Søgning på: historie eksamen. Resultater: 18021 til 18040 af 46276
-
Er der nogen fejl?
ForumindlægHejsa, er der nogen der kan skimte teksten igennem af fejl? Han deltager i demonstrationen. Derfor har han selvfølgelig de samme holdninger til de andre demonstranter. Det er vigtigt for ham at, vise hvem han holder sammen med og hvad hans holdninger er til DDR. Det vigtigste for Alex, er at ha... -
rette stil
Forumindlægjeg skal snede en brev til en familye medllem Kære mormor, det er mange år siden vi sidste så hinden 7 år siden, men det er dejligt, at du nogle gange ringer til os på telefonen, jeg glæder mig altid, når du ringer, spørge altid mor hvornår du ringer. Håber du har det godt, har hørte alt om s... -
Hjælp til tysk :)
Forumindlæg1. Vi arbejder med genren eventyr. = Wir arbeiten mit dem Genre Abenteuer 2. Vi har arbejdet med folkeeventyr og med en film.= Wir haben mit Märchen und Film gearbeitet. 3. Filmens titel er Im Juli.= Der Titel des Films ist Im Juli. 4. Filmens hovedperson er en pige. ... -
Hjælp til rettelse af stil
ForumindlægHej, har bruge for hjælp til at rettelse af den her boganmeldelse. For sproge og stave fejl. evt. punktum og komma. TAK :) Det perfekte liv "Plastic" (Af "Mette Thomsen") Skrivet i 1995. Længde: 6 kapitler på 130 sider. trykt hos Nørhavn A/S, Viborg. Historien er tilldt over f... -
Jura - Nogle med erfaring?
ForumindlægHej. Ligenu går jeg i 10. klasse, og skal bagefter videre på HF næste år, da jeg bestod optagelsesprøven. At tænke over hvad man vil i fremtiden, har jeg gået og spekuleret meget over, og tror jeg vælger jurastudiet og udanner mig advokat. Her er et par spørgsmål angående studiet: Hvil... -
Tæller årsprøver og termin med i endelige gennemsnit?
ForumindlægJa, som spørgsmålet egentlig lyder: gør det det? For at være helt ærlig har jeg nemlig ikke selv regnet med det, så jeg har måske ikke været så "opmærksom", som jeg burde under prøverne - men tæller de med på det endelige snit/eksamensbevis? Hvor meget tæller egentlig overhovedet med? ... -
Please, hjælp.
ForumindlægInden terminsprøven om nogle uger har vi fået en stil for i dansk. Det er et hæfte med 6 forskellige opgaver (ligesom man får til terminsprøven/eksamen). Vi skal så vælge en af dem og afleverer om ca. 1 uge. Udenpå hæftet er der et billed af H.C. Andersen, og hæftet er fra maj-juni 2005. Jeg ved ... -
Afslutning af grundforløbet
ForumindlægHej 1.g'ere,\n\nså nærmer den første eksamen sig, og for lyst til at høre hvordan jeres skole har taklet den den nye reform. \n\n\nPå min skole(IBC Kolding HH) har skolen valgt at vi skal op i en rapport, som danner grundlag for en mundtlig prøve. Vi har gennem det første semester haft 3 stu... -
Skriftlige eksaminer igen igen :)
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål om de skriftlige eksaminer. Lad os sige, at en elev har fagene (hvor det kun er dem med skriftlige eksaminer, der er nævnt): Dansk A Mat B Eng B Fysik A Spansk A dvs. 4 A-fag. og en anden elev har fagene Dansk A Mat A Eng B Fysik A Spansk A dvs. 5 A-fag. Så skal den a... -
Andengradsligninger - HASTER!!
ForumindlægHej.. Jeg sidder, og skal læse til mat. eksamen, som jeg skal op i nu her på torsdag (14.06.07), MEN jeg har lige et lille problem ang. nogle ligninger, da jeg har fået denne ligning: 35 = 5*x^3 .. Dette er også en potens funktion, og jeg har også tegnet den ind på dobbeltlog. papir og det hele..... -
Skal jeg droppe ud?
