Søgning på: fysik a stx. Resultater: 18001 til 18020 af 154719
-
Big Bang
ForumindlægHej alle! Jeg har fået en meget simpel opgave i Fysik. Jeg skal skrive en rapport om universet. Jeg er gået lidt i stå, og har svært ved at finde noget på nettet. Så tænkte at i måske kunne hjælpe. Spørgsmålet er: Hvad er Big Bang? Det er meget simpelt, men på de forskellige hjemmesider står der ... -
Ellære
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og er igang med nogle fysik opgaver omkring emnet ellære. Jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg skal starte og hvilken formel jeg skal benytte i denne opgave. Håber nogle kan hjælpe mig lidt. :) Opgaven: To resistorer med resistanserne 250 Ohm oh 375 Ohm kobles i serie. Strømmen ... -
Kemi-hjælp
ForumindlægJeg har cirka 30 opgaver som jeg skal løse:jeg ved ikke helt hvordan jeg skal det, fordi jeg slet ikke er god til kemi? Og desværre står opgaverne ikke i min bog, men i min folkeskole bog, på grund af de opgaver er letopgaver. I folkeskolen havde jeg en dårlig lærer til fysik/kemi faget og kan de... -
Keplers metodearbejde - hvordan fandt han sine love
ForumindlægHej alle Jeg har virkelig brug for jeres hjælp Jeg er i gang med et AT-forløb og skal i mit metode-afsnit i fysik forkalre hvordan kepler kom frem til hans love. Nogle der ka hjælpe mig med at læse den vedhæftede fil og forklare i et mindre uddrag hvordan han kom frem til hhv. 1,2 og 3. lov ... -
Haster lektiehjælp !
ForumindlægHej Jeg er en ung mand på 31 år (snart 32 år), der hedder Mehmet Tas, som søger lektiehjælp minimum tre ugentlig. Jeg søger lektiehjælp, da jeg går på STX uddannelsen og har nogle indlærings- og sprogvanskeligheder. Ydermere er jeg autist på på nogle punkter, hvilket gør at jeg har behov for en... -
Lektiehjælp søges
ForumindlægHej Jeg er en ung mand på 30 år, der hedder Mehmet Tas, som søger lektiehjælp minimum tre timer ugentligt. Jeg søger lektiehjælp, da jeg går på STX uddannelsen og har nogle indlærings– og sprogvanskeligheder. Ydermere er jeg autist på nogle punkter, hvilket gør at jeg har behov for en per... -
Hvad betyder AO?
ForumindlægJeg har tænkt mig at læse Farmaci næste år, men ved ikke hvis jeg kommer til at få de karakter der kræves til at læse det på KU så jeg tænker på måske at læse på SDU. Der står AO, og jeg ved godt at det betyder alle er optaget, men så når jeg kigger på adgangskrav så står der følgende: Karakterg... -
reducere potens
ForumindlægHej, Er der nogle, som ville være søde at vise hvordan jeg regner denne ud? a^7 * a^-2 / a^4 -
Reducer ?
ForumindlægReducer: (a^7 * a^2)/(a^4) = a^9 / a^4 ???? _____________________________ (a + b)^2 -2a(a+b) (a + b)(a + b) -2a( a + b) a^2 + b^2 + 2ab -2a(a+b) a^2 + b^2 + 2ab -(2a^2+2ab) a^2 + b^2 + 2ab - 2a^2 - 2ab a^2 + b^2 - 2a^2 ?? -
3. Års opgave
ForumindlægNå ja spørgsmålet mange af os der snart (7,9,13) bliver studenter går med. Jeg er kommet frem til at jeg vil skrive i fysik omkring et af følgende emner:1) Den specielle relativitetsteori2) Astronomi (Afstandsbestemmelser, Solen de klassiske opgave typer)3) Kvantemekkanikken (Er dette alt for svæ... -
reducering
Forumindlæga-(b-a)*(a-2b)-(-(2a-b)*(b-a)+a hvordan reduceres denne? -
Stokastisk uafhængighed
ForumindlægHejsa, Jeg skal vise at hvis en hændelse A er uafhængig af sig selv, så er P(A) lig nul eller en. Jeg tror jeg kan vise at P(A) = 1 ved: lad A=E, hvor E er udfaldsrummet. da vil elementerne i A være: A={x0,x1,...xn} Stokastisk uafhængighed defineres som: P(A ∩ A) = P(A)*P(A) A&c... -
Hjælp til rettelse af en kort tekst
ForumindlægJeg har lavet denne analyse, er der en som vil hjælpe mig med at kigge den igennem? Je voudrais parler d’une peinture qui s’appelle « En bøgeskov i Maj » et traduit en français : « Un bois de hêtre en Mai» du peintre P. C. Skovgaard en 1857, Skovgaard est en peintre ... -
Udregning af gennemsnit
ForumindlægHej Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til udregning af gennemsnit. Jeg prøver at udregne mit gennemsnit som jeg har indtil nu, jeg er bare i tvivl om hvordan man gøre det. Jeg ved at C – fag tæller 1, B – fag tæller 1,5 og A – fag 2. Jeg har fået: Fysik B = 7 Kemi B =... -
Logaritmefunktioner
ForumindlægHejsa, Jeg har bruge for hjælp til denne opgave, da jeg ikke ved hvordan logaritmefunktion virker. Jeg kunne ikke finde noget på nettet som kunne beskrive hvad der har indflydelse på logaritmefunktioner. F.eks. hvad der sker når a og b er negative eller positive i andengradsligninger. Spørgsm... -
Samme talværdi?
ForumindlægHvilke af følgende udtryk har samme talværdi? (a / b) + (b / a) (a+b) / (b+a) (a2+b2) / (a+b) a+b (a2+b2) / a*b -
Er de rigtige + hjælp til en enkelt.
ForumindlægHej Jeg har lavet nogle fysik opgaver, som skal afleveres. Dokument, med opgaver vedhæfte. Først vil jeg gerne vide om opgave 5 og 6 er korrekte. i opgave 5 b vil jeg desuden gerne vide hvorfor, min lærer har skrevet, at vi skal bruge intergralregning? Vi har forresten ikke lært at bruge ... -
Hastighed og afstande
ForumindlægHej Jeg skal løse en fysik opgave med nogle partikler der forlader et transportråd i en vinkel med vandret på 18grader. Partiklerne skal lande i en tragt, der har dimensionerne 0,5x0,5m, og som står 1,2 fra transportbåndet (horisontalt). Partiklerne slipper transportbåndet i en høje af 1,7 m (al... -
halvering
ForumindlægJeg har en ligning : P = P0*e^-y*x hvor x = bredde, y er en konstant. og jeg får at vide at når x er 16 bliver P reduceret med 60 % Og det jeg skal finde ud af er hvor bred x skal være for at den halvere P. Jeg tror nok man skal bruge halveringskonstanten? T½ = log(½) / log(a) men hvordan gør... -
Hvad er strøm?
ForumindlægHvad skal man svare hvis man til eksamen i fysik i 9. klasse for stillet det vemmelige spørgsmål??Hørte nemli om en som har fået det spørgsmål, og jeg skal selv snart om til fysik, og jeg kan ikke umildbart svare på det spørgsmål. Håber der er nogen som kan svare på den...Hilsen Xpeak
