Fysik

Keplers metodearbejde - hvordan fandt han sine love

21. september 2018 af NiklasLarsenMolbjerg - Niveau: B-niveau

Hej alle

Jeg har virkelig brug for jeres hjælp

Jeg er i gang med et AT-forløb og skal i mit metode-afsnit i fysik forkalre hvordan kepler kom frem til hans love. 

Nogle der ka hjælpe mig med at læse den vedhæftede fil og forklare i et mindre uddrag hvordan han kom frem til hhv. 1,2 og 3. lov

Jeg forstår nemlig ikke den måde gjorde det på, så jeg har brug for en der kan fortælle mig det, så jeg forstår det bedre. 

Vh. 

Vedhæftet fil: Keplers_love.pdf

Brugbart svar (1)

Svar #1
21. september 2018 af peter lind

Nu ved jeg ikke hvad du ikke forstår og det vil ingen fornuft i at jeg laver et stort arbejde(og orker det heller ikke) med at gennemgå det det hele, Resultatet er at jeg kun gennemgår, had jeg finder forvirrende. Du kan selvfølgelig vende tilbage hvis der er noget andet du ikke forstår.

Der er først C*. Det er ikke centrum for noget som helst; men beskrivelsen er et levn fra arbejdet med epicykler. Punktet er simpelthen et punkt, der står lodret over Mars på storcirklen på figuren. Afstanden fra Mars til centeret er heller ikke afstanden fra Mars til centeret men afstanden fra fra projektionen af Mars sted projekteret ned på storaksen til centrum


Brugbart svar (0)

Svar #2
23. september 2018 af AngelOneOne

Hej,

Læs eventuelt her for lidt "ammunition" til din opgave: http://astronomi.androide.dk/?page_id=285

/Angel

- - -

/Angel


"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein


Skriv et svar til: Keplers metodearbejde - hvordan fandt han sine love

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.