Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 18001 til 18020 af 135324
-
differentialkvotient
Forumindlæghvordan finder man differentialkvotient af f(x)=x^-3 ved hjælp at tretrinsreglen? -
Ligninger
ForumindlægHej. Mangler hjælp til at løse de her ligninger: A) 10/3x - 2/x = 2/ x+3 B) (x-2)^2-2x=3(2x-1)+(x+1)^2 -
Logaritmer
ForumindlægHej Jeg kan ikek lige huske, hvorfor, log(27) er det samme som 3*log(3). I mit regneprogram giver de det samme, men kan ikek lige forstår hvorfor.. -
reducer
Forumindlægx1,5 * x3 hvordan reducerer du det? 1,5 og 3 står i anden. -
hvordan?
Forumindlæghvordan er det nu man plusser et helt tal med en brøk?? som fx 3/5 + 3? -
03
Forumindlæghej..når 0,3 beregnes i gennemsnittet hvad taster man så 3 eller 0,3 ? -
ligning
Forumindlæghej hvordan løser man denne ligning 3 kubikrod x+1 =10 -
hvad betyder det her *
ForumindlægHej allesammen vil meget gerne vide hvad det her tegn betyder: 3*7???????????? -
Eksponentiel...
ForumindlægHej alle. I forbindelse med min forberedelse til skriftlig matematik, løser jeg nogle opgaver. Jeg har støt på sådan en opgave om eksponentielle funktioner. På det nedenstående link (side 4 af 7 sider - OPGAVE 3) kan opgaverne ses: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-udd... -
Skr. fysik imorgen
ForumindlægEr jeg den eneste der føler at jeg slet ikke er klar til at skulle til skr. fysik eksamen imorgen???Nogen der har nogle gode triks mht. besvarelsen af opgaver??Det er så meget jeg ikke fatter... årh den eksamen irriterer mig virkelig, er så nervøs. -
Studentereksamen maj-juni 2004
ForumindlægHejsa, jeg afslutter matematik i år, og er igang med at regne eksamens-opgaver. Håber derfor at nogle har opgave 2004-8-2, så jeg kan få rettet min opgave. -
Metode ved integrale
ForumindlægGoddag..Jeg sidder og læser op på matematik og har undret mig over noget.Når man skal finde enten det bestemte eller ubestemte integrale kan man benytte sig af "Partiel integration" eller "Substitution"Hvornår bruger man de to forskellige metoder? og er der andre metoder end d... -
vektor
ForumindlægJeg skal snart op til mudtlig matematik A, nogen der kan hjælpe mig med det her spørgsmål, eller henviser mig til et link. 1. Specielt ønskes en definition af vektor begrebet og en gennemgang af linier. definition af vektor er ikke så svært, men gennem gang af linier forstår jeg ikke h... -
Division? Hjælp.
ForumindlægHej, jeg har brug for at lære at dividere igen. Jeg har ikke fulgt med i skolen på det tidspunkt hvor vi lærte division. Så kan i lære mig det, på en børnevenlig måde? Det kunne være skønt. :-) Jeg har meget svært med matematik. -
vækstrate i eksponentiel
Forumindlæghej jeg er en pige, der går på 1. hf og har matematik på c niveau.. emnet er eksponentiel vækst og mit spørgsmål er : hvad er vækstraten mår x øges med en og vækstraten når x øges vilkårligt ??? -
Variabelsammenhænge og potensfunktioner
ForumindlægHej allesammen, Jeg skal til mundtligt matematik på mandag, og det ene spørgsmål lyder: Variabelsammenhænge og potensfunktioner: Gør rede for omvendt propornalitet og for potenssammenhænge mellem to variable. Omtal et eksempel på andvendelse af potensmodellen. Jeg kan bl.a. ikke finde noget o... -
Maple indskrivning af graf?
ForumindlægSkal skrive min matematik aflevering på maple, vi har kun brugt det 1 gang...... Skal skrive formlen y=-3x-3 hvordan gør jeg det? Plot=-3x-3. Den vil ik tillade mig, plz en eller anden hjælp asap -
Beregn højde af trekant
ForumindlægJeg har en trekant Den ene side er 5,50 m Grundlinien er 8,50 m Hvordan beregner jeg højden? Hvis der er nogen der har bogen "Vejen til matematik C" så står opgaven på s. 143. Det er opgave 127. -
finde et svar på: y=0,13*x+30
ForumindlægHejsa, jeg sidder og laver matematik opgave, og sidder fast ved den her ligning, jeg kan simpelthen ikke få den til at fungere, det ville være super hvis i kunne komme med forslag det er ligningen: y=0,13*x+30 håber nogen kan finde ud af den og hjælpe mig. -
Udledning af arealfunktionen
ForumindlægHej med jer. Jeg skal op til matematik på mandag, og er igang med at skrie talepapir. i emnet integralregning skal jeg vise udledning af arealfunktionen. Og jeg har gjort et forsøg, men vil godt lige have det accepteret inden - har lige vedhæftet hvad jeg har lavet :) Håber det er rigt...
