Søgning på: pernille herman bang analyse. Resultater: 18021 til 18040 af 27764
-
Kosmologi
Forumindlæghey derude, er ikke lige helt sikre på at jeg har regnet de nedenstående opg. ud, så håber lige at der er nogen som vil se det igennem : 3.2.1 stjernen HD 134440, der ligger i en afstand på 81,7 lysår fra os, bevæger sig væk fra Solen med en hastighed på 308 km/s. a. Beregn rødforskydni... -
5 ultra korte sætninger.
ForumindlægEr disse sætninge rkorrekt oversta fra dansk til engelsk?: 1. Han var overrasket over, at hun havde sagt ja til jobbet He was surprised that she had said yes to the job 2. Han så godt ud til trods for, at han ikke havde barberet sig i flere uger He looked good despite the fact that he h... -
Layout som i LaTek
ForumindlægSkal skrive 3.g opgave i mat.Har tænkt på at skrive i LaTek i lang tid men må indrømme at jeg regner med at skrive i Word, simpelthen fordi jeg er bange for at det tager for meget tid af selve opgaven og at det skaber tekniske problemer til sidst. Derfor tør jeg ikke tage chancen og skriver i ste... -
Hvordan bliver jeg bedre?
ForumindlægJeg har aldrig været rigtig god til engelsk. Det startede i folkeskolen, hvor jeg kom bag ud og fik udviklet en angst for at kommunikere (skrift/tale) på engelsk. Jeg var bange for at tale og skrive på engelsk igennem flere år. Jeg overkom min frygt efter to udenlandske studieophold (i Tyskland ... -
Udbredelse af lys, fysik C
ForumindlægHej derude, Jeg har lidt brug for hjælp, da jeg skal lave en mundtlig fremlæggelse for klassen, Opgaven lyder således: En mundtlig præsentation af emnet udbredelse af lys. Den dialogen i klassen vil tage udgangspunkt i dels din præsentation og dels i en ønsket omtale af lysets brydning ... -
Lin. Alg. - lokalt minimum
ForumindlægHej folkens Jeg er ked af at bringe samme emne op som i #15 her, men jeg er bange for at den nu er for gammel og folk ikke ser den. Ja, mit spørgsmål er faktisk det samme som i 15# i det givne link; Jeg har problemer med at løse opgave 2.1 d). Link til opgaven. Jeg skal finde et s... -
Tysk oversættelse
ForumindlægChristiane er en pige fra landet, der flytter til Berlin. Miljøet i storbyen er hårdt. Hun er seks år gammel, da hun begynder i skolen, men i skolen er der ingen disciplin. Hendes far løser ikke de problemer, Christiane oplever. Derimod slår han tit Christiane og hendes søster. De har alti... -
3 sætninger i engelsk
Forumindlæg1) I gamle dage, tilbage i det 18. og 19. århundrede, var børn sandelig mere velopdragne.2) Nå, min svoger kørte os til stationen, men han var så fornærmet, at han ikke ville give hånd, så han beholdte hænderne i lommen.3) Jeg er bange for, at min svoger og hele min svigerfamilie har vendt os ryg... -
Rettelse
Forumindlæg1. Han var overrasket over at hun havde sagt ja til jobbet. HE WAS SURPRISED OVER THAT SHE HAD SAID YES FOR THE JOB.2. Han så godt ud til trods for, at han ikke havde barberet sig i flere dage. HE LOOKED GOOD EVEN HE HAD NOT SHAVED IN MANY DAYS.3. De talte om, at de ville købe hus i Spanien. THEY... -
Bedre til Engelsk (Stavning)
ForumindlægHej Jeg synes ikke helt jeg er god nok til engelsk. Selvom jeg fik 10/10 i sidste standpunktskarakter, er jeg bange for at min karakter falder næste gang, især den skriftlige (Pga. dårlige prøve resultater). Mit ordforråd er rimelig stor,t men det er også næsten det eneste plus. Jeg er (synes ... -
Haster
ForumindlægHeejsa alle sammen.. er der nogen der kan oversætte en lille tekst for mig fra Dansk til Tysk og en sætning fra Tysk til Dansk? Der Engel mit dem goldenen Schnurrbart ; Teksten handler om en pige som hedder Lilliana. Når Lilliana keder sig ser går hun hen til vinduet. Men Lilliana ser noget. Me... -
Dansk skriftlig eksamen.. STINKER!
