Søgning på: matematik fp10 2020. Resultater: 17961 til 17980 af 32066
-
Geometri
ForumindlægHej! Jeg har vedhæftet et billede, hvor den der er markeret med sort rude, er den opgave, jeg vil have hjælp til. Kan jeg få noget hjælp? Mvh Ida -
x+1=0,2x+3
ForumindlægHvordan kan jeg komme frem til x? X+1=0,2x+3 er i tvivl.. -
Arkitekt
ForumindlægHej, har lidt overvejet at gå efter at blive arkitekt. Nogen der ved hvad der er bedst: HHX, STX, HTX eller andet? Og behøver man at kunne tegne for at komme ind på selve arkitekt uddanelsen? Hvilket karakter gennemsnit kræver det for at komme ind på arkitekt uddanelsen? Nogen der kender et g... -
Gymnasiet
ForumindlægHej. Jeg er en dreng der går i niende klasse. Jeg har fået et gennemsnit på ca. 8 - dog har jeg fået 00 i læseprøven i dansk, mens jeg fik 10 og 7 i stil og diktat. Mit spørgsmål lyder så, kan jeg komme på gymnasiet, da min gennemsnit ligger på ca. 8, eller ødelægger karakteren 00 ALT? skal lige ... -
Løs ligningsystemet
ForumindlægHvordan løser jeg denne ligning? -x+3y=6 Er det rigtigt, at resultatet bliver 3? -
Regneregler
ForumindlægDavs Jeg har brug for, at nogen kan hjælpe mig med at forklare regnereglerne for reducering af en brøk, reducering af et udtryk af potenser, reducering af et udtryk af rødder, isolering af et tal. Jeg er klar over, at nogle af dem lærer man langt før mit niveau, dog gør det ikke noget at repeter... -
Zombie regning
ForumindlægZombi-dræberen Zonja reducerer antallet af zombier med 16% om ugen! I dag er der 10.000 zombier! Hvor mange zombier er der tilbage om 5 måneder, hvisn måned sættes til 4 uger? -
gennemsnit til tandlæge?!<3
ForumindlægHej ehm jeg har søgt og søgt og søgt og søgt rundt på nettet, men kan ikke finde nogle ordenlige svar, så en eller anden hvis du ved hvad gennemsnittet til, at være tandlæge er, så vær sød og skriv det haha P.S. Jeg går i 8. klasse, Tror mit gennemsnit er 7,8/7,9. De ting, jeg skal forbedre er e... -
Løs en ligning
Forumindlæg -
Bestemme stamfunktion til f
ForumindlægHvordan er det nu lige jeg gør det? Opgaven er vedhæftet -
3-trinsreglen
ForumindlægKan i forklar 3-trinsreglen, altså hvad går de 3 trin ud på? Hvorfor det er rigtigt, at tangentens hældning, også kaldet differentialkvotienten, kan findes på denne måde og hvorfor det er nødvendigt, at funktionen er kontinuert? -
Konkave nyttefunktioner
ForumindlægHej, Prøver at lave vedhæftede opgave og er stort set igennem den. Dog forstår jeg ikke, hvad der menes med det sidste spørgsmål i c. "Kan du med udgangspunkt i eksemplet redegøre for princippet om, at konkave nyttefunktioner gør aktørerne risikoaverse?". Håber at der er nogle, der ... -
problemløsning
Forumindlægjeg ved ikke hvordan jeg skal regne det her ud jeg skal til termisprøve snart har virkelig brug for jeres hjælp -
Den svære opgave
ForumindlægHej. Jeg har en opgave som min lærer kalder den svære opgave jeg har prøvet at få hjælp af mine venner og søskende de forstår den ikke -
er der noget der kan hjælpe mig med Bilbrancen i danmark? HHX Projekt opgaver
ForumindlægHHX på B-ni. og Bilbtanhcen idanmark -
Trigonometriske funktioner
ForumindlægHej Er der nogle som kan hjælpe mig med følgende opgave? Den skal afleveres som en mundtlig aflevering. Jeg er simpelthen helt fortvivlet over hvordan jeg skal gribe den an. På forhånd tak for hjælpen. -
Potens regression mm
ForumindlægKære alle Har nogen opgaver som jeg er tvivl om, de bare skal laves i in spire for at løse dem?? -
HJÆLPPPPP desperat
ForumindlægDu er ude og spise med dine forældre på restaurant Mexicana. Egentlig ville du hellere på restaurant Italiano, men du er ok. På restaurant Mexicana bestiller i en menu, hvor i skal vælge mellem én af tre forretter, én af fem hovedretter og én af fire desserter. Spørgsmål 1: Hvor mange forskellig... -
Kan noget godt "stige stabilt"?
ForumindlægHej, Kan man godt sige, at noget er steget stabilt? Tak på forhånd -
Medicinstudiet kvote 2
ForumindlægHej allesammen Det er sådan at ansøgning til de videregående uddannelser snart skal sendes, hvis man gerne vil søge via kvote 2. Jeg vil rigtig gerne læse medicin men mit gennemsnit ligger lige pt på 7 hvorimod mit eksamensgennemsnit ligger på 8,3. Tror i godt man kan nå at få sit snit højere o...
