Søgning på: tysk notater. Resultater: 18061 til 18080 af 18469
-
Oversættelse
ForumindlægHej .. Er der ikke nogen af jer der vil rette grammatikken i mine tyske sætninger? 1. Har du fortalt sandheden? Jeg har ikke sagt sandheden, men jeg siger den nu. Hast du die Wahrheit erzählen? Ich habe nicht die Wahrheit sagen, aber ich sage sie jetzt. 2. Hvornår rejser du? Jeg rejser, når jeg h... -
Hvilke sætninger er korrekte?
ForumindlægHer er et par sætninger på tysk, hvor man skal finde den korrekte sætning. Dem jeg har markeret med tykt skrift ville jeg mene er den korrekte sætning. Ville hører om det ser rigtig ud eller er der noget der kan rettes? På forhånd tak! a) Die Geschichte handelt von Rudi b) Die Geschichte von ... -
Tyskfremlæggelse
ForumindlægHej alle, Er der en der har tid og lyst til lige at rette min tysk fremlæggelse? Jeg viser samtidigt noget, så sætningerne hænger måske ikke så godt sammen men håber i kan komme med rettelser til dem :) Ich will ihr eine Historie erzählen. Vor zwei Jahren habe ich die „Professor“... -
lille oversættelse
ForumindlægHej nogen der vil se om jeg har oversæt rigtigt Den kendte tyske psykolog Eric Fromm døde en uge før sin 80 års fødselsdag. Kort forinden blev han i et avisinterview stillet over for det spørgsmal, om den nuværende økonomiske krise viI tvinge folk til at søge trøst i religionen. Dertil svarede Fr... -
mini-afsnit, som skal rettes hurtigst muligt (skal afleveres imorgen) :)
ForumindlægHej Er der nogen der gider rette dette lille afsnit for mig? Jeg stinker til tysk, så har virkelig brug for at få læst korrektur på det. På forhånd tak :) 3. „Jungen sind vielleicht undisziplinierter. Sie vertrödeln ihre Zeit mit sinnlosen Dingen wie Computerspielen“ (Zeile 80-82). Me... -
Lille oversættelse :D
ForumindlægHej :D Er der ikk nogen, som gider rette min tyske oversættelse.. I er gode hvis I kan finde fejl i den ;) haha.. ej.. Bist du zufrieden mit der Arbeit? Nein, ich habe früher eine Arbejt gehabt, wo der Chef war freundlich. Wo seid ihr gewesen? Wir sind wieder in Rom gewesen, es ist die Stadt der ... -
Ich Liebe einfach den Dreck (oversættelse)
ForumindlægEr der ikke nogle som vil kigge min tysk oversættelse igennem fra terminsprøven: 1. Übersetze den dänische Text auf Seite 2 ins Deutsche (Ich liebe einfach den Dreck): Die Deutsche Fussballerin Lira Bajramaj wurde im Kosovo in Jahre 1988 geboren. Als sie vier Jahre alt war, flogen ihr E... -
En eksamensopgave (Det haster)
ForumindlægHej. Jeg skal op i mundtlig tysk i morgen, og er i gang med at forberede mig på mit 24-timers opgave. Jeg er usikker på det jeg har skrevet, og vil derfor spørge om nogen gider rette det. Det haster!! Mein Text heisst „Weg mit der Grenze!“. Das Märchen handelt von zwei Länder, das Gra... -
Relative pronominer fejl ? hjælp hvis i har tid
ForumindlægGodafteninde på SP Jeg har fået en tysklektie for der omhandler relative pronominer, men er lidt usikker på om jeg er fejlfri eller ej det sker jo at man som menneske overser nogen fejl. så jeg håber at i herinde på SP kan hjælpe. 1.die fussballweltmeisterschaft, für DIE schon alle karten ausv... -
Oversættelse
ForumindlægJeg har problemer med en oversættelse - jeg har selv forsøgt, men jeg er meget i tvivl. Den danske tekst Katarina Witt er vokset op i DDR. Her spillede sporten en stor rolle ligesom i de øvrige socialistiske lande. Hun blev født den tredje december 1965. Da hun var 5 år gammel, forærede hendes ... -
