Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 18001 til 18020 af 135324
  • differentialkvotient

    Forumindlæg
    hvordan finder man differentialkvotient af f(x)=x^-3 ved hjælp at tretrinsreglen?
  • Ligninger

    Forumindlæg
    Hej. Mangler hjælp til at løse de her ligninger: A) 10/3x - 2/x = 2/ x+3 B) (x-2)^2-2x=3(2x-1)+(x+1)^2
  • Logaritmer

    Forumindlæg
    Hej Jeg kan ikek lige huske, hvorfor, log(27) er det samme som 3*log(3). I mit regneprogram giver de det samme, men kan ikek lige forstår hvorfor..
  • reducer

    Forumindlæg
    x1,5 * x3 hvordan reducerer du det? 1,5 og 3 står i anden.
  • hvordan?

    Forumindlæg
    hvordan er det nu man plusser et helt tal med en brøk?? som fx 3/5 + 3?
  • 03

    Forumindlæg
    hej..når 0,3 beregnes i gennemsnittet hvad taster man så 3 eller 0,3 ?
  • ligning

    Forumindlæg
    hej hvordan løser man denne ligning 3 kubikrod x+1 =10
  • hvad betyder det her *

    Forumindlæg
    Hej allesammen vil meget gerne vide hvad det her tegn betyder: 3*7????????????
  • Eksponentiel...

    Forumindlæg
    Hej alle. I forbindelse med min forberedelse til skriftlig matematik, løser jeg nogle opgaver. Jeg har støt på sådan en opgave om eksponentielle funktioner. På det nedenstående link (side 4 af 7 sider - OPGAVE 3) kan opgaverne ses: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-udd...
  • Skr. fysik imorgen

    Forumindlæg
    Er jeg den eneste der føler at jeg slet ikke er klar til at skulle til skr. fysik eksamen imorgen???Nogen der har nogle gode triks mht. besvarelsen af opgaver??Det er så meget jeg ikke fatter... årh den eksamen irriterer mig virkelig, er så nervøs.
  • Studentereksamen maj-juni 2004

    Forumindlæg
    Hejsa, jeg afslutter matematik i år, og er igang med at regne eksamens-opgaver. Håber derfor at nogle har opgave 2004-8-2, så jeg kan få rettet min opgave.
  • Metode ved integrale

    Forumindlæg
    Goddag..Jeg sidder og læser op på matematik og har undret mig over noget.Når man skal finde enten det bestemte eller ubestemte integrale kan man benytte sig af "Partiel integration" eller "Substitution"Hvornår bruger man de to forskellige metoder? og er der andre metoder end d...
  • vektor

    Forumindlæg
    Jeg skal snart op til mudtlig matematik A, nogen der kan hjælpe mig med det her spørgsmål, eller henviser mig til et link. 1. Specielt ønskes en definition af vektor begrebet og en gennemgang af linier. definition af vektor er ikke så svært, men gennem gang af linier forstår jeg ikke h...
  • Division? Hjælp.

    Forumindlæg
    Hej, jeg har brug for at lære at dividere igen. Jeg har ikke fulgt med i skolen på det tidspunkt hvor vi lærte division. Så kan i lære mig det, på en børnevenlig måde? Det kunne være skønt. :-) Jeg har meget svært med matematik.
  • vækstrate i eksponentiel

    Forumindlæg
    hej jeg er en pige, der går på 1. hf og har matematik på c niveau.. emnet er eksponentiel vækst og mit spørgsmål er : hvad er vækstraten mår x øges med en og vækstraten når x øges vilkårligt ???
  • Variabelsammenhænge og potensfunktioner

    Forumindlæg
    Hej allesammen, Jeg skal til mundtligt matematik på mandag, og det ene spørgsmål lyder: Variabelsammenhænge og potensfunktioner: Gør rede for omvendt propornalitet og for potenssammenhænge mellem to variable. Omtal et eksempel på andvendelse af potensmodellen. Jeg kan bl.a. ikke finde noget o...
  • Maple indskrivning af graf?

    Forumindlæg
    Skal skrive min matematik aflevering på maple, vi har kun brugt det 1 gang...... Skal skrive formlen y=-3x-3 hvordan gør jeg det? Plot=-3x-3. Den vil ik tillade mig, plz en eller anden hjælp asap
  • Beregn højde af trekant

    Forumindlæg
    Jeg har en trekant Den ene side er 5,50 m Grundlinien er 8,50 m Hvordan beregner jeg højden? Hvis der er nogen der har bogen "Vejen til matematik C" så står opgaven på s. 143. Det er opgave 127.
  • finde et svar på: y=0,13*x+30

    Forumindlæg
    Hejsa, jeg sidder og laver matematik opgave, og sidder fast ved den her ligning, jeg kan simpelthen ikke få den til at fungere, det ville være super hvis i kunne komme med forslag det er ligningen: y=0,13*x+30 håber nogen kan finde ud af den og hjælpe mig.
  • Udledning af arealfunktionen

    Forumindlæg
    Hej med jer. Jeg skal op til matematik på mandag, og er igang med at skrie talepapir. i emnet integralregning skal jeg vise udledning af arealfunktionen. Og jeg har gjort et forsøg, men vil godt lige have det accepteret inden - har lige vedhæftet hvad jeg har lavet :) Håber det er rigt...