre 2 årige fag :-(. Nogle der ved om der er mulighed for at få begge fag ? Mener studievejlederen... -
sinus, cos, tan
Forumindlægnogle der ved hvordan man regner sinus og cos og tangent ud?? er det bare ved hjælp af at dividere de to vinkler der er angivet ? Sinus. Sin ( A ) = modstående katete / hypotunuse. = hosliggende eks; Modstående (4,5) / Hypotunuse (7) = 0,64 Tryk på lommeregneren1, sin-1 ( 0,64) = Sin... -
hjælp med mat!! :-(
ForumindlægSammenhængen mellem længden af et pendul og pendulets svingningstid kan beskrives ved T= 2,0 * x^0,50?, hvor x er længden (målt i meter), og T er svingningstiden (målt i sekunder). a) Bestem pendulets svingningstid, når længden er 0,60 meter. b) Hvor mange procent vokser svingningstiden, når p... -
Er der krav om man skal have et godt tal, hvis man skal på gym???
ForumindlægHeY Experter!!!Er der krav om man skal have et godt tal, hvis man skal på gym???
