Søgning på: biologi a skriftlig. Resultater: 18061 til 18080 af 153957
-
eks
ForumindlægHejsa, jeg har en lille driller her, håber der er en der kan hjæpe mig:) En eksponentielt aftagende funktion f er givet ved f(x)= 20 * a^x Det oplyses, at halveringskonstanten for f er 7. Bestem tallet a? Påforhånd mange tak :D -
Isolering af c!!
ForumindlægHej Jeg har en ligning (indgår i cosniusrelationerne), hvor c er ubekendt, og skal isoleres, men jeg er lidt usikker i det med isolering.Ligningen lyder: a2 = b2 + c2 – 2bc * cos(A)a2 er a i anden etc. det kunne den bare ikke skrive. -
REDUKTION
ForumindlægReducer: a2+b2/a+b Mit bud: a2+b2/a+b = (a+b)(a-b)/a+b = a+b Jeg er i tvivl om (a-b) & a+b går ud mod hinanden? -
vektorer
ForumindlægVed godt at det måske er et dumt spørgsmål men har prøvet flere metoder uden held med denne opgave. Kender svaret men ved ikke hvordan jeg skal komme frem til det.alle bogstaver pånær t er vektorer.for hvilke t er |a+tb| = 14ved at |a|= 6 |b|= 2 a*b = 6 på forhånd tak :)Mvh Troels -
Bevis stamfunktioner
ForumindlægJeg har kigget på nettet efter beviser for stamfunktioner fx f(x)=x^a bliver til F(x)=1/(a+1)*x^(a+1). Kan i hjælpe mig med at finde en god side som gennemgår disse beviser for de står ikke i min bog og jeg ville meget gerne have det med i min rapport. Hilsen Rasmus -
Vektorprodukt
ForumindlægHEJSA! Nogen der kan hjælpe mig med denne vektor opgaven her?\n\n((a+b)x(a-b))=?? -
vektorer
ForumindlægHej. Mig og en veninde har lidt problemer med denne her opgave. håbede der evt. var nogen der kunne hjælpe (: I en plan er givet to vektorer ?a og ?b : a=(3/2), b=(-6/1) a) Bestem projektionen af vektor ?a på vektor ?b . b) Bestem arealet af den trekant, som vektor ?a og vektor ?b udspænder. c)... -
rettelser til fransk
ForumindlægHej.. er der ik en ekspert til fransk som kan rette denne skriftlige opgave.. Den ska afleveres i morgen, så helst hurtigst muligt:)Det kunne være rigtig dejlig. Jeg har også den danske tekst ved siden af, hvilket gør den lettere at rette.. på forhånd tak:)A Traduisez en français”Elskeren” foregå... -
Toppunkt?
ForumindlægHvordan kan jeg finde toppunktet for denne A(x) = x * (150-2x) ? - Er lidt lost. Har kigget på den i en time nu. -
dansk Rapportage
ForumindlægEr der nogen der kan rette min stil bl.a. komma, punktum og stavefejl: sommerferien var over, skolen var gået i gang. og det myldret med elever på HTX Frederiksberg. Alle 1.g'erne skulle på en hyggelig hyttetur, for at lære hinanden at kende. Den 20 Aug. skulle 1.D på hyttetur. TUREN TIL N... -
Reducering Haster!
ForumindlægHej :) Når jeg reducer (a+2b)2 - a(a+4b) får jeg 4b2. Er det rigtigt????? Jeg er ikke så god til reduceringen, og håber at der er nogle søde mennesker, som gider hjælpe!!!! Mange tak mys! -
reducer udtrykket
ForumindlægHvordan reduceres (a-b)(a+b)-2a2+b2 -
Reducer udtryk
ForumindlægReducer udtrykket a (a+b)^2 - 2ab -
Bestået / ikke bestået bedømmelsesform på odontologi
ForumindlægHej Allesammen. Jeg vil lige spørge om der var nogen der kan forklare mig princippet i bestå / ikke - bestå. Hvordan er det man skal forstå denne bedømmelsesform. Hvis der fx er 3 opgaver 1) biologi opgave med 50 multiple choice spørgsmål 2) Biologi og kemi ( essayopgave - hvor der er 8 bio... -
Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger
ForumindlægHej I år er emnet i AT videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger, hvis I ikke allerede ved det :p Jeg har tænkt på at skrive om "Koleraepidemien i København 1853" og fagene skal være biologi og historie. Eller biologi og dansk. Jeg er dog lidt i tvivl om hvordan jeg kan ... -
AT emner?
ForumindlægHej allesammen Jeg skal op i mdt biologi eksamen her den 14. juni, og er i fuld gang med at repetere Vi havde på et tidspunkt et AT forløb i biologi og idræt, hvor overskriften var fedme Kan jeg risikere at trække dette emne til min biologi eksamen, selvom det ikke er en AT eksamen? ville hjælpe ... -
:(
ForumindlægHej alle vidunderlige mennesker !! :) Jeg skal op i biologi her til FSA ' eksamnerne.. OG DER ER PÅSKEFERIE Og jeg har et STORT probleM , ELLER FLERE : 1. Vi har den samme lærer i fysik , og biologi . Så vi har lavet fysik det meste af året ;( 2. Jeg er dårlig til biologi 3. DER ER INGEN DER ... -
eksamenshjælp tilbydes uge 24 og 25
ForumindlægHar du brug for lidt hjælp til at klare eksamen i biologi? Jeg studerer biologi på SDU og har stor erfaring med undervisning. Jeg har tidligere lavet énetimer med elever som skulle til eksamen i biologi og de er alle bestået. Jeg bor i Odense og laver for tiden speciale i kbh. Jeg vil derfor hels... -
EKSAMENSHJÆLP SØGES
ForumindlægHej. Jeg skal til den afsluttende studentereksamen d.25 juni i biologi og vil gerne komme ud med en god karakter. Det er mundtlig biologi og jeg søger en der kan hjælpe mig med forberedelse d. 24 fra klokken 9:00. Der vil selvfølgelig være betaling. Du skal selvfølgelig være god til biologi og ... -
Metoder
ForumindlægHej alle.. Jeg ska til AT-eksamen på mandag (dansk og biologi) I biologi har jeg aldrig fået metodeundervisning og er derfor blevet i tvivl om jeg har forstået det rigtigt.. Jeg har haft både fysik og kemi på b-niveau og jeg har en fonemmelse af, at metoderne ikke ligger så langt fra dem man br...
