Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 18081 til 18100 af 36005
-
Betydende cifre.
ForumindlægHvad er betydende cifre endelig ? Her er nogle eksempler... L = 34,502m L = 0,34502m M = 35kg M = 7,1mg T = 0,49 • 10-3 S T = 293,30s -
problemer med at sætte uden for parantes
ForumindlægHej Jeg forstår ikke rigtig hvad man gør når man sætter uden for parantes f.eks. x2-3x=0 <=> x(x-3)=0 <=> (x=0 V x=3) Forstår ikke hvad det er man gør når man laver x2 om til x -
Problemformulering til 2g. hist opg
ForumindlægJeg er i gang med at skrive 2g opgave, men har lidt tvivl om min problemformulering i god nok. Min lærer siger det ville være en god ide at have historisk(e) kilde(r) med, men kan bare ikke få formuleret det ordenligt. Har en nogenlunde ide om hvad jeg vil skrive om. Vikingerne i England, og dere... -
Hjælp til novelle?
ForumindlægHej, har en novelle for som skal afleveres om 2 dage. Jeg vil gerne skrive om Freja som føler sig tvunget til at snyde i afgangsprøve fordi der bliver forventet meget af forældrene. Men jeg kan bare ikke komme i gang, jeg er meget desperat efter hjælp. (Overskriften skal være snyd) -
Hypotesetest
Forumindlæg1/15 af mine eksamensspørgsmål lyder bl.a.: "eksempler på hypotesetest skal behandles" Jeg vil bare høre, om man SKAL bruge formlen med Q=∑(obs-forv)2/forv Eller kan man godt behandle eksempler på hypotesetests, uden at komme ind på sådan en formel!? -
cellulær process?
ForumindlægEr phosphodiesterase cellulær process? -
HJÆLP MIG!!
Forumindlæghej skal op til eksamen i dansk imorgen. har en Avis artikel og skal blandt andet fortælle om de forskellige former for artikler. men det fuldtsændig umuligt at finde ud af hvilke former der er. især hvilken form min den er. sidder der ikke nogle spirende journalister der ude, som lige kan... -
Flashback og fortællervinkel
Forumindlæg"Vi har haft tåge før, mens isen har ligget omkring øen" --> er det et "flashback" eller er det blot en forklaring på hvad der skete før, idet fortælleren fortæller hvordan vejret er i da? Når der er tale om en 3.person fortæller, og der står "sagde Lars" eller &q... -
Normalfordellingsmodellen
ForumindlægJeg skal snart til eksamen, har egentlige okay styr på det meste, på nær dette ene spørgsmål, fortæl om normalfordelings-modellen. Hvad skal jeg tage med til dette spørgsmål, hvis jeg ønsker at få en høj karakter? Skal nemlig bruge min. et 7. -
energiformer
Forumindlægjeg skal forklare alle energiformer (varmeenergi (termisk energi), elektrisk energi, kemisk energi, kerneenergi, potentiel energi (beliggenhedsenergi), kinetisk energi (bevægelsesenergi), strålingsenergi), men det som jeg gerne vil finde ud af kan jeg ikke ud fra min bog eller notater.. jeg har ... -
noter
Forumindlægnogle der evt, har nogle noter til foran alteret af herman bang? -
matrix og egenværdi
ForumindlægHej, Jeg har en (2x2) matrix, kaldt A hvortil jeg har bestemt dens karakteristiske polynomium ved at beregne determinanten af A. I et spørgsmål har jeg så en (2x2) matrix, kaldt B, hvor jeg bliver spurgt om at bruge den karakteristiske polynomium for A til at vise at b er den eneste egenværdi f... -
skizofreni
Forumindlæghej alle .. Er der nogen der ved hvor man kan finde stof til "skizofreni", noget om de skizofrene selv har en forståelse af hvilken situation de er i? Hvordan man anser det i andre lande og hvilke konsekvenser det giver når de fx har andre meninger.. /trine -
STX eller HHX :/ ??!
ForumindlægJeg står i et dilemma. Jeg går på HHX, og skal skifte studieretning men jeg finder ikke rigtig nogle af de andre retninger interresante og så tilbød min studievejleder mig at flytte til STX.. Problemet er at jeg ikke ved om jeg har de samme muligheder for en videreuddannelse på STX som på HHX? Je... -
tilskuerioner
ForumindlægHvad er tilskuerionen i denne fælsningsreaktion -
Sinus og cosinus i minus første
ForumindlægHej Hvornår er det at man bruger sin og cos i minus første ? -
Danmarks energiforsyning
ForumindlægJeg har fået en Naturgeografi aflevering hvori jeg skal besvare følgende spørgsmål: Danmarks energiforsyning er afhængig af de fossile energistømme. - Begundelse af porblemstillingens relevans og aktualitet - Redegør for de centrale geofaglige sammenhænge der knytter sig til problemstillingen - ... -
Udregn AC (average vost)
ForumindlægMin funktion lyder: c(y)=y3-6y2+20y+25 hvor y større end eller lig med 0 angiver dne produrecede mængde Og jeg skal så udregne Average Cost jeg tror mit problem er at ejg nok ikke helt hvad ved begrebet dækker over? -
Pot + kin energi
ForumindlægHej Nogle af jer, der kan komme på en opgave hvor måde man skal regne den potentiele energi og derefter kinetisk (eller omvendt) for at komme frem til resultatet? det HASTER! jeg mangler en regneopgave -
Bestem f'(x) og monotoniforhold
ForumindlægEn funktion f er givet ved f(x)= x3 - 3x2 +4 Bestem f'(x), og gør rede for monotoniforholdene for f. f(x)= x3 - 3x2 +4 f'(x) = 3x2 - ??????? Og hvordan finder jeg monotoniforholdene