Rettelse af mit foredrag
ForumindlægHej jeg er virkelig dårlig til Tysk nogle der vil læse korektur på dette foredrag? Ich möchte gern über meine Familie erzählen. Das ist meine Mutter. ihr Name ist connie, und sie wird auf Nr.nebel Pflegeheimen arbeiten Das ist mein Vater, und er heisse Morten. Er arbeit auf einer Sch... -
HASTER - Hjælp til investering
ForumindlægHej sidder med en aflevering til i morgen men kan bare ikke finde ud af det her spørgsmål: Beregn, hvor stor scrapværdien mindst skal være, for at investeringen er lønsom. Jeg har vedhæftet tallene i filen. nedenfor er teksten til opgaven Opgave 2 Investering I Midt Køkken A/S’ pakkeafd... -
Fortrudt at have hævet c-fag til b-niveau
ForumindlægHej allesammen! Jeg går i 2.g, og jeg havde tidligere på året valgt at hæve biologi fra C-niveau til B-niveau, så jeg ville komme til at fortsætte med faget i 3.g. Lidt senere på året gik det dog op for mig, at jeg ikke var så interesseret i faget, som jeg troede jeg var, og jeg har derfor fortr... -
opgave med fokus på relative pronomen
ForumindlægEr der ikke nok nogen som har lyst til at hjælpe mig med disse sætninger:) De skal oversættes til tysk med fokus på det relative pronomen, jeg kan simpelthen ikke finde ud af det. Har prøvet - og i må gerne se den oversættelse jeg har lavet(: så kan i evt. rette dem. TAK!:D Her er brevet. Det ... -
sammensatte verber
ForumindlægSammensatte verber, ka f.eks. være überfahren, übersetzt osv. - Vi skulle oversætte teksten til tysk, og afgør om der er tale om en hovedsætning eller en ledsætning. 1. Peter weiss nicht, wenn der Zug weiterfahren. (Hovedsætning) 2. Er nicht vorläufige zurückkehren. (Hovedsætning) 3. Die Tür du a... -
VIL I VÆRE SØDE AT HJÆLPE
Forumindlæghej jeg har oversat nogle få tyske sætninger, men ved selvfølgelig ikke om de er rigtig oversat er der ikke lige nogen som kan se på dem. håber i kan hjælpe. tak på forhånd. Juli er forelsket i Daniel og rejser med ham til Istanbul. Daniel elsker ikke juli, men Melek. Juli har solgt en ring til... -
Rettelse.
ForumindlægHej Er der nogen, som har mulighed for at rette disse sætninger? Det er det tyske, som skal rettes. ------- 1. Familien Meyer har hørt, at der er dejligt i Danmark. - Die Familie Meyer hat gehört, dass es ist schön in dem Dänemark. 2. Det er desværre ikke sikkert, at vejret er godt. -... -
HASTER HASTER! KORT ARTIKEL
ForumindlægHEY DERUDE .. ER DER EN DER ER S¨Å SØD, AT GIVE ET KORT RESUME AF DENNE ARTIKEL PÅ TYSK.. 7-8 LINJER BLOT.. Kinder lernen die wichtige Dinge des Lebens von Erwachsenen. Aber es geht auch umgekehrt. Ausgelassenheit, Neugier, Ehrlichkeit – diese Eigenschaften können wir von Kindern lern... -
Lidt hjælp til retning:D
ForumindlægHejsa Nu har jeg siddet og hakket mig igennem min Spansk aflevering, men har brug for lidt hjælp til at rette den:P Dansk: Spanierne taler ikke ret mange fremmedesprog. Mange unge studere engelsk, men de taler ikke sproget særligt godt. Hvorfor? Er det fordi lærebøgerne er dårlige, eller er det ... -
meget kort oversættelse, HASTER :)
ForumindlægJeg har oversat denne tekst fra dansk til tysk, og vil rigtig gerne have hvis nogen lige ville kigge den igennem efter grammatik-fejl :) Dansk tekst: Amrai Coen er 22 år gammel og stammer fra Hamborg. Hun er en typisk repræsentant for sin generation. Efter studentereksamen arbejdede hun et par ...
