Søgning på: dansk 9 klasse synopsis. Resultater: 18141 til 18160 af 75430
-
Need help
Forumindlægjeg tænker på et tal mellem 99 og 999. Mit tal starter med 5, 7 eller 9. Jeg giver dig 3 udsagn hvor af kun 2 af dem er rigtige: 1. Tallet er et kvadrattal 2. Tallet er et kubiktal 3. Tallet er mindre end 500. Hvilke tal tænker jeg på? -
Oxygen isotoper
Forumindlægjeg er blevet stillet, følgende opgave, og jeg forstår rent ud sagt ikke, hvad jeg skal svare, håber nogen kan hjælpe! Opgave 6: Opskriv symbolet for den isotop af Oxygen, der indeholder 8 protoner og 8 neutroner. Der findes også en isotop af Oxygen med 9 neutroner. Hvad er symbolet for denne ... -
uligheder
Forumindlæghej grafen for en lineær funktion f går gennem punkterne p (-10,80) og q (5,125) Bestem regneforskriften for f en anden linæer funktion har g har regneforskriften g(x) = - 4x - 9 løs beregning ved hjælp uligheden g(x) er større eller lig med f(x) Please hjælp mig gennem denne opgave, da jeg ikke... -
Matematik - HJÆÆLP
ForumindlægHey! Jeg har rodet med noget i et GODT stykke tid nu! Jeg skal løse dette: (-7) • 9 • (-5) • (-2) ------ jeg har selv fået det til -630 (spørg ikke hvordan) men jeg ved ikke, om det er rigtigt. Lidt hjælp ville jeg være taknemlig for! -
Differentation
ForumindlægHej med jer alle der ude... Håber virkelig der er nogen af jer som kan hjælpe mig med den her opgave, er ret lost! Jeg skal differentiere følgende: f(x) = x^2 + 7^(x^3+2x+9) Hvis der er en som kan hjælpe mig med hvordan jeg gør og lige forklar hvad den her slags regning hedder osv. vil ... -
Hjælp mig
ForumindlægIgor vælger et tal. Han multiplicerer tallet med tre. Derefter multiplicerer han sit valgte tal med 6. Han lægger de to produkter sammen og dividerer summen med 4. Han får derefter tallet 9. Opstil en ligning til bestemmelse af Igors tal. Hvilket tal valgte Igor? -
Hjælp til en artikel!
ForumindlægHej folkens Jeg skal i dansk skrive en opgave om danskere i krig. Så ville derfor spørger jer om i kender nogen gode artikler om danskere i krig, som jeg kan skrive om? Forhold tak! -
Valg af roman - Danskopgaven 1.g
ForumindlægHej alle Jeg søger hjælp da jeg leder efter nogle romaner som IKKE er danske. Roman skal have opfyldt følgende krav: - Skal være fra 2004 og opefter - Den må ikke være dansk (den skal enten være norsk, svensk, islandsk, grønlandsk og færøsk) Jeg har søgt rundt omkring på nettet, men det har ... -
Magasinreklame
ForumindlægHej alle! Jeg har problemer med at finde en magasinreklame til at lave analyse af til min mundtlige prøve i dansk. Jeg har brug for en dansk magasinreklame, som jeg kan gå i dybden i og meget gerne også noget samfundsdebatterende. Er der nogle, der ved, hvor jeg kan finde det? Jeg synes ikke, at... -
TYSK årsprøve! hjælp
ForumindlægJeg skal til tyskårsprøve i morgen, og dvs at det ikke er en 24 timersprøve. Jeg får 24 min, til at forberede mig på. Men jeg er lidt i tvivl omkring, hvordan eksamen foregår. Foregår eksamen på dansk eller tysk? Skal man refere teksten på dansk, også snakke om budskab osv. på tysk? Please hjæl... -
gennemsnit
ForumindlægDet er sådan at jeg har fået 2 i skriftlig dansk jeg ska op mundtligt imorgen og jeg er så bange for at jeg ikke består. Men hvis jeg nu dumper imorgen betyder det så at faget dansk ikke er bestået? eller tæller min årskarakter også med? Jeg er virkelig nervøs -
Sandsynlighed kortspil.
ForumindlægHvad er sandsynligheden for at trække 2 konger i et alm. kortspil? 1) Hvis kortet lægges tilbaeg efter det er trukket? 2) Hvis kortet ikke lægges tilbage efter det er trukket? Når der lægegs tilbage, så har jeg fået det til 1/26 = 3,85% - Er det rigtigt? Når der ikke må lægges tilbage får... -
Gennemsnit..
ForumindlægHej alle..Jeg vil lige høre jer om hvor vigtigt gennemsnittet i gymnasiet er?Mit gennemsnit vil sandsynligvis komme til at ligge et sted mellem 8,9 - 9,4. Har det nogen betydning hvad det mere præcist bliver, så længe jeg kan komme ind på den uddanelse jeg ønsker?Det er jo rimelig relevant når de... -
brøkdele
Forumindlæghej jeg har fået en opgave jeg ikke helt forstår håber i kan hjælpe migopgaven lyder:Niels har fået en slikpose. selv spiser han halvdelen. hans storebroder får halvdelen af resten. hans søster får to trediedele af det, der nu er tilbage. så er der lige to stykker til hver af sidekammeraternehvor... -
er der nogen der ved....?
Forumindlægjeg tænkte på om der var nogen der vidste hvornår disse værker er skrevet...:(mine papirer er desværre forsvundet så)1) Sofokles:Ødipus2) Herodot: "Kong Kroisos" + "Amasis konge af Ægypten"3) Homer: "Odyssein" + "Illiaden"4) Sokrates: "Sokrates´forsvar... -
Udregning af liniestykke.
ForumindlægHej folkens.En opgave hedder:"Et skib sejler langs en lige kyststrækning, hvor der er to sømærker A og B. Længden |AB| er 1,25 km. Med et sigteapparat måles vinklerne ved kysten til v = 35,2 grader og u = 31,7 grader."a. Hvor langt er stykket |CB|?Det, der driller mig, er, at vinklernes... -
hvad er en foton?
Forumindlæghej, jeg skal til eksamen i fysik i morgen men ved ikke hvad fotoner er, er der nogen der kan give en nem forklaring på det? -
Induktion - magnetisme
ForumindlægHej Imorgen skal jeg op i fysik og mangler stadig at forberede emnet "magnetisme, induktion og transformation. Jeg er lidt i tvivl om hvad induktion er. Er der nogen der kan give en god og præcis beskrivelse af hvad induktion er? På forhånd tak Mvh Nicklas -
Cirkel
ForumindlægHåber, jeg kan få hjælp. Jeg har uploadet filen. Jeg kan ikke finde koordinaterne til centrum. På forhånd tak -
Hvilken prøveform?
ForumindlægJeg har brugt meget af denne morgen på at diskutere med nogle venner, hvilke form for test/prøver, der er bedst.Der er IKKE tale om afsluttende eksamener eller årsprøver...Her er nogle af de muligheder vi diskuterede:1) Uforberedt prøve u. noter2) Uforberdt prøve m. noter3) Forberedt prøve u. not...
