Søgning på: matematik fp9 2023 December. Resultater: 18061 til 18080 af 32822
-
Omkostning
Forumindlæg"The cost to European electricity users was enormous: they cover the subsidies, which are known as feed-in tariffs, in their bills. So Europe’s regulators have moderated their largesse. France announced a moratorium on its feed-in tariff last December, and Italy and Germany also made... -
omkostninger
Forumindlæg"The cost to European electricity users was enormous: they cover the subsidies, which are known as feed-in tariffs, in their bills. So Europe’s regulators have moderated their largesse. France announced a moratorium on its feed-in tariff last December, and Italy and Germany also made... -
Slutseddel.
ForumindlægSlutseddel LEVERING BEREGNING KR Dato 1. DECEMBER er leveringsdato ikke angivet leveres 30 dage efter slutsedlens dato (vare-og lastbiler samt busser dog 60 dage). Pris inkl. Reg. Afgift ekstraudstyr 276.997,- AFTALER metallak 4.746,- Ja tak, jeg vil gerne modtage inf... -
STRÅLINGSBALANCE SPØRGSMÅL
ForumindlægHej, vi har lavet forsøg i NV om strålingsbalance. gik godt nok...Indtil jeg fik nogle spørgsmål. Kan i hjælpe mig? Ville være virkelig dejligt, da NV ikke er mit y-fag...Er meget dårlig til det, men skal her til eksamen snart, og vil gerne gøre noget ud af det. Så spørgsmålene er: - Forklar hvo... -
Spansk datids sætninger
ForumindlægSom tidligere nævnt, kommer jeg lige med noget jeg oversættelse. Jeg har generelt problemer, med at se hvornår det skal være imperfecto og indefinido, så hvis i gider at tjekke teksten igennem, er jeg taknemmelig:\n\nJeg blev født i Danmark 1984. Som barn spillede jeg fodbold med mine venner i gu... -
Hjælp til opgave
ForumindlægNogen der ved, hvordan man lave følgende opgave? -
Afdrag og renter
ForumindlægSkal lige vide om jeg har forstået dette spørgsmål rigtigt b) Hvor meget betales i renter i løbet af afdragsperioden Skal jeg så blot ligge alle renterne sammen for alle terminerne? -
SRP
Forumindlæger der ikke nogen der har et eksempel på en opgave i SRP!? har brug for inspirration til hvordan man lige helt gør, mht. hvordan man starter ud i redegørelsen fx. og er lidt usikker på om min indledning er helt forkert.. har absolut ikke tænkt mig at skrive af, men at få inspiration.. jeg skriver... -
RSS feed til de enkelte fora?
ForumindlægI øjeblikket er det muligt at få et RSS feed til hele forumet på studieportalen.dk, men det er ikke alle fag jeg ønsker at følge med i, så er det muligt vi kunne få et RSS feed til de enkelte undergrupper i foraet? Fx vil jeg meget gerne have et RSS feed direkte til matematisk. -
et ?...
ForumindlægHej!!Jeg skal til dansk skriftlig årsprøve på mandag, og har fået at vide af min lærer at vi kommer op i et HF sæt...(jeg vil dog også gerne vide omkring studenter eksamenssæt) hvordan ser sådan noget ud..?Er der nogen derude, som måske kunne hjælpe mig med lægge et sådan lignende HF sæt ud på ne... -
Parabler
ForumindlægHvodan kan man bedst beskrive hvad leddet bx gør ved en grafisk afbildning af et anden grads polynomium? -
Jura
ForumindlægHej..Er det muligt at komme ind på jurastudiet hvis man har et gennemsnit på 7.7 eller kan man ligeså godt droppe det! Tænker også på fritiden når man læser på uni.. kan man få tid til at dyrke sport osv. eller tager det helt overhånd med læsning.. hvor mange sider hver dag? -
potensfunktion!
Forumindlægy = 0,00769x^(3.10)x = længden (cm) af ørred y = vægten ( gram) af ørred.Så får jeg at vide at når en ørred blir' 15% længere, hvor mange procent vokser vægten så?, så altså på y-aksen? Jeg får det selv til at give 1,54, så altså, 54 %. -
Tysk!
ForumindlægEr her nogen der kan lidew tysk, det er simpelthen bare mit hade fag og jeg kan ik finde ud af det.... Ville bare lige høre om der var nogen, der kunne lave en oversættelse for mig??? På forhånd tak -
Hvad skriver i om?
ForumindlægJeg er selv 2.g'er og kan derfor trygt vente endnu et år med at tænke på min SSOMen jeg er nysgerrig og tænkte på hvad alle i andre regner med at skrive om og i hvilket fag, det kunne jo være at man blev inspireret til sin egen opgave næste år -
HJÆLP til analytisk gometri...!!
ForumindlægJeg er lige gået i stå midt i en opgave. Opgaven lyder således:I et koodinatsystem er en linje l og en cirkel C bestemt ved l: y=2x-1C: (x-1)^2 + (y-3)^2= 25Tegn linjen l og cirklen C i koordinatsystemet, og beregn koordinatsættet til hvert af skæringspunkterne mellem l C.(dette har jeg så gjort)... -
Regneregler..
ForumindlægKan dette udtryk forkortes:Her tænker jeg på to ens udtryk opløftet i forskellige potenser som skal adderes eller divideres... kan det forkortes.. som fx dette udtryk??4^3-(4^-3). -
Layout
ForumindlægHey alle!Jeg ville høre, om der er nogle af jer som kender nogle sites, hvori man kan se, hvordan SSO skal se ud! Her tænker jeg på de grundlæggende regler for dens udseende osv. Bare de fundamentalle regelsæt for dens opbygning og struktur etc.Jeg ville blive rigtig glad, hvis der også var nogle... -
Tysk..Please 1. sætning
ForumindlægHey.. er der ikke nogle der lige vil hjælpe mig..Takker på forhånd.Alligevel er 11. September desværre et godt eksempel på, at der er kommet flere terrorister i verden.. -
fra dansk til eng.
ForumindlægKan nogen fortælle mig hvordan man oversæætter denne sætning? "Men selv de 14-årige danske elever klarer sig dårligere end eleverne i de lande i europa vi normalt sammenligner os med.."
