Søgning på: religion c begreber. Resultater: 18121 til 18140 af 70434
-
Sypigetipning
ForumindlægHvad er en sypigetipning? -
Jupiter
Forumindlæger der nogen der ved hvordan man kan beregne sin egen vægt på jupiter ??? har den en bestemt formel el lignende til at man kan beregne den ?? ville sætte stor pris på hvis nogen gad og hjælpe . ! -
Bourdieu's habitus-teori
ForumindlægHej, Jeg er ved at skrive SRP om social arv i samfundsfag og dansk, og den første problemstilling lyder: Der ønskes en redegørelse for Bourdieu's socialiseringsteori (habitus-teorien) med særlig fokus på at belyse teoriens anvendelighed på emnet social arv og mønsterbrud i det senmonderne sam... -
Forstår ikke dette tekst stykke ,.
ForumindlægHey Jeg har om det Konservative parti og skal fremlægge imorgen !!.. Men jeg har problemmer med dette stykke, forstår nemlig ikke hvad deres holdning er: Vi ønsker samtidig en tværfaglig indsats imod mod den øgede radikalisering af den muslimske ungdom. Fundamentalisme og radikalisering, også... -
American Psycho
ForumindlægJeg skal skrive om ondskab i SRP og har valgt bogen American Psycho. Jeg forstår dog ikke slutningen. Han slår jo sin kollega ihjel, men så har hans advokat været sammen med ham efter mordet? Og hvis I har andre gode guldkorn, er jeg meget interesseret :-) -
HJÆÆÆÆÆLP VØ!
ForumindlægHej jeg har en opgave i VØ som jeg er lidt i tvivl om.... I takt med at virksomheden er blevet større, har der været en kraftig stigning i virksomhedens lagre. Blandt andet på grund af lange leveringstider fra leverandørerne er lagrenes størrelse nu ved at nå grænsen for, hvad der er plads til ... -
Bakterier
ForumindlægKan det passe at nogle bakterier blot består af en cellemembran, cellevæg samt et dna molekyle der flyder i cytoplasma? -
Sfærisk trigonometri. Cosinus (og sinus)
ForumindlægHej. Jeg sidder med et kæmpe problem. Er i øjeblikket igang med SSO - omkring sfærisk geometri. Jeg er nu kørt fast i cosinus og sinus beviserne. Lad os tage cos som et eksempel. Jeg forstår udemærket A og B's sfæriske koordinater, men når de skal omformes til (x,y,z) koordinaterne står jeg... -
Essay og kronik
ForumindlægHvad er forskellen på et essay og et kronik? er det ikke næsten ens eller hvad? -
Proportionalitet, vigtigt.
ForumindlægHej. Jeg sidder her og skal lave oplæg omkring proportionalitet. Er dette korrekt? En proportionalitet er en ret linje, der går igennem (0,0). Forstår bare ikke hvor den så skærer aksen? -
cellulære lokalisering
ForumindlægHej. nogen som kan forklare mig betydning af cellulære lokalisering, da jeg har svært ved at forstå det. på forhånd tak -
Definition af begrænset funktion
ForumindlægHej, Jeg skal lige være helt fortrolig med denne sætning: "En funktion f: A->R er begrænset hvis der findes et reelt tal M sådan at |f(x)| er mindre end eller lig med M for alle x indeholdt i A." Det jeg prøver at finde frem til er en måde at forklare den grafisk. Kan man sige at ... -
Indflydelse
ForumindlægJeg skal diskutere hvilke muligheder den enkelte dansker har for at få indflydelse på beslutninger i det politiske liv. Min lærer siger, at vi skal inddrage lobbister. Det kan jeg slet ikke forholde mig til. Hvad har lobbister med den enkelte dansker at gøre? -
Koordinatsæt
ForumindlægJeg har det altid svært med en koordinatsystemerne og koordinatsæt. Og har en opgave for til imorgen !! Det kunne være mega fedt hvis i er bedre til det end jeg, og kunne hjælpe mig :-) Jeg skal skrive hvad kordinatsættet er til punktet A = I forholdet til linjestykket AB er m = ... -
Kultur
ForumindlægHej alle sammen, jeg skal fremlægge kultur, men hvordan skal jeg forklare det, f.eks. hvis en person, mener at national identitet er KULTUR. Hvordan kan det forklares? -
Samf./dansk..
ForumindlægHej, Jeg skal skrive i samfundsfag og dansk med fokuspunkt på ungdom i det senmodern samfund... Nogle idéer til hvordan i alverdenen jeg skal gribe det an? Tak... -
Plzz hjælp med lidt Latin :/
ForumindlægHej jeg har opgaver fra a - o .. har lavet frem til f, og kan ikke resten :s, er total lost , håber nogle som gider hjælpe lidt, da jeg snart skal op til den skriftlige AP-Latin del .. /: F). Stammen cyrs- angiver noget med "at løbe". Hvad betyder altså cursor => (de løbere?) g). R... -
glemsomme fordelinger
ForumindlægEksponentialfordelingen er åbenbart glemsom, det er poissonfordelingen ikke. Hvorfor? -
Ekspansion af gas
ForumindlægJoules eksperiment gør ud på, at man har en gas i en beholder, som er omgivet af et varmereservoir. Gassen optager kun ½ af volumenet af beholderen, som er delt i to vha. en ventil. Hvis man nu åbner ventilen, så gassen kan ekspandere ind i den anden halvdel, så vil man observere at gassen temper... -
Stress og de vitale parametre
ForumindlægHej, jeg er i gang med et 2. Semester projekt, om Stress og de vitale parametre, lige nu er jeg i gang med at undersøge hvordan de vitale parametre er på virket under stress. Men jeg mangler virklig kilder der kan fortælle mig noget om hvad der sker under stress med parametrene. De parametre je...
