Søgning på: fysik a stx. Resultater: 18141 til 18160 af 154719
-
Reducer !!
ForumindlægHvordan løser man denne her? jeg kan ikke finde ud af den a(a-b)+b(a+b) -
Hjælp til reducering!?
ForumindlægHvordan reducere jeg dette: a^7 gange a^2 divideret med a^4 ?? Er helt væk... -
Gør jeg klogt ved at vælge bygningsingeniør-uddannelsen?
ForumindlægJeg står her og skal til at blive student til sommer. Jeg har nu overvejet at starte på dimplomingeniør - bygning uddannelsen, men ved ikke helt, om det er noget jeg vil kunne klare. Jeg kan ikke få kontakt til studievejlederen her 1-2 uger og kender ingen som studerer det, derfor er jeg lidt los... -
Potens med negativ, hel eksponent
ForumindlægJeg skal reducere følgende udtryk til formen a^n. a^8 * a^-3 Jeg kender potensregnereglen for at gange to potenser med hele positive eksponenter: a^m * a^n = a^m+n Hvis udtrykket udelukkende havde hele positve eksponenter ville jeg reducere således a^8 * a^3 = a^8+3 = a^11 Er løsningen blot... -
Odontologi (Tandlæge)
ForumindlægHej derude, Jeg er lige blevet student med et snit på 9,7 (inkl. gange med 1,08 og gange med 1,03 pga. 5 a-niveau). Jeg søgte ind hos odontologi i Århus og havde satset en smule på en heldig standby-plads. Desværre viste det sig at standby karakteren er på 9,8 i år (AV, det tæt på)! Ligenu... -
At isolere b
Forumindlægb skal isoleres i følgende formel. 4 = b * 9,6^a -
Beregne determinanten?
ForumindlægHvordan var det man beregnede determinanten for to vektorer!? fx. a=(2,6) og b=(48,12) på forhånd tak! -
OSO
ForumindlægNogen der ved hvordan man kan blive Professor i fysik??? Hvor lang tid tager uddannelsen ?? Hvad laver en Professor osv...! Skal nemlig skrive om en Professor i min OSO opgave! Obligatorisk Selvvalgt opgave! -
Energi
ForumindlægJeg har tænkt over noget... hvordan kan de være, at fotoner ikke har en masse - men alligevel har fotoner en Energi? Burde det ikke være i modstrid med Einsteins E=mc^2 (Nu er jeg overhovedet ikke et geni inde for fysik(og så meget andet)) -
Naturfag - diabetes 2
Forumindlæghej, jeg har om diabtes 2 i naturfagligeksamen i 9.klasse nogle der har noget vigtigt eller bare nogle ideer da jeg er gået hel kold. det må meget gerne både være inden under fysik, geografi og biologi. tak på forhånd -
problemer med min ti-89!
ForumindlægHej! Jeg er ved at solve en ligning, da min ti-89'er skriver "Error: Argument error" Jeg forstår ikke helt, hvad jeg gør galt, for den burde da godt kunne løse: solve(10=1+x+√(x^2-1),x)|x>y hvorfor siger den argument error!? Jeg prøvede også: solve(x^2-y^2=1 a... -
Er det realistisk?
ForumindlægHej alle sammen Jeg er en pige, som går i 9. klasse. Jeg vil meget gerne gå på universitet i udlandet mine primære tanker er Oxford og Cambridge, mit snit er på 10,7 og mine standpunkts karakterer har et gennemsnit på en ren 10'er. Det skal siges, at jeg som valgfag i skolen har fransk, så je... -
Mangler Lektiehjælp !
ForumindlægHej Jeg er en ung mand på 27 år, der hedder Mehmed Tas, som søger lektiehjælp minimum fire timer ugentlig. Jeg søger lektiehjælp, da jeg går på STX uddannelsen og har nogle indlærings– og sprogvanskeligheder. Ydermere er jeg autist på nogle punkter, hvilket gør at jeg har behov for en p... -
Haster!
ForumindlægOPG 2.005 i bogen STX B-NIVEAU 2006 Jeg kan ikke rigtig finde ud af denne opgave, så derfor håber jeg på at kunne modtage lidt hjælp til løsning af den. Den lyder således: I NATO's varslingskæde indgår AWACS-fly, der er flyvende radarstationer. Disse har den fordel i forhold til radarstatio... -
Vektorer i rummet
ForumindlægHej folkens! Jeg har en række opgaver til vektorer i rummet, som jeg simpelthen bare ikke kan finde ud af! - Jeg ligger syg efter en operation, og kan derfor ikke søge hjælp ved min lærer eller med studerende. øv! Jeg håber derfor nogle herinde kan hjælpe mig på vej med opgaverne - hvis du/I ku... -
Udregning af omløbstid - Hjælp
ForumindlægHej Studieportalen Jeg har en opgave i Fysik, hvor jeg skal udregne en planets omløbstid. Der er angivet følgende informationer: Når afstanden mellem planeten og månen er 500.000 km, så er omløbstiden 27 timer. Nu antager vi, at jeg skal udregne omløbstiden for denne planet, blot med en afst... -
Astronomi. afstand til månen og dens radius
ForumindlægGod aften Studieportals medlemmer Jeg har desværre udfordringer med en astronomi opgave, men kan ikke se I har den kategori indsat her så jeg har reflekteret på at astronomi og fysik kan nogenlunde sammensættes i et. Jeg har denne opgave (Jeg kan ikke umiddelbart sige om dette hører til matemat... -
ligning
ForumindlægHej, nogle der vil se om dette er rigtigt: jeg ska isolere x y = ba^x y/b = â^x y/b = x*ln(a) x= (y/b)/ln(a) -
hvad er et grundstof..pllsss help
Forumindlæghej alle sammen. jeg HÅBER at I kan hjælpe mig jeg FATTER ikke fysik, men prøver rigtig meget at FATTE det...jeg vil meget gerne vide hvad ET GRUNDSTOF det er og hvordan den ER OPBYGGET... Så vil jeg meget gerne vide hvordan jeg skal demonstrere en ph skala og nogle begreberne procent, promille... -
meget simpelt: hvor dybt vil flåden synke på Mars?
ForumindlægHej allesammen! Håber en, der er dygtig til fysik hurtigt kan hjælpe mig med det her spørgsmål (det er til i morgen O:). opgaven lyder: "Tyngdekraften på Mars er 3,7 m/s2. Hvor dybt vil tømmerflåden synke i vand, hvis eksperimentet blev udført på Mars?" Det det går ud på er simpelthed a...