ForumindlægHvad er det for nogle svære opgaver og kom med i år? Synes de altid har virket nemme, men bare fordi det nu er vores endelig studenter eksamen, så skulle den blive sværere??? ARHGGGG!!!!Nåh men jeg er skide bange nu.. for at jeg dumper.. Er der nogen der næsten tror de dumper? Mit gennemsnit er p... -
Længde på email-adresse
ForumindlægSiden det nu er sommerferie, tænkte jeg, at jeg ville tillade mig et spørgsmål, som absolut intet har med studier at gøre:Hvor lang kan en email-adresse være?Jeg Googlede lidt, og fandt ud af at domaine-delen max kan være ca 65 tegn ( http://www.abcdefghijklmnopqrstuvwxyzabcdefghijklmnopqrstuvwxy... -
Efter 9. klasse
ForumindlægHej, jeg går lige nu i 9. klasse og er i gang med at tage mine afgangsprøver. Min standpunktskarakterer ligger cirka gennemsnitlig lidt over 10. Jeg er blevet optaget på et gymnasium, men er ikke sikker på om jeg er klar til det. Dog ved jeg at det er STX, men hvilken linje og om det skal vær... -
Pre IB / STX / 10. klasse
ForumindlægHej Jeg går i 9 klasse nu og jeg ved ikke rigtig hvad jeg vil næste år. Så overvejer derfor at tage 10.klasse, men er bange for at det bare er et år, som er spildt. Da mine karaktere er gode og nogle kan ikke rigtig blive bedre. Derefter vil jeg bare høre om det er muligt at tage Pre IB og på d... -
spansk ret-HASTER!
ForumindlægPardal er bange for at gå i skole, for hans familie har fortalt ham nogle frygtelige ting om den. Den første dag går alt galt: Pardal tisser i bukserne fordi læreren ser på ham. Derfor flygter han. Heldigvis bliver han fundet hurtigt og snart er han klar til at starte i skole igen.Pardal tiene mi... -
Tyske sæt. dansk-tysk
ForumindlægHan tvivlede på, at det var sandt - Er zweifelte daran, dass es Wahr war. Hun regnede med at møde ham næste dag - Sie regnete damit dass ihm am nächsten tag treffen. Filmen "Der Untergang" handler om, hvordan Hitler fanget i bunkeren i Berlin - Der Film "Der Untergang"... -
oversættelse af sætninger
Forumindlæg1. Det var en dejlig morgen, hvor solen skinnede og fuglene sang. 2. Pierre og Marie gik tur i skoven som duftede af forårsblomster 3. Pludselig kom et barn løbende imod dem. Barnet så vildt bange ud. 4. Barnet blev forfulgt af en stor sort schæferhund, som havde revet sig fri fra sin ejer. 5. P... -
Ændre/anullere prioritet efter ansøgningsfristen
ForumindlægHej jeg står i den situation, at jeg har søgt to studier (prioritet 1 og 2 ud af 4) som er betinget af at jeg består et supleringskursus i matematik i sommerferien. Nu hvor jeg er startet på kurset, er jeg dog bange for at dumpe og vil derfor høre om det var muligt, på en eller anden måde at ænd... -
Ændre/anullere prioritet efter ansøgningsfrist
ForumindlægHej jeg står i den situation, at jeg har søgt to studier (prioritet 1 og 2 ud af 4) som er betinget af at jeg består et supleringskursus i matematik i sommerferien. Nu hvor jeg er startet på kurset, er jeg dog bange for at dumpe og vil derfor høre om det var muligt, på en eller anden måde at ænd...
