Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 18001 til 18020 af 111527
-
reduktion
ForumindlægEr der en der kan hjælpe mig med at reducere dette udtryk, helst med mellemregninger så jeg forstår. (x+y)(x-y)-(x-y)^2-2xy Mange tak på forhånd -
frustreret mor
ForumindlægJeg har en datter der pt går i 2.g. Hun har inden for det seneste år fået en mild depression grundet sygdom i familien. Et sygdomsforløb der har været yderst hårdt. og et sygdomsforløb der har indebæret en masse sygdonmssnak i familien hvilket har tynget hende. Hun vil derfor gerne gå 2.g om men ... -
Hvordan uddanner man sig til præst??
ForumindlægHej. Hvad kræver det, for komme ind på præsteuddannelsen? Har kigget ud igennem, men uden held. På forhånd tak! -
Justering af eksamensgennemsnit
ForumindlægKan jeg godt få mit eksamensgennemsnit justeret ( + 1.08 - fra 9 til 10,08 ), efter et års supplering af fag, efter gymnasiet? og hvordan? hvis man har snit på 9 og vil gerne søg ind på medicin... -
Hvad er "Genitive case" i dansk og latin?
ForumindlægHej! Kan du forklare i børnesprog denne problemstilling, jeg vil gerne have det lidt uddybet hvad det præcist drejer sig om når man taler om "genitive case". Tak på forhånd!! -
Forvirret
Forumindlæghej alle sammen sidder her og øver mig til mat. mund.har nogle spørgsmål, som håber I vil svare.jeg går i 1g. min årskarakter er på 7.6, (gennemsnit) som nogle syntes er meget lavt.har lige fået 7 i fysik i mundligt (årsprøve), er bange for at jeg får under 6 i gennemsnit i årsprøverne?er årspr... -
Funktioner
ForumindlægHvis man har en funktion f(x)=4-(x2/4) (en parabel) som sammen med x-aksen afgrænser en punktmængde i 1. - og 2. kvadrant med et areal på 21, og man herefter tegner et rektangel, således at langsiden ligger på x-aksen, og de to øverste hjørner rammer parablen, hvoraf det ene punkt hedder (x,f(... -
SU - Hjælp, er på den!! Fuld SU?
ForumindlægJeg skulle ifølge min studievejleder og få fuld SU grundet særlige forehold. Men så fik jeg i dag et brev hvori der rigtig nok stod at mine forhold var ændret, i brevet er min SU angivet til at være ca. 2500 kr.?? Jeg har snakket med studievejlederen og skolens kontor 3 gange uden resultatet, h... -
Voyage 200 købes
ForumindlægHej, Jeg vil gerne købe en Texas lommeregner voyage 200. Er der nogen her, der vil sælge sådan en til mig? Mange hilsner Monika [email protected] -
Hjælp til ligning
ForumindlægHej, jeg er ved at forbedre mine lektier til imorgen, hvor jeg har bleven stillet opgave, hvor jeg skal løse ligningen: t3 + t - 2 =66, hvor jeg skal finde t. Jeg kan se i facit listen at t = 4, men jeg kan ikke se hvordan den skal løses. -
Statskundskab
ForumindlægHej alle. Jeg har besluttet mig for at læse statskundskab på uni, efter min gymnasiale uddannelse. Jeg kan næsten ikke vente, og har besluttet mig for at købe nogle bøger indenfor emnet. Nogen der kan anbefale noget? Mit faglige niveau er langt fra på universitets niveau, jeg skal nok have noget... -
Statskundskab el. International Business and Politics?
ForumindlægHejsa. Jeg er UTROLIG meget i tvivl om jeg skal vælge Statskundskab (KU, AU) eller International Business and Politics (CBS). Så ville være rart at få noget feedback fra nogen som går på et af studierne eller nogen der evt. 'ved noget om det'. Jeg ved ikke hvad jeg vil være i sidste ende.... -
hjælp til noget brøkregning
ForumindlægHej alle sammen. jeg sidder her med et par stykker, som jeg håber i kan hjælpe mig med der står fx. "angiv følgende tal som uforkortlige brøker" og nedenfor står der så nogle brøker. hvad betyder der? desuden skal jeg forkorte en brøk hvor den øverste (tælleren) er et negativt t... -
Opgave 2 En funktion f er givet ved f(x)=4·x^3+x^2-8·x-1 Bestem f´(x)
ForumindlægEn funktion f er givet ved f(x)=4*x^3 +x^2 -8*x -1 Bestem f´(x) -
Hvilken løsningsmetode skal jeg bruge til denne differentialligning?
Forumindlægse vedhæftrt billede -
Hjælp til spørgsmål A.
ForumindlægHejsa Behøver lidt hjælp til denne opgave, spørgsmål A (se vedhæftet fil) som jeg ikke ved hvordan jeg skal løse. Nogen der kan hjælpe? Vh. Martin. -
Latin styrer.... LÆS
Forumindlæg...hm... eller gør det nu også det..? Ihvertfald ikke i mit tilfælde...Ville bare høre fra nogle af jer sproglige som har været oppe i latin, hvordan det har været, hvad der giver/ikke giver point etc. Skal selv op på tors, og jeg er ret lost i det fag, så hvis nogle skulle have nogle rigtig gode... -
Hærværk - engelsk oversættelse
ForumindlægJeg skal aflevere en oversættelse i engelsk, og ville bare lige hører om i evt. kan finde nogen fejl, og forklare hvorfor det er en fejl i den her oversættelse: Vandalism Vandalism has become a much bigger problem now, than it was for only 10 years ago. You did not hear much about broken w... -
Salte?
ForumindlægJeg skal til eksamen i kemi(stx) på mandag og derfor skal jeg lave en dispostion til vores emner. Jeg er gået død i salte og ioner. Indtil videre har jeg skrevet: 2. Ioner, salte og øvelsen – rensning af kaliumklorat(KClO3) - Ioner: - Hvad er ioner? Et atom, der har afgivet eller optag... -
Træk to gange til mundtlig eksamen
ForumindlægAdvarsel: Den nedenstående tekst er pure opspind. I en pressemeddelelse fra Undervisningsministeriet, fremgår det, at eksaminationsreglerne for de mundtlige eksamener bliver ændret med øjeblikkelig virkning, og træder således i kraft til eksamensperioden, der starter i maj 2008. Hvor det før ...