ForumindlægSå skete det... fik 4 til vintereksamen, da jeg havde haft spændinger i nakken, ikke kunne tænke klart og været pisse nervøs... Har indtil videre 2 7-taller og et 4 tal på beviset... Overvejer måske at starte helt forfra enten på HF eller fra 1.g, men vil gerne lige høre jeres mening. Det er som ... -
HJÆLP!? Består jeg ??
ForumindlægHey jeg går i 2g og er lige dumpet i oldtidskundskabs c eksamen med 00 og jeg fik også 00 sidste år i fysik c. I morgen skal jeg op til tysk hvilket er mit værste fag og ved ikke om jeg dumper eller består.. ud over det ser mine karaktere fine ud og mit årsgennemsnit lå på 5,8 - men det ikke gået... -
Generelle spørgsmål om programmeringssprog
ForumindlægHej besøgere. Jeg har valgt programmering C på HTX som valgfag næste år, og har et par generelle spørgsmål om faget og dets indhold. Først og fremmest: hvad er pensum? Er der noget specielt fagligt stof man skal i gennem, eller handler det mere om projektorientret arbejde? Hernæst: Hvilke spr... -
Huske matematik godt/læse op på det
ForumindlægJeg går i 3.g og har matematik på A, og skal derfor afslutte faget i år. Grundet, hvad jeg vil tro er uheldig disponering af tid, mangler vi i min klasse at komme igennem 3 emner, og der er lidt over 1 mdr tilbage til eksaminerne offentliggøres... Vi skynder os ekstremt hurtigt igennem de fors... -
Hjælp til personkarakteristik af "Skytten"
ForumindlægHej alle derude. Jeg er igang med at forberede mig til min dansk eksamen på mandag, hvor jeg skal præsentere teksten "Skytten" som er skrevet af Kim Fupz Aakeson. Hovedpersonen Nikolaj får idéer til udstillinger og nye moder hele tiden, men hans idéer lykkedes aldrig helt. Jeg er ikke s... -
NATURFAGSEKSAMEN??
ForumindlægHej. Til sommer skal jeg til naturfagseksame og vi har i klassen endnu ikke fået grundig forklaret til os hvorledes og hvordan eksamen den er, hvilket jeg allerede nu meget gerne vil vide. Håber derfor på at nogen herinde vil tage tid til at oplyse mig om denne eksame. Så vidt jeg har forstået s... -
Hjælp til DHO - emner
ForumindlægHej alle. Har brug for hjælp til valg af emner, til min DHO. Jeg tænker på at skrive noget omkring historie og her er de emner som vi har haft om indtil videre: 1. Det antikke Athen 2. Kejsertidens Rom 3. . Danmark i Middelalderen 4 Den islamiske Verden - mødet mellem Øst og Vest 5. Europa i Op... -
Supplerende matematik (Ikke bestået).. Men??
ForumindlægHej! Jeg har fra vinter-sommer 2018 læst matematik C-B, da det er et krav at have haft Matematik B på studiet jeg ønsker at søge ind på (Informationsteknologi) Jeg har dog været uheldig med en nervøs forsinket mundtlig eksamen i integralregning, og derefter en nedbrudt computer i den skriftlige... -
Film, rig vs. fattig
ForumindlægHej allesammen. Nu når man ser film i skole, folkeskole,gym osv., så er det vel ofte at filmen har en betydning for forløbet i undervisningen. så kommer mine "tanker": Jeg sad (hjemme) og så en film, hvor man følger to familier. filmen foregår i 1800-tallet under industrialiseringen i E... -
Hjælp - La vie en rose
ForumindlægHej. Jeg skal lave en genfortælling af historien, La vie en rose, som er i vores fransbog, Carte blanche. Jeg vil gerne have jeres bud på rettelser, da jeg er meget i tvivl, om det er helt hen i vejret. L'histoire s’agit du le garçon, Jean-Paul. Il est dans l'amour avec une...
