Søgning på: bestem tallet p'(15), og forklar, hvad dette tal angiver. Resultater: 18061 til 18080 af 144397
-
Andengradsligniner
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe mig med vedhæftede opgave? -
Help, potens skidt, til imorgen!!:b
ForumindlægHej, er der en som kan hjælpe fast? er helt lost^^ opgaverne lyder således: Øvelse 1. f(x) = 75x ^0,6. Bestem den procentvise tilvækst på f(x) , når x vokser 40%. Bestem den procentvise tilvækst på x, når f(x) bliver dobbelt så stor. Øvelse 2. f(x) = bx ^a . f(3) = 114, og når x vokser med 27%,... -
Trignometri
ForumindlægHej allesammen! Opgaven lyder sådan: I trekant ABC er AB = 5, AC=7 og <A = 114º Bestem BC og <B Denne har jeg løst. Jeg får BC til 10,12 og vinkel B er 39,18°. Bestem højden hb og bestem arealet af trekant ABC Jeg får højden hb til 4,6 og dette synes jeg ikke gi... -
Stoffets molekyle formel ??
ForumindlægHej Alle :) Jeg er blevdet stillet en opgave angående empirisk formel, men jeg kan slet ikke huske hvordan man gør. nogen der kan hjælpe ? 1,486 g af et umættet organisk stof indenholder 0,368 g carbon og 0,031 g hydrogen. resten er chlor. Der er tale om en væske, hvis kogepunkt er bestemt til... -
rumgeometri-punkter på linje ?
Forumindlæghey huys For at bestemme om følgende punkter ligger på linje skal jeg da bestemme en hældning for sted vektoren eller ? Er lidt i tvivl a (-3,7,-1) b(-4,3,9) c(-5,-1,18) på forhånd tak -
pH-værdi opgave
ForumindlægHej.. jeg har siddet og undret mig over hvordan jeg beregner pH-værdien af disse to opgaver:\n\na. 12,2 g benzensulfonsyre pr.liter\nog\nb.50,0 mL 0,050mol/L NaCl\n\nHåber at nogen kan hjælpe mig snarest muligt.\n\nMvh.,\nTulle :o) -
e^a er altid positiv
ForumindlægHvis a er et reelt tal, så vil e^a altid være noget positivt. Dette er jeg helt med på, men jeg kan bare ikke lige forklare hvorfor, så hvis der er en venlig sjæl, der lige kunne give mig et stikord, så ville det være dejligt? :) -
Ligning
ForumindlægHEj håber der er nogle som vil hjælpe mig og forklare hvordan man skal løse denne opgave. opgave 1) For hvilke tal k er ikke lig med 0 har ligningen kx2 + kx - 1 = 0 netop en løsning??? -
"Objektiv" el. "Subjektiv" bevis?
ForumindlægEr der nogle der kan forklare, hvad objektiv el. subjektiv er for noget, også når det er tale om at bevise noget? Jeg ved ikke om jeg har oprettet et spørgsmål på det forkerte sted... -
Ulighed! hurtig hjælp
ForumindlægHej..!Opgave lyder så ledes!For hvilke reelle tal x er -2x^2-6x >= 4?Håber på der er nogle der vil forklare og vise mig udregningerne så jeg også får lidt ud af det!Kenneth -
lille bitte opgave
Forumindlægforklar, hvorfor ligningen (x^3) - 3x + b = 0 højest kan have én løsning i intervallet [-1;1], uanset værdien af tallet b??? -
SIR-model
ForumindlægHejsa :) Er der nogle, der kan forklare, hvordan man kan bruge SIR-modeller i forhold til virkeligheden? Hvilke tal skal man indsætte? Og hvordan løser man differentialligningerne? Jeg forstår det ikke! På forhånd tak -
musik: MGK - hvorhen bedst?
ForumindlægHej Hvorhen mener I, at det er bedst at gå på MGK af Frederiksberg, Vesterbro eller Ishøj? Vi taler om klassisk linje. Forklar lige hvorfor I nævner netop det sted, som I nu nævner. -
DNA og RNA
ForumindlægHej venner, Er der nogen der kan forklare mig betydningen af af tallene 5' og 3' osv. der optræder i bl.a.DNA, RNA. Se vedhæftede opgave som eksempel. På forhånd tak :) -
Forstå din SU
ForumindlægHej alle. Jeg har lige modtaget støttemeddelelse fra SU. Er der nogen der kan forklare mig kort hvordan man skal kigge på den og hvad det er man får? Der står nemlig vildt mange tal:S Mvh louise -
potents regning?
ForumindlægHjælpe mig .. er der nogen som vil forklarer mig hvordan man regner den her ud 5 i femte * 4 i femte? .. kan ikke lige lave dem der 5 ' taller - så de står høj oppe ved 5 og 4..! -
Hjælp til nv/kemi
ForumindlægBeskriv Mohr-titrering og forklar herunder, hvad et ækvivalenspunkt og indikator er. Opskriv titrerreaktionen og indikatorreaktionen-hvilken type reaktion er der tale om det må gerne uddybes..på forhånd tak -
IMF
ForumindlægNogen der kan forklare mig hvordan man trækker data ud fra IMF's hjemmeside? (IMF.org) Jeg skal bruge tal til vækstmodellen, erhvervssektormodellen, demografisk transition og levestandard - HDI. -
Afpersonificering?
ForumindlægHej derude, ligesom man taler om en fortællers personificering af ting, dyr osv. , kan man så også godt sige afpersonificering? Jeg er i tvivl og findes der evt et bedre og mere sigende ord til at forklare? -
Level of formality in speech??
ForumindlægJeg skal analysere "level of formality" i Martin Luther Kings tale "I have a dream".. Er der en der kan forklare kort hvad level of formality er?
