Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 18021 til 18040 af 117955
-
temperatur - optimum - tættest på maximum - hvorfor?
ForumindlægHejsaTemperatur - optimum - tættest på maximum - hvorfor?Ja - syes ikke jeg finde et ordentlig svar.Et bud kunne være - ved at sænke temp. ødelægges membran og proteiner. Ved højere temperatur sker det samme, men der vil også være affaldstofffer fra stofskiftet, hvilket måske er grunden.Måske ogs... -
Populærvidenskabelig litteratur om kemi
ForumindlægNu kom jeg jo til at vælge kemi B, så jeg tænkte på, om der fandtes noget populærvidenskabeligt skønlitteratur om kemi? \nJeg synes kun, at jeg kan finde bøger i den genre om fysik og en smule astronomi. Men især fysik. -
Nogen der har været op i Eng A skriftlig eks
ForumindlægNogen der har været op i Engelsk A skriftlig eksamen Hvis ja, hvordan gik det? -
vurdering i kvote 2 molekylær medicin
ForumindlægHej, Jeg er præcis færdig med eksamen i mine suppleringsfag. Jeg har ansøgt molekylær medicin og håber at komme ind gennem kvote 2. Der ser de på karaktererne fra mat A, kemi og fysik. Mit snitt til kvote 2 er 11,6. sist år var kvote 2 grænsen 10,1. Så rent karaktermessigt skulle det jo gå... -
Supplering - hvordan?
ForumindlægHej :) Jeg er en pige på 18 år der pt går i 2.g. Efter gymnasiet skal jeg læse fysik+kemi op fra C til B niveau. Det skal gerne gøres i Odense Hvordan fungerer det? Hvad er det hurtigste det kan gøres på? :-) Og jeg kan evt. læse et af fagene i sommerferien efter 2.g.? Håber der er nogle d... -
Pige/drengeklasser i gymnasiet
ForumindlægHvordan fordeler kønnene sig i de forskellige studieretninger i gymnasiet? Jeg har i hvert fald ladet mig fortælle, at i f.eks. en sproglig klasse er der mange piger og færre drenge, og i de naturvidenskabelige klasser er der flere drenge, eller 50/50. Hvad er din studieretning, og hvordan er fo... -
Ikke låse sit bevis og tage nogle fag om
ForumindlægKan man stadig bruge denne "metode", hvis man vil forbedre nogle karakterer, så man kan komme ind på drømmestudiet "Hvis du VIL tage et/ flere fag om, rækker du den mentale langfinger til dit gymnasium, og lader være med at komme til den/ de sidste eksaminer. (Og lader være med at... -
Mine karakterer - BLÆR DIG!
ForumindlægHej folkens, da jeg har lagt mærke til, at mange 1.g'ere og fremtidige ikke har en idé om, hvordan et eksamensbevis kommer til at se ud, så vil jeg lige liste mine karakterer indtil videre (7 mangler - det er de 3 skriftlige og 4 mundtlige) - når jeg skriver -> så er det, fordi karakteren ... -
Tysk eller Spansk?
ForumindlægHej alle, Lige p.t. står jeg og skal vælge mellem Tysk fortsættersprog B eller Spansk begyndersprog A. Jeg havde tysk i folkeskolen, men er ikke så god til det. Til gengæld har jeg lige haft et års spanskundervisning. Jeg syntes at spansk lød oplagt, men problemet her er så, at jeg ikke kan få E... -
ligning
ForumindlægHvordan bestemmer jeg en ligning der går igennem punkterne P(2,3) og Q(4,8) ? -
Kardinalitet
ForumindlægHvordan beregner man mægtigheden af naturlige og reelle tal? Gerne med eksempler også -
isolér
Forumindlægisoler f i ligningen: 1/f = 1/a + 1/b hjæææælp ... -
GSK supplering, hjælp!
ForumindlægHej med jer! Jeg var så uheldig, at jeg dumpede tysk B her i sommers. Min lærer var meget ubehagelig og dumpede mig pga, at man ikke må få hjælp til en 24 timers forberedelse. Og det fik jeg altså.. Nu har jeg sådan set "mistet" lysten, fordi han svinede mig til. Jeg har nu ikke opgivet... -
Terminsprøve
ForumindlægHej.. Har haft terminsprøver, og det er gået godt.. Men jeg fik 00 både i fysik og biologi. Min lærer sagde heldigvis at det ikke kommer til at gå ud over min årskarakter, men stadigvæk er jeg bekymret. Min plan efter 9.klasse var at komme på gymnasiet, men desværre bliver den tanke ødelagt så sn... -
Stikprøve
ForumindlægHar ingen anelse om hvordan jeg skal kunne lave denne opgave til eksamen?? -
Alle er skide kloge til matematik!!! Nej!
ForumindlægPå den skole jeg går på nu, har jeg stødt på et problem.... CAS-værktøjet! I følge bekendtgørelsen står der, at eleven skal være bekendt ved brug af et CAS-værktøj. Der står intet om at eleven også skulle kunne løse simple ligninger, og lære at differentiere i hånden.... Dette ser jeg som et pro... -
Problemformulering ---> problemstilling
Forumindlæghey.. har en problem formulering der kommer til at lyde lidt ala : Hvorfor har det været så vigtigt at få et menneske ud i rummet, og hvilke biologiske forhindringer skulle overvindes før dette var muligt... Skriver AT i Historie og biologi.. Er ikke helt ferm til det med problemstillinger, så vi... -
Muligt emne til AT 2010.
ForumindlægHej. Jeg har været inde og kigge i det udleverede Ressourcerum på CD'en til AT2010. I rum nummer 2 under Kultur og æstetik faldt jeg over overskriften Evolutionstanker i Antikken. umiddelbart et emne som jeg syntes virker interresant, især da jeg godt kan lide Oltidskundskab. Men ville gerne... -
Metode / Teori - IGEN
ForumindlægJa nu ved jeg godt at der er blevet spurgt om det her mange mange gange. Men jeg kan simpelthen ikke se hvilken metode og teori jeg har brugt til min synopsis. Jeg har analyseret et digt - det må vel bare være tekstanalyse - men hvor kommer teorien så ind? Derudover har jeg en artikel som jeg bru... -
Genteknologi
ForumindlægGodaften alle, Som bekendt, er årets AT overemne 'Kampen for det gode liv', og jeg overvejer her at skrive om genteknologi. Det er oplagt at inddrage bioteknologi her, men da jeg ikke har haft faget tænker jeg om jeg kunne skrive i biologi og et andet fag, måske dansk. Hvad mener I om...
