Søgning på: kemi c pensum. Resultater: 18021 til 18040 af 72126
-
Havvand.
ForumindlægJeg har brug for hjælp til et par opgaver, som jeg håber I vil hjælpe mig med. Jeg tror I har brug for at se opgave et (udregningerne), for at hjælpe med de andre. 1) Beregn stofmængden af AgNO3 i det tilsatte volumen 0,0500 M AgNO3. Hvor stor en stofmængde Ag+ er der tilsat? C=n/V <=> ... -
Brøk
ForumindlægHvordan pokker indsætter man latex kode ??? \documentclass[a4paper,11pt]{article} \begin{document} Hejsa, \newline Hvis en opgave lyder: Man har 2 br\o ker som er lig med hinanden $\frac{a}{b}=\frac{c}{d}$ hvor $a < b$ og $c > d$ Angiv s\aa dan to br\o ker. \newline Det kan man vel egentl... -
Motorblok lavet af jern.
ForumindlægHej SP Sidder med en fysik opgave igen og vil løse den, men ved ikke hvordan? Motorblokken i en bil er lavet af jern og vejer 200 kg. For at sikre bedre koldstart installeres et varmelegeme på 1000 W i motorblokken. Hvor lang tid før start skal varmelegemet tændes, hvis motoren ønskes opvarmet ... -
Noter :)
ForumindlægEr der nogle, der har noter til hhv. fagene filosofi c, billedkunst c, psykologi c, drama c og erhvervsøkonomi c? Alt kan bruges ^_^ På forhånd tak!! :) (STX) -
Andengradspolynomium
ForumindlægHej :) Jeg har lige brug for hjælp til at løse denne opgave; "Et andengradspolynomium f er bestemt ved f(x) = -5x2 + bx + c hvor b og c er tal. Det oplyses, at f har rødderne 3 og 7 - bestem tallene b og c.." Jeg aner ikke hvordan jeg skal gribe den an?! På forhånd tak .. -
Fysik varmekapacitet
ForumindlægHej, jeg har en opgave jeg ikke kan finde ud af. 1,5 dL kaffe hældes i en kop. kaffen er 90 C. Der hældes også en sjat mælk i kaffen, mælken er 5¨C. Derved falder temperaturen til 80¨¨C i koppen. Hvor meget mælk blev der hældt i? -
Vektor i plan
ForumindlægHej En opg lyder som følgende: Tegn a--> , b--> og c--> som stedvektorer, og find tallene p og q, så c--> = p* a--> + q*b--> Jeg har vektorerne a,b og c og har også indtegnet dem i et koordinatsystem som stedvektorer, men hvordan finder jeg p og q?? el. hvad menes der ? Håber p... -
Haster: Navngiv følgende stoffer opgave
ForumindlægNavngiv følgende stoffer: A) HO(0=)C-CHOH-C(=0) OH B) CH2CLC(=O)OH C) 2,3-(HO)2-C6H3-C(=0)0H har ingen anelse overhovedet, så håber I vil hjælpe.. Også gerne en lille forklaring ville være godt :) -
integralregning - stamfunktion
ForumindlægEr dette udregnet korrekt? f(x) = x3+2x2-5x+6 Fc(x) = 1/4x4+2/3x3-5/2x2+6x+c ---------------------------------------------------- f(x) =3x2-7e7x+2/x+17 3/3x3 -7/7e7x+2*ln(x)+17x+c <=> 3x3-7e7x+2*ln(x)+17x+c -
p'(0) for det generelle andengradspolynomium
ForumindlægJeg sidder med en opgave der hedder - Bestem p'(0) for det generelle andengradspolynomium p(x)=ax^2+bx+c Nogle der kan hjælpe mig med hvad jeg skal.. -
Eksamens karakter
ForumindlægEr det bedre at få 12 til mundtlig tysk B-niv eksamen end til mundtlig fysik C-niv eksamen? Eller betyder det lige meget for gennemsnittet ? -
Rumgeometri 2
ForumindlægHjælp !!! kan ikke finde ud af. En plan går gennem punkterne A(2,3,1), B(3,1,2) og C(1,2,3) Find koordinaterne til punktet (1,3,-2) på planen. -
forklaring af givne matematiske symboler?
ForumindlægHar vedhæftet et billede af symbolerne. Husker nemlig ikke helt hvad disse betyder: R, h_a, A, A_C, h_b, v_A Nogen der kan forklare? -
kugle
ForumindlægPunktet P(4,5,-1) ligger på en kugle, der har centrum i C(1,-2,3) HVordan bestemme jeg en ligning for kuglen? Er det bare at sætte punkterne ind i kuglens ligning? tak -
1 matematikopgave.
ForumindlægI en trekant ABC er vinkel C ret. Længden af siden b er 4,7 og medianen ma er 6,2. - Bestem de ukendte sider og vinkler i trekant ABC. - Hvordan!? -
Hvad hedder "acetyloxonium" på dansk
ForumindlægDet ser sådan ud: CH3 - C - OH2+ || O Og dannes ved at overføre en proton til eddikesyre. Tror det hedder "ethanoat", kan det passe? -
Areal vilkårlig trekant. Kender 2 sider og 1 vinkel
ForumindlægOpgaven lyder: Beregn arealet af ΔABC når vinkel A=22º, b=25 og c=25. Er fuldstændig på bar bund.. SKAL AFLEVERES SNART -
Eksamen
ForumindlægJeg skal til eksamen i 1g og har altså biologi på C-niveau. Er der eventuelt nogen, som ved, hvordan det foregår? Derudover ville jeg også være taknemmelig, hvis der var nogen, der ville give et eller to eksempler på eksamensspørgsmål. -
Lineær programmering
ForumindlægHej, Jeg skal løse en opgave omkring lineær programmering (se vedhæftet fil). Har lavet opg. a. Men Ved ikke hvordan man løser opg. b og c. Nogen som kan hjælpe? -
Matematik B
ForumindlægHej folkens. Hvor svært er matematik B, og hvor meget sværere er det end c-niveau? Kan allerede finde ud af trigonometri og vektorer, men har ikke helt styr på differentialregning og integralregning.. Er det svært at lære?
